• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

۲ مجتمع جدید تولید لوله های گاز ترش در جزیره کیش احداث خواهد شد

  • کد خبر : 4774
  • 04 خرداد 1396 - 10:16
۲ مجتمع جدید تولید لوله های گاز ترش در جزیره کیش احداث خواهد شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به منظور اجرای قرارداد لوله های CRA ، شرکت فولاد اصفهان مجتمع جدیدی در مجموعه خود احداث می کند و همچنین ۲ مجتمع با مشارکت ۵۰-۵۰ این شرکت و شرکت TOBACEX اسپانیا در جزیره کیش احداث می‌شود.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی شرکت نفت ایران، «علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای قرارداد ساخت لوله‎های CRA اظهار داشت: همکاری شرکت ملی نفت ایران با کنسرسیومی اسپانیایی_ایرانی به منظور داخلی‎سازی لوله‎های CRA امروز با امضای این قرارداد آغاز شده و با انتقال فناوری ساخت این کالا به کشور، ایران به عنوان نخستین سازنده این لوله‎ها در منطقه شناخته خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این قرارداد بتوانیم در مسیر ایجاد تولید و اشتغال همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، حرکت کنیم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه “تاکنون قراردادهای مرتبط با هفت گروه از مجموع ۱۰ گروه خانواده کالای طرح بومی سازی کالاهای صنعت نفت امضا شده است”، گفت: با امضای قرارداد ساخت لوله‎های CRA، هشتمین گروه کالایی نیز امضا شاهد امضای قرارداد است و با اجرای این قرارداد، توان ایران در ساخت این کالا از صفر درصد فعلی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: ارزش این قرارداد را ۶۳۰ میلیون دلار معادل ۵۵۶ میلیون یورو است که با اجرای این قرارداد، ۶۰۰ کیلومتر لوله CRA مورد نیاز شرکت نفت و گاز پارس ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: به منظور اجرای این قرارداد، شرکت فولاد اصفهان مجتمع جدیدی در مجموعه خود احداث می کند و همچنین ۲ مجتمع با مشارکت ۵۰-۵۰ این شرکت و شرکت TOBACEX اسپانیا در جزیره کیش احداث می‌شود.

وی افزود: دلیل احداث این مجتمع‌ها در کیش نزدیکی به پارس جنوبی است و پیش بینی می کنیم که با اجرای این قرارداد در مجموع برای حدود ۷۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4774
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.