• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

نخستین دوره مربیگری «استند آپ پدل بورد» در کیش برگزار می شود

  • کد خبر : 4024
  • 14 فروردین 1396 - 11:17
نخستین دوره مربیگری «استند آپ پدل بورد» در کیش برگزار می شود

به همت و تلاش انجمن ورزش های موج سواری، نخستین دوره مربیگری «استند آپ پدل برد» با مدرسی یک مربی نام آشنای نیوزلندی در کیش و تهران برگزار می شود.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از فدراسیون انجمن های ورزشی، این دوره از کلاس مربیگری با مدرسی «اندی داکلاس» در اردیبهشت ماه برگزار می شود.
بر این اساس، این کلاس روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت ماه در جزیره کیش و ۸ و ۹ همین ماه (اردیبهشت) در دریاچه عشق آباد تهران برگزار خواهد شد و علاقه مندان تا روز هجدهم ماه جاری (فروردین ماه) فرصت دارند که برای این منظور ثبت نام کنند.

«استند آپ پدل بورد» چیست؟ stand up paddle board

پدال بوردها تخته هایی  در اندازه ها و طرح های مختلف جهت موج سواری و شنارور ماندن بر روی آب هستند. با استفاده از این تخته ها ورزش مفرحی بنام «استند آپ پدل بورد» صورت می گیرد.

تاریخچه استند آپ پدال به حتی بیش از هزاران سال پیش بر می‌گردد و گفتن دقیق تاریخچه آن بسیار سخت است اما نسل جدید این وسیله شناور پر طرفدار(که پرطرفدار ترین وسیله شناور در دنیا هم هست) به سال ۱۹۴۰ و هاوایی بر می‌گردد که موج سوارانی حرفه‌ای اهل وایکی کی برای داشتن دید بهتر به موج سواران مجبور به ایستادن و پارو زدن بروی تخته موج خود شد. او که پس از یک تصادف رانندگی اسیب دیده بود و دچار حملات هیستریک می‌شد از شنا کردن می‌ترسید لذا مجبور به استفاده حرفه‌ای تر از تخته موج خود شد و یه این ترتیب بود که استند آپ پدال بوجود آمد. از سال ۲۰۰۰ به بعد نسل جدید این وسیله شروع به پیشرفت با سرعتی بالا گرفت که تا به امروز انواع مختلف برای کارایی‌های مختلفی از این وسیله بوجود آمده.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4024
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.