• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کاندیداهای انتخاباتی احساس مسئولیت کنند / اعتکاف معجونی از عبادات است

  • کد خبر : 3966
  • 12 فروردین 1396 - 9:05
کاندیداهای انتخاباتی احساس مسئولیت کنند / اعتکاف معجونی از عبادات است

‎امام جمعه موقت کیش با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید احساس مسئولیت کنند افزود : مردم به کسانی رای دهند که احساس می کنند به نظام و کشور خدمت خواهند کرد .

‎حجت الاسلام رحمان یوسف پور در نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بررعایت تقوای الهی و تبریک حلول ماه پرفضیلت رجب به مناسبت های پیش روی این ماه اشاره کرد و افزود : ایام البیض و اعتکاف و عبادت در این ماه پرفیض شیرینی و حلاوت ویژه ای دارد .
‎وی ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی را یکی از مناسبت های مهم عنوان کرد و گفت : در سال ۵۸ امام راحل این روز را عید ملی و مذهبی نامیدند که در این روز مردم ایران یک صدا و با آرای ۹۸.۲ درصدی به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند و حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.
‎خطیب جمعه کیش تاکید کرد : قدردانی از انقلاب و نظام وظیفه همه مردم و دلتمردان است و نباید نسبت به سنگر دینی و فرهنگی بی تفاوت باشند .
‎وی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به عنوان یکی از رویدادهای مهم پیش رو اشاره کرد و افزود : همه کسانی که برای تصدی این پست ها نامزد می شوند باید احساس مسئولیت کرده و به مردم و دین خدمت کنند و مردم هم باید به کسانی رای دهند که مطمئن هستند به مردم و نظام خدمت خواهند کرد.
‎حجت الاسلام یوسف پور در ادامه با گرامیداشت ۱۳ فروردین روز آشتی با طبیعت گفت : حفظ طبیعت وظیفه تک تک مردم است و در روایات نیز بدان سفارش شده است ، اینکه نهالی بکاریم و انسان یا حیوانی از آن بهره گیرد صدقه جاریه است .
‎امام جمعه موقت کیش در ادامه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب ‘سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال ‘ اشاره کرد و افزود : جامعه سالم اقتصاد سالم را می طلبد ، اگر اقتصاد جامعه ای قوی نباشد آن جامعه با مشکل مواجه خواهد شد .
‎وی گفت : پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد کار و فعالیت می فرمایند ، از ما نیست کسی که اشتغال و تولید را به خاطر دین و آخرت ترک کند .
‎حجت الاسلام یوسف پور به سخن دیگری از پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت : آن حضرت فرمودند عبادت ۷۰ جزء دارد که بهترین و با فضیلت ترین آن کسب رزق و روزی حلال است .
‎وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با بیان اینکه بیش از ۱۷ مورد وجود دارد که جامعه را دچار فقر می سازد افزود : خود انسان و ثروتمندان سبب ایجاد فقر و بدنبال آن بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد شد .
‎امام جمعه موقت کیش با بیان اینکه فقر دین انسان را کمرنگ می کند اظهار کرد : فقر عقل آدمی را دچار نقصان می کند و فرد فقیر بالندگی و پوایی ندارد ، فقر انسان را دچار تنبلی ، رخوت و بطالت می کند و راه را برای ارتکاب به آسیب های اجتماعی باز می کند .
‎وی با بیان اینکه انسان باید برای کسب روزی حلال تلاش کند تصریح کرد : خداوند دعای انسانی را که بیکار نشسته و منتظر کسب روزی است مستجاب نخواهد کرد.
‎خطیب جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از زحمات مسئولان بخش های مختلف کیش در میزبانی از میهمانان نوروزی گفت : همه دست به دست هم دادند تا بتوانند به شایستگی از گردشگران و مسافران پذیرایی کنند ، فرهنگ میهمان نوازی در قرآن و روایات نیز مورد تاکید است .
‎نماز جمعه این هفته با حضور حجت الاسلام علی فلاحیان ، مدیر عامل منطقه آزاد کیش ، تعدادی از مسئولان و مردم در مصلای بزرگ کیش برگزار شد

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3966
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.