• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اعتراض جمعی از کاندیداهای شورای شهر کیش به تخلفات صورت گرفته در این انتخابات / از مهندسی در جانمایی صندوق‌های سیار تا استفاده از القاب و عناوین شبهه برانگیز

  • کد خبر : 5092
  • 23 خرداد 1396 - 3:51
اعتراض جمعی از کاندیداهای شورای شهر کیش به تخلفات صورت گرفته در این انتخابات / از مهندسی در جانمایی صندوق‌های سیار تا استفاده از القاب و عناوین شبهه برانگیز

۱۳ نفر از کاندیداهای شورای شهر کیش با انتشار بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به تخلفات انتخاباتی صورت گرفته در انتخابات شورای شهر کیش در ۲۹ اردیبهشت ماه سال‌جاری و عدم پاسخگویی مسئولین مربوطه، اعلام نمودند.

به گزارش کیشوند نیوز، ۱۳ نفر از کاندیداهای شورای شهر کیش به تخلفات صورت گرفته در این انتخابات اعتراض دارند و در پی آن شکوایه‌ای را برای مسئولین امر مربوطه ارسال کردند و درخواست رسیدگی به تخلفات انجام شده و باز شماری تعدادی از صندوق‌ها و علی الخصوص صندوق‌های سیار را دارند که متاسفانه با بی محلی و بی پاسخ  ماندن درخواست مسئولین مربوطه مواجه شده اند.

بعد از بی جواب ماندن درخواست این ۱۳ کاندیدای انتخابات شورای شهر کیش، آنها با انتشار بیانیه‌ای از کیشوندان به‌جهت ناتوانی در صیانت از آراء آنها عذرخواهی کردند و مجدداً از مسئولین مربوطه خواستار بازشماری صندوق‌ها شدند.

در متن این بیانیه آمده است:

“پس از برگزاری انتخابات متوجه تخلفات عدیده صورت گرفته در انتخابات شورای شهر کیش شدیم و با امضای بیش از ۶۰ درصد کاندیداها، اعتراض مکتوب خود را در مهلت قانونی به بخشداری و فرمانداری تقدیم کردیم. ولی متأسفانه تا کنون پاسخی از هیچ مقام مسئولی داده نشده است و در این انتخابات انصاف و عدالت زیر پا گذاشته شده و حرمت آرائ مقدس مردم عزیز و کیشوندان محترم نگه داشته نشده است.

بدین وسیله مراتب اعتراض خود را مجدداً اعلام نموده و خواستار بازشماری صندوق‌ها و رسیدگی به تخلفات عنوان شده و روند برگزاری ضعیف انتخابات می‌باشیم و معتقدیم این تخلفات تأثیر زیادی در نتیجه انتخابات دارد.

درنهایت از شما سروران بابت اینکه نتوانستیم از رأی شما صیانت نماییم طلب حلالیت می‌کنیم.”

از جمله تخلفاتی که این ۱۳ کاندیدا به آن معترضند، می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  1. حضور هم‌زمان بستگان درجه یک یکی از کاندیداهای منتخب، در هیئت اجرایی انتخابات و در ستاد تبلیغاتی فرد مورد نظر
  2. انجام تبلیغات زود هنگام یکی دیگر از کاندیدای منتخب، شبهه در استفاده از القاب و عناوین اعلام شده و استفاده از بنرهای تبلیغاتی خارج از قوانین انتخابات
  3. حضور یکی از کاندیداهای منتخب، در شعبه اخذ رأی و تبلیغات در روز رأی گیری و عدم اقدام مقتضی از سوی ناظرین و نمایندگان آن حوزه

  4. عدم پوشش کافی شعبه‌های اخذ رأی سیار و توقف طولانی مدت این شعبات در برخی مناطق خاص (علیرغم اینکه مسیر حرکت شعبات سیار از طرف بخشداری تعیین شده بود)

  5. بیرون کردن نماینده هیئت نظارت در شعبه اخذ رای مدرسه پروین اعتصامی در هنگام شمارش آرا

و …

با توجه به انتشار این بیانیه و عمومیت یافتن آن و اینکه کاندیداهای معترض و طرفدارانشان در صورت نشنیدن پاسخ مناسب از سوی مسئولین مربوطه، نسبت به نتیجه انتخابات انجام شده و انتخابات‌های آتی دلسرد خواهند شد، باید دید بخشداری جزیره کیش به‌عنوان متولی اصلی برگزاری انتخابات در این جزیره چه عکس العملی را از خود نشان خواهد داد؟

آیا آقای بخشدار باز هم بی تفاوت از کنار موضوع می‌گذرد یا پاسخی قانع کننده به کاندیداهای معترض خواهند داد؟

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5092
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خسته نباشید, خدا قوت