• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی رصد می شود

  • کد خبر : 4473
  • 12 اردیبهشت 1396 - 17:36
فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی رصد می شود

رئیس دادگستری کیش با تاکید بر برگزاری انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم گفت : تمام فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی رصد و با تخلفات برخورد می شود .

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از ایرنا، محمد شنبه زاده در مورد تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کیش اظهار کرد : بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضائیه یکی از وظایف محوله ما رسیدگی به جرایم انتخاباتی است .
وی افزود : جهت تسریع در رسیدگی و دقت نظر در پرونده ها در هر انتخابات شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیش بینی می شود که در جزیره کیش هم شعبه ای از دادسرا ، ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی ایجاد شده است .
رئیس دادگستری کیش اظهار کرد : این شعبه در تمامی ایام فعال بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مربوط به انتخابات به آن رسیدگی خواهد کرد .
وی تصریح کرد : طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی و بر حسب وظایفی که برای دستگاه قضا مشخص شده است به صراحت پیشگیری از جرایم از وظایف دستگاه قضا ذکر شده که جرایم انتخاباتی نیز در آن است .
این مقام مسئول در دادگستری کیش گفت : در همین راستا و بر اساس دستورالعمل ها و بخشنامه های که توسط قوه قضائیه صادر شده، در کل دادگستری ها و استان هرمزگان که جزیره کیش نیز جزیی از آن محسوب می شود یک ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی تاسیس شده که ریاست آن برعهده دادگستری آن شهرستان است.
وی اعلام کرد : در کیش نیز ، این ستاد پیشگیری به ریاست رئیس دادگستری تشکیل شده و در سه مقطع پیش ،حین و بعد از انتخابات آغاز بکار کرده است که جرایم و تخلفات انتخاباتی رصد می شود.
شنبه زاده به اعضای این ستاد اشاره کرد و گفت : دادستان ،یکی از قضات به عنوان دبیر جلسه ،رئیس اداره اطلاعات ،فرمانده انتظامی ،پلیس پیشگیری جزیره ، پلیس امنیت ،فرمانده بسیج سپاه ،بخشدار ،مدیرکل صداوسیما ،رئیس هیات نظارت و رئیس دادگستری شهر از اعضای آن هستند .
رئیس دادگستری کیش اضافه کرد :این اعضا با هدف پیشگیری از جرایم و اعلام نظرات خود که چگونه می توان انتخابات سالمی برگزار کرد و از اشتباهات انتخاباتی جلوگیری کرد تشکیل جلسه می دهند.
وی با یاد آوری اینکه جلسه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در جزیره کیش برگزار شد گفت : مهمترین محور آن بررسی مسائلی است که قبل از انتخابات امکان ارتکاب ان وجود دارد .
وی به برخی تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: تبلیغات پیش از زمان آغاز تبلیغات رسمی نامزدها ، استقرار شروع فعالیت های ستادهای انتخاباتی پس از زمان تعیین شده ، شعارنویسی علیه یکدیگر ، نصب پارچه نوشته قبل از انتخابات ، اخلال در نظم عمومی ،استفاده از فضای مجازی به عنوان فضایی امن برای تخریب و توهین به یکدیگر ،خرید و فروش آرا ، تشویق و ترغیب افراد به رای دادن به افرد خاص و استفاده از اموال عمومی و دولتی در جهت شخص یا افراد خاص از جمله این تخلفات است .
رئیس دادگستری کیش با تاکید بر اینکه توهین کردن به دیگران در دین مبین اسلام و شرع مقدس یک عملی زشت و ناپسند است افزود : در قانون مجازات اسلامی هم برای آن مجازات تعیین شده و تفاوتی نمی کند که این امر در فضای حقیقی انجام گرفته باشد باشد یا در فضای مجازی .
وی با بیان اینکه برخی به جای ارائه برنامه ها وتوانمندی های خود به دنبال تخریب طرف مقابل هستند اظهار کرد : برخی نادانسته و جاهلانه و برخی دیگر دانسته و با اهداف خاص اقدام به تخریب شخصیت ها می کنند که در هر دو صورت کاری ناپسند است .
شنبه زاده تاکید کرد : ملاک کار قانون و قانون مداری است و نامزدها نیز باید آن را محور برنامه های و فعالیت های خود بدانند و بدون تخریب نامزدهای دیگر به ارائه توانمندی ها و برنامه های خود بپردازند
رئیس دادگستری کیش تصریح کرد : در انتخابات ریاست جمهوری افرادی که تائید می شوند شاخص در نظام جمهوری اسلامی هستند و خدماتی را به جامعه ارائه کرده اند اما برخی هواداران نامزدها بدون خواسته نامزدها افراد دیگر را تخریب می کنند که باید در این زمینه توجه لازم صورت گیرد .
وی به آسایش روانی در فضای کشور اشاره کرد و گفت : امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی از هر موقیعتی برای ضربه زدن به کشوراستفاده می کند و رادیوها و رسانه های بیگانه نیز به دنبال آشفته کردن فضای انتخاباتی کشور هستند که این موضوع تازگی ندارد.
شنبه زاده با تاکید بر اینکه مردم آگاهانه و با بصیرت در صحنه های مختلفی همچون انتخابات نشان داده اند که ولایت محور هستند افزود : آنها با بصیرت بالایی که دارند با حضور حداکثری برای تعیین سرنوشت خود و کشور همدل و همزبان در پای صندوق های رای حاضر می شوند .
وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشان دهنده غرور ملی مردم و تو دهنی برای دشمنان نظام دانست و گفت : زمانی که آزادی برای حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت در کشور وجود دارد یعنی غررو ملی و این غرور با حضور حداکثری مردم بیشتر خواهد شد .
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4473
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.