• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
7

بعد از پلمپ بستنی فروشی و رستوران / یک باب آرایشگاه در کیش پلمپ شد

  • کد خبر : 3751
  • 26 اسفند 1395 - 8:05
بعد از پلمپ بستنی فروشی و رستوران / یک باب آرایشگاه در کیش پلمپ شد

در پی تشدید نظارت های مرکز توسعه و سلامت کیش در ایام نوروز، این بار یک باب آرایشگاه پلمپ شد.

به گزارش کیشوند نیوز، افزایش میزان مراجعه به آرایشگاه­ها و رفت و آمد افراد گوناگون به این اماکن ممکن است منجر به انتقال بیماری بین افراد شود که یکی از دلایل آن می تواند بی دقتی و عدم رعایت برخی نکات بهداشتی توسط آرایشگران باشد.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش  گفت: به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی یک باب آرایشگاه زنانه توسط واحد بهداشت محیط پلمپ شد.
دکتر رضانیا  با اشاره به طرح تشدید کنترل و نظارت بر مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی  از اول اسفند افزود: در راستای طرح تشدید کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بازرسان بهداشت محیط این مرکز به صورت روزانه در دو نوبت ساعات اداری و ساعات غیر اداری از واحدهای صنفی گروه هدف بازدید می‌کنند .
.
این مسئول تاکید کرد: با صنوفی که موازین و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند و سلامت جامعه را به خطر اندازند برخورد جدی خواهد شد و در همین راستا یک  واحد متخلف نیز پس از طی مراحل قانونی پلمپ شد .

رضانیا اضافه کرد: از ابتدای اسفند تا کنون سه واحد متخلف عبارتند از بستنی فروشی ، رستوران و یک باب آرایشگاه به بدلیل عدم رعایت اصول و موازین بهداشتی و توجه به توصیه‌های و اخطارهای بازرسان بهداشت محیط، مطابق ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی و بهداشتی متخلف شناخته و پلمپ شد.
عدم رعایت بهداشت در انجام فعالیت هایی که با قیچی، تیغ و سوزن صورت می­گیرد، خطر ابتلا به بیماری­های منتقل شده توسط خون مانند ایدز و هپاتیت را بالا می­برند پس آموزش طریقه صحیح استریل کردن تجهیزات و استفاده از تیغ های یک­بار مصرف و روش معدوم کردن آنها حائز اهمیت است.
به منظور پیشگیری از انتقال کلیه بیماری­های خونی و پوستی قابل انتقال در آرایشگاه ها، بهترین شیوه، استفاده از وسایل اختصاصی برای هر مشتری می باشد. بنابراین لازم است که متصدیان آرایشگاه ها از مشتریان خود بخواهند که وسایل آرایشی اختصاصی را همراه بیاورند. این وسایل شامل قیچی، شانه، برس، پیش بند،حوله، تیغ و دسته تیغ و ماشین اصلاح و… می باشد.
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3751
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.