• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

دومین یادواره شهدای مدافع حرم در جزیره کیش برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 5012
  • 18 خرداد 1396 - 12:35
دومین یادواره شهدای مدافع حرم در جزیره کیش برگزار شد + تصاویر

دومین یادواره شهدای مدافع حرم با حضور سردار فضلی و خانواده شهید مدافع حرم محمد رضا دهقان و جمع کثیری از کیشوندان و مسئولین در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوند نیوز، دومین یادواره شهدای مدافع حرم شب گذشته (چهارشنبه) به همت بسیج دانشجویی جزیره کیش با همکاری نهاد امام جمعه و دانشگاه های صنعتی شریف ، جامع علمی کاربردی ، پیام نور و آزاد اسلامی و با حضور سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین ، خانواده شهید محمد رضا دهقان از شهدای مدافع حرم و جمع کثیری از کیشوندان و مسئولین جزیره کیش در سالن مینو پردیس صنعتی شریف برگزار شد.

ابتدای مراسم محمد حسین یوسف پور مسئول بسیج دانشجویی جزیره کیش به نمایندگی از بانیان جلسه به حضار جلسه خوش آمد گفت و از تلاش نهادهای مختلف برای برگزاری این جلسه تشکر کرد.

در این مراسم مادر، خواهر و همرزم شهید محمدرضا دهقان خاطرات این شهید ۲۰ ساله مدافع حرم را بازگو کردند و به سئوالات حضار در خصوص زندگی و آرمانهای والای این شهید پاسخ دادند.

در ادامه سردار فضلی نیز از واقعه فتح خرمشهر در سال ۶۱ به عنوان نگین عملیات بیت المقدس یاد کرد و گفت: امام راحل(ره) در خصوص این واقعه عجیب فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد . اگر دست یاری و مدد خداوند نبود به سادگی شهرخرمشهر به دامان امت اسلامی باز گردانده نمی شد.

وی با اشاره به اینکه شهر خرمشهر در طول تاریخ سه بار سقوط کرده، اظهار داشت: در نخستین سقوط هرات را در عوض آن دادیم و در سقوط دوم سلیمانیه را دادیم ولی در سومین سقوط با فرمان ولایت فقیه و با عشق به اهل بیت رسول خدا (ص) ، رزمندگان اسلام شهر خرمشهر را به خاک میهن اسلامی بازگرداندند.

وی در خصوص حملات تروریستی داعشیان در تهران گفت: دفاع از پرچم اسلام هزینه هایی دارد. باید در مقابل تجمیع ناتوی عربی و دست به دست دادن آنها ، هوشیار و مراقب باشیم . زیرا دشمن وحدت ما را نشانه گرفته است و سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف بین ما را دارد. هدف دشمن تفرقه افکنی وایجاد شکاف بین شیعه و سنی است.

این جلسه که قرار بود ساعت ۲۳ به پایان برسد، اما با توجه به جذابیت بحث به ویژه در بخش گفتگو با خانواده شهید دهقان، با بیش از یک ساعت تاخیر به پایان رسید. از نکات جالب توجه این جلسه این بود که با توجه به ناخیر بوجود آمده، شرکت کنندگان تا پایان در جلسه ماندند و به سخنان خانواده شهید و سردار فضلی مشتاقانه گوش فرا دادند.

شهید محمدرضا دهقان ‌امیری متولد ۲۶ فروردین ماه سال ۷۴ در تهران بود که در ۲۱ آبان سال ۹۴ در سن ۲۰ سالگی طی عملیاتی مستشاری در العیس حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمد . مزار این شهید در امام زاده علی اکبر چیذر تهران است.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم بسیج دانشجویی جزیره کیش از سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی، مادر شهید محمدرضا دهقان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه و روسای دانشگاه های کیش به پاس زحمات ارزشمندشان در برگزاری این یادواره با اهدای لوح  تقدیر کرد.

 




















عکاس : حسین تهوّری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5012
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.