• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

پیشرفت هر کشور وابسته به افزایش تولید است

  • کد خبر : 4049
  • 20 فروردین 1396 - 20:36
پیشرفت هر کشور وابسته به افزایش تولید است

امام جمعه اهل سنت کیش با تاکید بر اینکه پیشرفت هر کشور در گرو افزایش تولید است افزود : استفاده بهینه و درست از منابع داخلی سبب رشد و ترقی کشور خواهد شد .

شیخ یعقوب شمس روز یکشنبه در خصوص نامگذاری سال ۹۶ به نام ‘اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال’ از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : یکی از دغدغه هایی که هر دولتی دارد ایجاد اشتغال برای جوانان آن کشور است و کشوری می تواند رو به جلو حرکت کند که در آن مشکل اشتغال تا حدود زیادی حل شده باشد .
وی موضوع اشتغال را از دغدغه های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت : با توجه به این تاکیدات مقام معظم رهبری ، مسئولان باید موضوع اشتغال را در دستور جدی کار قرار دهند .
شیخ یعقوب شمس بیکاری را معضلی بزرگ برای هر جامعه دانست و گفت : بیکار ماندن سبب بروز آسیب های اجتماعی ، انواع انحرافات و روی آوردن به شغل های کاذب می شود .
وی نا امیدی ، ازدواج دیرهنگام ، افسردگی را از تبعات بیکاری برای جوانان یک جامعه عنوان کرد و از مسئولان خواست تا بسترهای لازم را برای اشتغال جوانان و حل مشکلات اقتصادی فراهم کنند .

امام جمعه اهل سنت حمایت از تولید داخل و خرید کالاهای ایرانی را در ایجاد اشتغال مهم دانست و افزود : زمانی که کارخانه ها و واحدهای تولیدی در داخل کشور فعال باشند جوانان بیکار نخواهند بود و جذب این مراکز می شوند بنا براین باید تسهیلات لازم در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد تا بستر جذب افزاد بیکار فراهم شود .
شیخ یعقوب شمس اظهار کرد : اگر به مصرف تولیدات خود باور داشته باشیم زمینه ایجاد کارخانه ها و واحدهای تولیدی فراهم خواهد شد که در کنار آن اشتغالزایی افزایش و جامعه از معضل بیکاری فاصله می گیرد .
وی گفت: خرید کالاهای ایرانی دو فایده دارد نخست اینکه به تولید داخلی اهمیت داده ایم و بستر اشتغال بیشتر جوانان را فراهم ساخته ایم و دیگر اینکه سبب پویایی اقتصاد و مانعی برای خروج ارز از کشور شده ایم .
امام جمعه اهل سنت با تاکید بر اینکه تولید کنندگان کالاهای داخلی، باید کیفیت و مرغوبیت اجناس خود را بالا ببرند افزود : باید بستر لازم برای رقابت سالم ایجاد شود ، با ارتقا کیفیت کالاها می توان در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشت .
وی تصریح کرد : زمانی که کیفیت اجناس داخلی افزایش پیدا کند و قیمت ها مناسب باشد مردم با خیال راحت به سمت خرید تولیدات داخلی سوق پیدا می کنند و بعد از ان می توان مقوله صادرات را در دستور کار قرار داد .
وی از تولید کنندکان داخلی خواست تا کیفیت تولیدات داخلی را افزایش دهند به گونه ای که وقتی سخن از کالای ایرانی به میان می آید ، نام آن برای ایرانیان داخل و خارج از کشور مایه افتخار باشد .

شیخ یعقوب شمس به سفر برخی ایرانیان به خارج از کشور و خرید کالاهای بی کیفیت و دست دوم خارجی اشاره کرد و گفت : این موضوع مایه تاسف است که هموطنان ما برای خرید چنین کالاهایی ارز از کشور خارج می کنند ، هم اکنون در داخل کشور کالاهایی تولید می شود که کیفیت آنها به مراتب از اجناسی که در قالب برندهای تقلبی به مسافران فروخته می شود بالاتر است .
وی با بیان اینکه پیشرفت هر کشور در گرو تولید است اظهار کرد : کشوری موفق خواهد شد که بتواند از منابع داخلی موجود به نحو احسن استفاده کند .
شیخ یعقوب شمس تصریح کرد : دشمنان نظام از بدو شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی مشکلاتی را برای کشور ایجاد کردند، هشت سال جنگ تحمیلی ، محاصره اقتصادی و اعمال تحریم های گوناگون از آن جمله بود اما همه می دانیم به رغم مشکلات ایجاد شده و تحریم ها زمینه ای برای تقویت اعتماد به نفس و خود اتکایی شد .
وی گفت : تحریم ها سبب شد مردم روی پای خود بایستند و با تولید بسیاری از کالاهایی که تا پیش از آن برای وارد کردن به سایر کشورهای وابسته بودیم ، به خودکفایی برسیم .

امام جمعه اهل سنت تاکید کرد : کشورهایی که وابستگی اقتصادی به سایر دولت ها داشته باشند با کوچترین اتفاقی ، دولت و ملت خود را می بازند و دست نیاز به سوی دیگران دراز می کند ، اما کشوری که به امکانات ، متخصصان ، دانشمندان و مردم خود اعتماد داشته باشد با مشکل مواجه نخواهد شد .

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4049
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.