• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

همه پیشرفت های کشور مرهون انقلابی عمل کردن است / گفتمان انقلاب اسلامی با استکبار جهانی آشتی و سازش ندارد

  • کد خبر : 5044
  • 20 خرداد 1396 - 12:35
همه پیشرفت های کشور مرهون انقلابی عمل کردن است / گفتمان انقلاب اسلامی با استکبار جهانی آشتی و سازش ندارد

امام جمعه کیش با اشاره به ضرورت توجه به گفتمان انقلابی گفت: گفتمان انقلابی زنده است و این گفتمان با آمریکا و استکبار جهانی سازش و آشتی ندارد.

به گزارش کیشوند نیوز از ستاد اقامه نماز کیش، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی با اشاره به اینکه آشتی ما با استکبار جهانی معنا و مفهومی ندارد گفت: رئیس جمهور آمریکا با سفر به عربستان با پول های حرام که عربستان که از جهان اسلام غصب کرده است در مرکز حکومتی که هیچ تصوری از دموکراسی در ذهن ندارد به انتخاباتی که یکی از انتخابات آزاد جهان در کشوری که در طی ۳۸ سال انقلاب هر سال یک انتخابات برگزار کرده و مرکز دموکراسی جهان است حمله می کند.
وی افزود: رئیس جمهور آمریکا وقتی از عربستان با پولهای حرام برمی گردد می گوید وحشی ها را به جان هم انداختم و این در راستای همان حق توحشی بود که سال ها کشورهای استکباری می گرفتند و این نگاه با نگاه جامعه جمهوری اسلامی سازش ندارد.
خطیب جمعه کیش به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام (ره) و در دیدار با دانشجویان مطرح کردند اشاره کرد و افزود: این سخنان حجت را در همه عرصه ها برما تمام کرد.
وی برضرورت ادامه گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این گفتمان نشان از این دارد که انقلاب زنده است و گفتمان انقلابی ادامه داشته و با آمریکا و استکبار جهانی سازش ناپذیر است.
حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه این دو گفتمان در مقابل یکدیگر قرار دارند اظهار کرد: وقتی انسان ها مظلوم در کشور ما ترور می شوند ما باید چه موضعی بگیریم؟ مدت ها برای مذاکره با ما وقت گذاشتند و الان یکی پس از دیگری تحریم هایی را علیه ما تصویب می کنند.
وی با تصریح بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی با گفتمان مقابل هیچوقت سازش و آشتی ندارد ابراز کرد: گفتمان انقلاب اسلامی که همان گفتمان اسلام است تحقق نمی یابد مگر انقلابی حرکت کنیم.
امام جمعه کیش تاکید کرد: همه پیشرفت های کشور مرهون انقلابی عمل کردن است.
وی با اشاره به تفسیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب از عقلانیت اظهار کرد: ایشان فرمودند عقلانیت یعنی منطق، یعنی دفاع از ملت و ملیت، دفاع از هویت دینی و اسلامی و ملی آن هم با منطق.
خطیب جمعه کیش در ادامه اظهار کرد: زمانی که می خواهیم از غیرت دینی و هویت ملی و دینی دفاع کنیم با چالش هایی روبرو خواهیم شد که برایمان هزینه هایی خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه همه این موارد از سرفصل های بیاتات رهبر معظم انقلاب است افزود: وظیفه دانشجویان انقلابی این است که سیاست را خوب بداند، بفهمند و تحلیل کند و با شجاعت هر چه تمامتر در موارد مختل نظر انقلابی و دینی خود را بیان کند.
امام جمعه تاکید کرد: کسانی که اهل بیان و قلم هستند امید است این موارد را برای مردم بیشتر تفسیر کرده و توضیح دهند.
حجت الاسلام علیدادی حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل(ره)که موجب به شهادت رسیدند تعدادی از هموطنان مظلوم در تهران شد  محکوم کرده و افزود: تکفیری ها به هیچ کس رحم نکرده و هیچ منطقی ندارند و انسان هایی را که بی گناه بوده و برای مطالبات حقوق خود و شهروندان به مجلس آمده اند به خاک و خون می کشند.
وی تصریح کرد: این مسئله نشان از آن دارد که دفاع از جمهوری اسلامی فقط در مرزها خلاصه نمی شود و دفاع از امنیت کشور باید با کیلومترها فاصله از مرزها صورت گیرد.
امام جمعه کیش افزود: این ترورهای کور در راستای ترورهایی است که از پیروزی انقلاب شاهد بودیم و ۱۷ هزار بیگناه از شهروندان عادی در خیابان به شهادت رسیدند واین همان چیزی است که شاید نسل سوم و چهارم انقلاب آن را باور نمی کردند و امروز شاهدی هستند که این افراد چگونه شهروندان عادی را به خاک و خون می کشند.
وی افزود: پیام بزرگ این حادثه، وحدت ملی، هماهنگی، همدلی و یکپارچگی حول محور ولایت فقیه است تا آسیبی به مملکت ما نرسد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با اشاره به اهمیت شب های قدر افزود: امید است تمام کسانی که ماه رمضان را درک کرده اند به پیام های ماه رمضان توجه کرده و آن را درک کنند.
امام جمعه کیش با توصیه به درک شب های قدر افزود: مهمترین کتاب آسمانی که به دست برترین انبیاء الهی و اشرف مخلوقات و توسط برترین و مقربترین فرشته الهی برای هدایت انسان ها فرستاده شده در این شب نازل شده است .
وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در یکی از شب های قدر به دست شقی ترین انسان روی زمین ضربت خورد است افزود: یکی از توصیه های کلیدی حضرت علی (ع) این است که یار مظلوم و خصم ظالم باشید همانگونه گه با تمام وجود این مسئله را در زندگی خود عملیاتی کرده بود و همواره در ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم بود.

تبریک ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، معراج نبی اکرم (ص)، سالروز فتح مکه و تسلیت شهادت آیت الله سعیدی از مواردی بود که امام جمعه کیش به آن ها اشاره کرد.
سخنرانی حجت الاسلام یوسفی غروی و اجرای برنامه نوجوان قرآنی پس از برگزاری نماز جمعه از دیگر برنامه های امروز در مصلی کیش بود.
نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی و با حضور حجت الاسلام یوسفی غروی مردم و مسئولان در مصلی بزرگ شهر برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5044
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.