• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آئین بزرگداشت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب در کیش برگزار شد

  • کد خبر : 4952
  • 15 خرداد 1396 - 10:00
آئین بزرگداشت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب در کیش برگزار شد

آئین بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و معمار کبیر انقلاب با حضور مردم و مسئولان در مسجد خاتم الانبیاء (ص) کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد هادی یوسفی غروی یکشنبه شب در آئین گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی که در مسجد خاتم الانبیاء برگزار شد به روند زندگی ، مبارزات امام راحل با رژیم پهلوی ، تبعید و ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و گفت : آن حضرت از تملق و تعریف بیزار بودند و به افرادی که از وی تمجید می کردند بی توجه بودند و از آنها استقبال نمی کردند .
وی به فرموده حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت:’ پاسخ مداحان را با مشتی خاک دهید ‘و حضرت امام نیز چنین ویژگی داشت ، حتی آن عده ایی که به قصد تعظیم شعائر و مقام به محضر وی می رسیدند و یا شعری در محضر ایشان می خواندند تنها آنها را در این زمینه که درس و ادبیات خود را به خوبی فرا گرفته اند تشویق می کرد.
حجت الاسلام یوسفی غروی با بیان اینکه هوا پرستی ، غرور و ریا در وجود امام راحل نبود گفت : ایشان از چاپلوسی افراد در فشار و اذیت قرار می گرفتند .
استاد حوزه علمیه قم به ذکر خاطراتی از آشنایی خود با بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت و گفت : هوای نفس و ریاست طلبی در شخصیت آن حضرت وجود نداشت و در زندگی از ولادت تا ممات تسلیم رضای الهی بودند.
این محقق و نویسنده معاصر با بیان اینکه ایشان جلوی مظاهر تبلیغ شخصیت را می گرفتند گفت : امام راحل معتقد بودند کسی که اخلاص تواضع و فروتنی داشته باشد خداوند جایگاه او را رفیع می سازد .
مرثیه سرائی ، سینه زنی و عزاداری و پخش نماهنگی ازتشییع پیکر مطهر امام راحل بخشی از این مراسم بود.
آئین گرامیداشت سالگرد رحلت ملکوتی امام راحل یکشنبه شب با حضور امام جمعه کیش ، امام جمعه اهل سنت ، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی ، ائمه جماعات ، روسای ادارات و نهادها و جمعی از مردم در مسجد خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4952
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.