• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

اعلام آمادگی کیش برای میزبانی مسابقات جهانی کایت بردینگ

  • کد خبر : 4388
  • 09 اردیبهشت 1396 - 8:34

به گفته سرمایه گذاران و مدیران این مجموعه ورزشی، تاسیس مدرسه ورزش های بادبانی با محوریت کایت بردینگ، تربیت ورزشکاران حرفه ای از میان ساکنان جوان و با انگیزه کیش و برگزاری رقابت های بین المللی و تورهای ورزشی ویژه مسابقات و تفریحات دریایی از جمله برنامه هایی است که در آینده نزدیک در این مجموعه مفرح اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کیشوندنیوز از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد و دبیر شورایعالی مناطق آزاد از بخشهای مختلف  پارک تفریحات و ورزش های آبی مارینا با نام ویبیت بازدید کردند.

 دکتر مونسان در گفتگو با سرمایه گذاران و مدیران این مجموعه با اشاره به پتانسیل های ارزشمند توسعه تفریحات و ورزش های آبی در این منطقه گفت: با توجه به پبشنهاد رییس انجمن جهانی کایت بردینگ برای برگزاری مسابقات جهانی این رشته در جزیره کیش، از میزبانی این رویداد مفرح و پر طرفدار ورزشی استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه جزیره کیش به مدد فراهم شدن زیر ساخت های لازم و امکانات خوب اقامتی، پذیرایی و همچنین سرمایه گذاری های مناسب بخش خصوصی در زمینه مراکز تفریحات دریایی می تواند به قطب مهم برگزاری مسابقات بین المللی ورزش های آبی و ساحلی تبدیل شود.

 دکتر مونسان تصریح کرد: همانگونه که ساخت زمین های استاندارد والیبال ساحلی و میزبانی شایسته از رقابت های جهانی والیبال ساحلی در دو سال گذشته سبب شد که فدراسیون جهانی والیبال سطح برگزاری این رقابت ها در جزیره کیش را به سه ستاره ارتقاء دهد بدون شک برگزاری رقابت های کایت بردینگ هم در کیش سبب معرفی پتانسیل های منطقه در سطح بین المللی و توسعه توریسم ورزشی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: تلاش کردیم تا در بخش غربی جزیره کیش که سرعت باد مناسب است از فضای آرام و زیبایی ساحل برای توسعه ورزش های بادبانی و پارک های تفریحات دریایی بهره برده و به همین دلیل طرح های سرمایه گذاری در این زمینه را در اولویت قرار داده ایم.

لازم به ذکر است میرکو بابینی رییس انجمن جهانی کایت بردینگ IKA فروردین امسال در سفری  به جزیره کیش علاوه بر بازدید از روند برگزاری دوره مربیگری کایت بردینگ در این مجموعه، پتانسیل ها و امکانات جزیره زیبای کیش را برای میزبانی رقابت های جهانی ورزش های بادبانی بررسی کرد.

به گفته مدیران مجموعه ورزشهای بادی و دریایی ویبیت، میرکو بابینی در این دیدار با نظری بسیار مساعد در خصوص سرعت رشد جزیره کیش و امکان تبدیل شدن به یکی از مراکز ده گانه جهان در زمینه ورزش های بادبانی، پیشنهاد میزبانی کیش برای مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸ کایت بردینگ را مطرح کرده است.

 به گفته سرمایه گذاران و مدیران این مجموعه ورزشی، تاسیس مدرسه ورزش های بادبانی با محوریت کایت بردینگ، تربیت ورزشکاران حرفه ای از میان ساکنان جوان و با انگیزه کیش و برگزاری رقابت های بین المللی و تورهای ورزشی ویژه مسابقات و تفریحات دریایی از جمله برنامه هایی است که در آینده نزدیک در این مجموعه مفرح اجرایی خواهد شد.

این پارک بادی که بر روی بستر دریا واقع شده است با محوطه میانی بیش از ۲ هزار متر مربع  و زمینهای واتر پلو و والیبال ظرفیت پذیرش همزمان ۱۴۰ نفر از علاقمندان به تفریحات و ورزش های دریایی را دارا است. دوش و رختکن سر پوشیده و مجهز به دستگاه های تهویه و خنک کننده مطابق با استانداردهای جهانی، بخش های اداری و آموزشی،  بوفه های پذیرایی و مبلمان ساحلی و محوطه سازی زیبا از دیگر بخش های پارک آبی ویبیت در جزیره کیش است. علاوه  بر ساکنان بسیاری از گردشگران در گروه های سنی مختلف با استفاده از امکانات این مجموعه لحظات بسیار شاد و خاطره انگیزی را تجربه می کنند.

گفتنی است رشته کایت بردینگ یکی از رشته های زیر مجموعه فدراسیون جهانی بادبانی است که از سال ۱۳۹۴ به طور رسمی  به مجموعه خانواده فدراسیون قایقرانی ایران اضافه شده است. فدراسیون قایقرانی ایران شصت و پنجمین عضو رسمی انجمن جهانی کایت بردینگ است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4388
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.