• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بدهی آموزش و پرورش باعث قطعی آب و برق و تعطیلی مدارس کیش

  • کد خبر : 425
  • 17 دی 1394 - 22:46
بدهی آموزش و پرورش باعث قطعی آب و برق و تعطیلی مدارس کیش

۱۱ مدرسه کیش به دلیل بدهی سه میلیارد ریالی آموزش و پرورش به اداره آب و برق تعطیل شده که ادامه این روند درسال تحصیلی و در فصل برگزاری امتحانات موجی از نگرانی میان خانواده ها و دانش آموزان ایجاد کرده است آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین سازمان ها و با آموزشهای […]

۱۱ مدرسه کیش به دلیل بدهی سه میلیارد ریالی آموزش و پرورش به اداره آب و برق تعطیل شده که ادامه این روند درسال تحصیلی و در فصل برگزاری امتحانات موجی از نگرانی میان خانواده ها و دانش آموزان ایجاد کرده است

آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین سازمان ها و با آموزشهای بنیادین چرخه های تولید علم را در جامعه به حرکت درمی آورد، این سازمان مهم و تاثیرگذار در تمامی کشورها ارج نهاده شده و بسیاری از کشورها بیشترین سهم از بودجه خویش را به آن اختصاص می دهند.
این روزها و پس از گذشت حدود سه و ماه و نیم از سال تحصیلی ؛ دانش آموزان کیش وقتی خانه را به قصد مدرسه و علم آموزی ترک می کنند اطمینان ندارند که سر کلاس درس حاضر خواهند شد یا نه ، آیا نور مناسب برای درس خواندن در کلاس های آنها موجود است و یا آبی برای خوردن ، شست و شو و رفع نیازهای اولیه دارند یا خیر؟
چند روزی است که ۱۱ مدرسه کیش به دلیل بدهی سه میلیارد ریالی آموزش و پرورش به اداره آب و برق تعطیل شده که ادامه این روند درسال تحصیلی و در فصل برگزاری امتحانات موجی از نگرانی میان خانواده ها و دانش آموزان ایجاد کرده است .
در این روزها دانش آموزان کیش به رغم داشتن برنامه های درسی و امتحانی نمی دانند که کلاس های درس آن ها دایر است و یا امتحانات آنها برگزار می شود ، این بلا تکلیفی نه تنها سبب عقب ماندگی درسی دانش آموزان شده بلکه دغدغه ذهنی برای خانواده ها و مسئولان منطقه ای فراهم ساخته است .
بدهی های چند ساله آموزش و پرورش کیش به اداره آب و برق بهانه ای برای قطع و وصل برق تعدادی از مدارس جزیره کیش شده است اما نکته حائز اهمیت این است که آیا تاوان بدهی آموزش و پرورش به اداره آب وبرق را باید دانش اموزان بپردازند ؟
خبرنگار ایرنا موضوع را از رئیس اداره آموزش و پرورش ، اداره آب و برق و سازمان منطقه آزاد کیش پیگیری کرده است که درذیل می آید :
رئیس آموزش و پرورش کیش در توضیح تعطیلی تعدادی از مدارس کیش گفت : با توجه به دستور مدیر عامل منطقه آزاد ، برق مدارس بطور موقت از روز گذشته وصل شده تا نحوه و محل پرداخت این بدهی ها مشخص شود.
هانی معلمی اظهار داشت : تا کنون آموزش و پرورش کیش اعتباری برای پرداخت هزینه برق نداشته است و قرار شده جلسه ای در هفته آینده با حضور مسئولان آموزش و پروش استان هرمزگان برگزارو در این زمینه تصمیم گیری های لازم اتخاذ شود .
وی گفت: با توجه به قراردادهای فی مابین منطقه آزاد و اداره آب و برق، پیش از این این مبالغ توسط سازمان بر اساس این قرارداد پرداخت می شد.
معلمی میزان بدهی آموزش و پرورش به اداره آب و برق کیش را حدود سه میلیارد و یکصد میلیون ریال اعلام کرد و گفت : بخشی از این بدهی از سال ۹۲ و مابقی مربوط به سال های ۹۳ و ۹۴ است .
رئیس آموزش و پرورش کیش گفت :در چند روز گذشته برق حدود ۱۱ مدرسه قطع شده بود که به تبع آن آب مدرسه ها نیز قطع می شد و به دلیل مسائل بهداشتی مجبور به تعطیلی مدارس شدیم .این قطعی زمانی اتفاق افتاده است که مدارس در حال برگزاری امتحان بوده اند و مجبور به تغییر تاریخ آنها شده ایم .
