• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

یک دستور غذایی مناسب برای ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 4840
  • 07 خرداد 1396 - 21:22
یک دستور غذایی مناسب برای ماه مبارک رمضان

اهمیت و نقش تغذیه صحیح در این ایام مبارک بر کسی پوشیده نیست و مطالعات متعدد نشان داده است که روزه داری در کنار اجرای برنامه غذایی صحیح در این ایام درپیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر بسیار مفید و کمک کننده است.

به گزارش کیشوند نیوز، بیتا ابراهیمی راد کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش در گزارشی عنوان کرد که دستور غذایی زیر می تواند یک راهنمای عمومی جهت مصرف موادغذایی در ماه رمضان باشد.
افطار:
ابتدا با چای کمرنگ، آب جوش یا شیر گرم با خرما یا کشمش روزه ی خود را باز کنید سپس یکی از غذاهای زیر پیشنهاد می شود: انواع نان سبوسدار و پنیر همراه با سبزی یا گوجه فرنگی یا گردو، فرنی یا شیربرنج، انواع کوکو و شامی (کم روغن)، شله زرد.
شام:
با فاصله ی ۲ ساعت بعد از افطار، یکی از غذاهای زیر را انتخاب کنید:
سوپ ساده و کم چرب، آش با حبوبات کم، حلیم (بدون روغن)، خوراک لوبیا، عدسی، خوراک سبزیجات با کمی نان سبوسدار و به همراه ماست و خیار و سبزی خوردن یا سالاد کاهو و دوغ
– بلافاصله بعد از شام از مصرف چای خودداری کنید، چون جذب آهن را کاهش می دهد.
– تا پایان شب و هنگام خواب،  می توان از میوه ها و سبزی ها و آب و سایرنوشیدنی ها استفاده نمود.
سحری:
وعده ی سحری بهتر است مثل وعده ی ناهار باشد و غذای اصلی در این وعده صرف شود:
– انواع چلوخورشت و پلوهای مخلوط با حبوبات و سبزیجات (عدس پلو، لوبیا پلو، سبزی پلو) به همراه مقدار اندکی مرغ، ماهی یا گوشت (مصرف زیاد مواد پروتئینی درسحر سبب تشنگی در ساعات اولیه روز می شود) و سبزی های تازه مثل سبزی خوردن یا سالاد کاهو و ماست برای این وعده مناسب است. لازم به ذکر است که از مصرف بیش از حد سالاد و آب و مایعات خودداری شود.
– بلافاصله بعد از اتمام سحری از نوشیدن چای پررنگ اجتناب کنید، زیرا هم جذب آهن را کاهش می دهد و هم مصرف زیاد چای در سحر باعث افزایش دفع ادرار و دفع مواد معدنی مورد نیاز بدن و بروز تشنگی در طول روز می شود.
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4840
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.