• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

۱۳۰۰ نفر از ساکنان و گردشگران کیش آزمایش و واکسیناسیون رایگان هپاتیت “B” دادند

  • کد خبر : 4114
  • 24 فروردین 1396 - 18:19
۱۳۰۰ نفر از ساکنان و گردشگران کیش آزمایش و واکسیناسیون رایگان هپاتیت “B” دادند

پروفسور علویان رئیس شبکه هپاتیت کشور اعلام کرد که ۱۳۰۰ نفر از ساکنان و گردشگران کیش آزمایش و واکسیناسیون رایگان هپاتیت “B” دادند که ۱۱ نفر از آنها مبتلا به هپاتیت بودند.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، طرح بزرگ شناسایی و واکسیناسیون افرادی که در معرض ابتلابه بیماری هپاتیت بی قرار دارند با عنوان ” آزمایش بده واکسن بزن ” از ۵ فروردین امسال در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره کیش آغاز شد.

پروفسور علویان رئیس شبکه هپاتیت کشوربا اشاره به اهمیت ارتقاء سطح آگاهی افرا جامعه در پیشگیری از بیماری هپاتیتBگفت :در مدت اجرای این طرح که تا ۲۰ فروردین ادامه داشت بیش از ۱۳۰۰ نفر از ساکنان و گردشگران برای انجام آزمایش تشخیص ابتلا به هپاتیتبی به این مرکز درمانی مراجعه کرده و آزمایش های لازم را به طور رایگان انجام دادند.

از میان این مراجعه کنندگان ۱۱ نفر مبتلا به هپاتیت بی بودند که مراحل درمان آنها آغاز شد. بقیه مراجعه کنندگان نیز برای پیشگری از ابتلا به هپاتیت بی واکسینه شدند.

پروفسور علویان با اشاره به اینکه باهمکاری کادر اجرایی و پزشکان و پرستاران بیمارستان کیش اجرای موفقیت آمیز این طرح محقق شد افزود: در روند اجرای طرح واکسیناسیون هپاتیتبی در کنار همکاری مسئولانه و دلسوزانه مسئولان ، پزشکان و پرستاران بیمارستان کیش، شبکه هپاتیت کشور نیز با فراهم کردن واکسن های لازم ومشاوره های ارزشمند سبب افزایش همکاری بین بخشی و اجرای موفقیت آمیز این طرح بزرگ شدند.

به گفته پروفسور علویان رئیس شبکه هپاتیت کشور پس از پایان این طرح وبررسی نتایج ۱۱ نفر مبتلا به بیماری هپاتیت بی شناسایی شدند که در حال حاضرتحت درمان هستند. خانواده های آنان نیز مورد بررسی قرار گرفتند و علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی همچنین باتاکید بر اهمیت واکسیناسیون هپاتیت بی برای کاهش چشمگیر مبتلایان به این بیماری گفت: با توجه به شیوع ۴۰ درصدی کبد چرب در کشور و شمار فراوان افرادی که مبتلا به دیابت بوده و از آن بی اطلاع هستند و یا در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند آمار مبتلایان به هپاتیت نیز افزایش می یابد و ارتقاء سطح آگاهی مردم در کنار ترغیب آنها به انجام آزمایش بهترین راه پیشگیری و مبارزه با این بیماری است.

پروفسور علویان تغییر سبک زندگی و پرهیز از مصرف خوراکی های چرب و مضر، توجه بیشتر به ورزش و پرهیز ازکم تحرکی، ترک دخانیات، اصلاح روش های نادرست تغذیه و مبارزه با شیوع چاقی را از بهترین روش های پیشگیری از ابتلا به هپاتیت برشمرد.

لازم به ذکر است هپاتیت B یک عفونت ویروسی بالقوه خطرناک است و می تواند موجب بیماری حاد و مزمن کبدی شود. این بیماری یک تهدید جدی برای بهداشت عمومی بوده و زندگی بیماران را با خطر مواجه می سازد. هپاتیتCنیز بیماری مسری کبدی است که از طریق ویروس هپاتیتCایجاد می شود. این بیماری می تواند منجر به سیروز و سرطان کبد شود. ویروس های هپاتیتBو هپاتیتCاز طریق تماس با خون و سایر مایعات بیولوژیک بدن انتقال می یابند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4114
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.