معلمی با بیان اینکه قطعی برق از سوی اداره آب و برق کیش کاری پسندیده نیست گفت : تا کنون شاهد اینگونه رفتارها وقطع برق یا آب در آموزش و پرورش نبودیم.
وی گفت : این نخستین باری است که به دلیل بدهی آب و برق، آموزش و پرورش تهدید به قطع برق شده است ، با توجه به حضور فرزندان تمامی اقشار در مدارس و اهمیت تعلیم و تربیت باید تعاملی بیشتری بین دستگاه ها برای حل مشکلات ایجاد شود.
معلمی گفت : در شرایط کنونی و به دستور مدیر عامل منطقه آزاد تا کنون مشکل به صورت موقتی رفع شده است ، اما در هفته آینده و با پیگیری ها باید تکلیف این وضعیت مشخص شود .
احمدحسن زاده، مسئول روابط عمومی آب و برق کیش نیزدر گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، مبلغ بدهی آموزش و پرورش به اداره برق را دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال عنوان کرد و گفت : بارها به آموزش و پرورش اخطار دادیم تا بدهی خود را تسویه کنند اما تا کنون مراجعه ای برای این منظور نداشتیم .
وی گفت : این مبلغ باید از محلی پرداخت بشود و زمانی که پرداختی صورت نگیرد اداره آب و برق مجبور به قطع برق خواهد شد.
حسن زاده اظهار داشت : پس از قطعی برق نشستی با رئیس آموزش و پرورش و تعدادی از مسئولان صورت گرفت تا محل پرداخت این بدهی ها مشخص شود .
وی گفت : طرف حساب اداره برق، آموزش و پرورش به عنوان مصرف کننده و مشترک است که باید نسبت به تسویه حساب بدهی خود اقدام کند .
مدیر روابط عمومی منطقه آزاد کیش نیز به ایرنا گفت :به رغم اینکه بخش عمده هزینه های آموزش و پروش کیش توسط سازمان منطقه آزاد کیش تامین می شود همچنان شاهد مشکلات زیادی در این بخش هستیم.
روح الله مهدی نژاد تصریح کرد : آموزش و پرورش کیش زیر نظر استان هرمزگان اداره می شود و مسئولیت تامین نیازهای آموزش و پرورش کیش بطور قطع بر عهده آنها است .
وی با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد ریال به صورت نقدی در ماه اخیر از سوی منطقه آزاد به اداره آموزش و پرورش داه شده است و در ماه های گذشته نیز پرداخت هایی صورت گرفته است اظهار داشت : سازمان منطقه آزاد در سال های اخیر در زمینه خرید تجهیزات، بازسازی امکانات موجود ، ساخت مدارس جدید و هزینه های جاری اقدامات زیادی انجام داده است در حالی که ارائه این کمک ها وظیفه سازمان منطقه آزاد کیش نیست.
مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد : نظر به اهمیت بحث آموزش و پرورش ،سازمان منطقه آزاد کیش تا کنون و در جهت تامین رفاه شهروندان تمامی این هزینه ها را برعهده گرفته و پرداخت کرده است .
وی گفت: درسال گذشته نیز حدود بیست میلیارد ریال از سوی سازمان برای آموزش و پرورش کیش هزینه شده است .
مهدی نژاد در پایان با طرح این سئوال که نقش آموزش و پرورش در تامین نیازهای مدارس خود چیست؟ اگر آموزش و پرورش کیش زیر نظر استان هرمزگان است باید هر ساله وهمچون دیگر ادارات آموزش و پرورش در سایر شهرها ، بودجه ، نیازهای آموزشی و حقوق کارکنان خود را از استان تامین کند.
به رغم تمامی مشکلات و کش و قوس ها توجه به آموزش و پرورش و توسعه نظام آموزشی نیازمند همدلی و همراهی مسئولان است و باید بخاطر فرزندان این مرز و بوم و آینده کشور آموزش و پرورش را دریابیم.
در شرایط فعلی ۴۷ مدرسه ( ۲۳ دولتی و ۲۴ مدرسه غیر دولتی ) در کیش فعال است و هفت هزار و ۵۰ دانش آموزدر سال ۹۴ در مدارس کیش تحصیل می کنند .
۶۵ درصد از نیروهای آموزشی موجود را در کیش معلمان زن و ۵۵ درصد آنها را مردان تشکیل می دهد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=425
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.