• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

حال و هوای معنوی مسجد حضرت زینب (س) در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 4973
  • 16 خرداد 1396 - 12:15
حال و هوای معنوی مسجد حضرت زینب (س) در ماه مبارک رمضان

مناجات خوانی مسجد کوفه حضرت امیرالمومنین (ع) و فرازهای از دعای ابو حمزه ثمالی هر شب با حضور جمعی از مومنان و نمازگزاران در مسجد حضرت زینب(س) کیش برگزار می شود.

به گزارش کیشوندنیوز ، امام جماعت مسجد حضرت زینب (س) دوشنبه شب در حاشیه آئین مناجات خوانی در خصوص این برنامه گفت: مراسم مناجات خوانی در ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۲۳ تا ۳۰ دقیقه بامداد با حضور قاریان ،جمعی از جوانان و مردم مومن جزیره کیش در مسجد حضرت زینب (س) جزیره کیش برگزار می شود.
حجت الاسلام سید علی سیدین به استقبال خوب ساکنان جزیره کیش و جوانان از برنامه معنوی اشاره کرد و افزود : در کنار مناجات خوانی ،اقامه نماز قضا و همچنین بیان موضوعات اخلاقی با توجه به آیات و روایات و دعاهای افتتاح و کمیل نیز دراین مسجد قرائت می شود.
وی جزء خوانی ویژه بانوان را از دیگر برنامه های ماه رمضان در این مسجد عنوان کرد و گفت : این برنامه هر روز از ساعت ۱۱ تا اذان ظهر ادامه دارد و در کنار آن به شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان و بیان احکام پرداخته می شود.
حجت الاسلام سیدین اظهار داشت : برنامه های ویژه شب های قدر نیز در این مسجد با خواندن نمازهای قضا به صورت جماعت ،قرائت دعای جوشن کبیر ،سخنرانی ، عزاداری و قران بر سر گرفتن برگزار می شود .
وی به برگزاری ویژه برنامه ‘رویش حامی ‘ برگرفته از رجزخوانی قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در این مسجد اشاره کرد و گفت: این برنامه با محوریت جوانان در زمینه مباحث اخلاقی و عقیدتی برگزار می شود تا جوانان و نوجوانان حمایت گری خوب از دین خود باشند .
حجت الاسلام سیدین با بیان اینکه این نشست در مکانهای مختلفی همچون پارک های شهر،مرجان و سیمرغ برگزار می شود افزود: با شروع این نشست ها مردم و سایر جوانان حضور می یابند تا از مباحث ارائه شده بهره مند شوند که این افراد نیز از نیروهای ثابت برای حضور در نشست می شوند.
امام جماعت مسجد حضرت زینب (س) شرح موضوعی آیات قران ،بیان احکام و توسل به ائمه (ع) بعد از نماز ظهر را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
وی افزود: روزه داران هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشار میهمان سفره الهی می شوند.
هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان مراسم مناجات خوانی ،جزء خوانی ، برگزاری محافل انس با قرآن و رقابت های قرآنی در تمامی مساجد جزیره کیش برگزار می شود .

منبع : ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4973
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.