• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

تیم دوچرخه سواران آفتاب کیش سفیران زمین پاک در سه کشور منطقه

  • کد خبر : 5079
  • 22 خرداد 1396 - 13:25
تیم دوچرخه سواران آفتاب کیش سفیران زمین پاک در سه کشور منطقه

دوچرخه سواران جزیره کیش با پیام حفظ محیط زیست و تلاش برای زمین پاک در سه کشور ارمنستان، گرجستان و ترکیه رکاب می زنند.

به گزارش کیشوندنیوز از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، تیم دوچرخه سواران آفتاب کیش که متشکل از ۵ دوچرخه سوار از جزیره کیش و ۵ ورزشکار از شهرهای کرمان، اصفهان، مشهد و لاهیجان است به منظور معرفی جزیره کیش به عنوان یک جزیره دوستدار محیط زیست و زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در سه کشور ارمنستان، گرجستان و ترکیه رکاب می زنند.

اعضای این گروه دوچرخه سواران ۲۸ تا ۳۸ ساله هستند و تمرینات خود را از ۵ ماه قبل به سرپرستی امیر صداقت از دوچرخه سواران با سابقه آغاز کرده اند تا برای پیمودن مسیرهای طولانی و کوهستانی آمادگی لازم را کسب کنند.

امیر صداقت گفت: جلب توجه افراد به جایگاه ورزش و سلامت و اهمیت حفظ محیط ریست مهم ترین هدف اجرای این برنامه است که با نام مسیر سبز تلاش خواهد کرد جزیره کیش را به عنوان یک مقصد گردشگری امن و آرام و دوستدار محیط زیست به ساکنان و گردشگران این سه کشور در منطقه معرفی کند.

وی با بیان اینکه در مسیر پیش بینی شده حرکت از ارتفاع ۲۴۰۰ متر از سطح دریا با دمای ۷ درجه سانتیگراد تا رکاب زدن در کنار ساحل و دمای ۳۵ درجه سانتیگراد متغیر است گفت: برای دوچرخه سواری در این شرایط به آمادگی جسمانی مطلوبی نیازمندیم به همین منظور در تمرینات تیم، شرایط متفاوت اقلیمی مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخش هایی از سفر در مناطق کوهستانی بوده و شیب مسیر ۱۵ درجه خواهد بود گفت: دوچرخه سواران جزیره کیش به دلیل اقامت در نزدیکی دریا و بالا بودن فشار هوا در این شرایط جغرافیایی برای رکاب زدن در مسیر های کوهستانی و ارتفاعات باید یک روز در ایروان توقف داشته باشند به همین دلیل این گروه سه شنبه ۲۳ خرداد جزیره کیش را به مقصد تهران ترک می کنند و  ۲۵ خرداد با هواپیما از تهران عازم ایروان می شوند و پس از اقامت یک روزه،  صبح ۲۷ خرداد حرکت خود را از ایروان به سمت گرجستان آغاز می کنند.

به گفته صداقت برنامه مسیر سبز از ایروان در ارمنستان آغاز شده و دوچرخه سواران پس از رکاب زدن و ورود به گرجستان مسیر خود را به سمت ترکیه ادامه می دهند. این گروه پس از پیمودن شرق تا غرب ترکیه وارد استانبول می شوند تا سفر خود را در این شهر به پایان رسانده و به ایران بازگردند.

حرکت تیم دوچرخه سواری آفتاب کیش در این مسیر ۲۴ روز به طول می انجامد و سفیران حفظ محیط زیست و زمین پاک  از ایران در هر یک از این کشورها و در نقاط دیدنی و مناطق گردشگری و بناهای تاریخی توقف می کنند تا ضمن تبادل اطلاعات با ساکنان و گردشگران این کشورها آنها را به تلاش برای حفظ محیط زیست و پرهیز از استفاده غیر ضروری از ماشین ها که سهم بزرگی در آلودگی زمین دارند ترغیب کنند.

لازم به ذکر است سرپرست و چند تن از اعضای این گروه پیش از این نیز با دوچرخه به برخی کشورهای همسایه و منطقه سفر کرده اند و در این زمینه از تجربه کافی بر خوردارند. برخی از اعضای گروه هم با کمک های اولیه آشنایی دارند تا در صورت لزوم بتوانند به سایر دوچرخه سواران کمک کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5079
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.