• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

ممانعت از برگزاری تجمع در چهارشنبه سوری / دیپورت ۴۵ معتاد متجاهر از جزیره کیش

  • کد خبر : 3691
  • 23 اسفند 1395 - 8:42
ممانعت از برگزاری تجمع در چهارشنبه سوری / دیپورت ۴۵ معتاد متجاهر از جزیره کیش

فرمانده نیروی انتظامی کیش با اعلام ممنوعیت تجمع در چهارشنبه آخر سال گفت : واحدهای صنفی که اقدام به فروش ترقه و مواد محترقه کنند به مدت ۱۵ روز پلمب خواهند شد .

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از ایرنا ،سرهنگ رحیم جهانبخش در نشست خبری تشریح برنامه های نوروزی پلیس و چهارشنبه آخر سال ،به آماده باش ۱۰۰ درصدی نیروهای پلیس برای ارائه خدمات شایسته به کیشوندان و گردشگران در نوروز ۹۶ اشاره کرد و افزود : شعار نوروزی ناجا در سال جدید ‘ آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی ‘ است که این شعار نشان دهنده سیاست ناجا در مدیریت نظم و امنیت کشور است.
وی با تاکید بر اینکه تلاش ما تحقق شعار در عمل است اظهار کرد : ۶۰۰ نفر از نیروهای پلیس در جزیره کیش از چهارشنبه آخر سال تا ۱۳ فروردین ماه ۹۶ به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی خواهند بود.
فرمانده نیروی انتظامی کیش گفت: تمام برنامه ریزی ما برای ایجاد محیطی توام با آرامش و آسایش برای هموطنان است و افتخار پلیس ولایتمدار کیش ارائه خدماتی شایسته و در طراز جمهوری اسلامی به مردم است .
سرهنگ جهانبخش با تاکید بر اینکه نشاط بهاری باید توام با رعایت هنجارها و چارچوب های قانونی تعریف شده در قوانین جمهوری اسلامی و نظام ارزشی کشور باشد افزود: پلیس در لحظات پرنشاط کنار مردم و در شادی های آنها شریک است .
این مقام نظامی گفت : نشاط اجتماعی و نشستن لبخند بر چهره مردم توسعه یافتگی ، انبساط روانی و کاهش جرایم را بدنبال دارد ، لبخند های توام با رضایت یکی از اهداف پلیس در طرح های نوروزی است ، هر چه شادی و نشاط در قواره های هنجاری باشد شاهد کاهش پرخاشگری ها و جرایم اجتماعی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز شش ایستگاه پلیس برای تامین نظم و امنیت و ارائه خدمات در کیش در نظر گرفته شده است افزود :جلساتی با یگان های امدادی و ادارات آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس نیز انجام شده است تا هنگام بروز حوادث همکای لازم را داشته باشند .

*پلمب واحدهای صنفی عرضه کننده ترقه/ جابه جایی اسباب منزل با اخذ مجوز ازکلانتری

وی تاکید کرد : نشاط بهاری به معنای خروج از هنجارها ، خطوط قرمز تعریف شده و هنجار شکنی نیست ، نشاط بهاری رعایت نظم و انضباط در چارچوب قانون است.
سرهنگ جهانبخش با تاکید بر اینکه شادی کردن نباید به ارزش های اسلامی آسیب وارد کند گفت : یکی از تاکیدات ما خوش رفتاری و لبخند زدن در حین انجام وظیفه است ، برخورد مناسب ماندگاری گردشگران را به دنبال خواهد داشت .
فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد : جایی که ارزش های دینی کمرنگ شود پلیس مقتدرانه ورود خواهد کرد.
سرهنگ جهانبخش به راه اندازی ‘کمپین نه به ترقه ‘ به پاس احترام به شهدای آتش نشان در حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو تهران اشاره کرد و گفت : بسیاری از شهرهای کشور در این زمینه پیشتاز هستند و خوب است جزیره کیش که همواره در بسیاری از امور و فرهنگ های زیبا الگو و نمونه است در این زمینه نیز پیشقدم باشد.
وی در خصوص برنامه های چهارشنبه آخر سال و اقدام نیروی انتظامی در این زمینه گفت : تجمع افراد در چهارشنبه سوری در مکانی خاص ممنوع است و بر اساس اولویت و مصوبه کشوری برنامه ها به صورت محله محوری خواهد بود.
سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه پلیس با شادمانی و نشاط و در کنار هم بودن مخالف نیست اظهار کرد :یکی از مزایایی این طرح در کنار هم بودن اعضای خانواده در سایه امنیت است .
این مقام نظامی گفت : فروشگاه هایی که اقدام به فروش ترقه و مواد محترقه کنند واحد صنفی آنها به مدت ۱۵ روز پلمب خواهد شد و خودروهایی که با رفتارهای هنجار شکن سبب ایجاد اختلال در نظم عمومی شوند نیز توقیف و توسط پلیس راهور به پارکینگ منتقل خواهند شد .
وی به ضریب بالای امنیت در جزیره کیش اشاره کرد و گفت : در طول ایام نوروز جابه جایی اسباب و لوازم منزل بدون مجوز کلانتری ممنوع است .
فرمانده نیروی انتظامی کیش با تاکید بر اینکه روشن کردن آتش در حاشیه جنگل های کیش نیز ممنوع است گفت : به دلیل پوشش خشک گیاهی ممکن است آتش سوزی گسترده ای به دنبال داشته باشد .

* بخش های مختلف اداره پلیس در ایام نوروز خدمت رسانی می کنند

وی با اعلام اینکه بخش های مختلف اداره پلیس و خدمات رسانی آن در ایام نوروز تعطیل نیست گفت : دفاتر ارائه گذرنامه، اماکن، اتباع خارجی، نظام وظیفه، کلانتری ها و پلیس تخصصی فعال و آماده پاسخگویی به شهروندان هستند .
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به گردشگری بودن منطقه و اقدامات پلیس برای آشنا ساختن مسافران با فرهنگ ترافیک و نحوه خدمات رسانی پلیس گفت : در مبادی ورودی مسائلی همچون فرهنگ رانندگی، شنا نکردن در سواحل ، ممنوعیت چادر زدن ، رعایت عفاف و حجاب توسط نیروهای پلیس اطلاع رسانی خواهد شد .

*جمع آوری ۴۵ معتاد متجاهر در هفته گذشته

سرهنگ جهانبخش با ابراز خرسندی از اینکه افراد متکدی و بیخانمان در جزیره کیش نداریم در مورد طرح جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان در سطح کیش گفت : در صورت مشاهده و اطلاع از حضور این افراد در جزیره به سرعت جمع آوری و از جزیره طرد خواهند شد .
وی گفت : در هفته گذشته ۴۵ معتاد متجاهر و افراد بی خانمان دستگیر و از جزیره طرد شده اند که با هماهنگی و مصوبه شورای تامین طرح برخورد با این افراد تا نوروز ادامه خواهد داشت .
تعیین محدوده ترافیکی در ایام نوروز از ۲۶ اسفند ماه ۹۵ تا ۱۳ نوروز ۹۶، پخش پیام های رادیویی ترافیکی ، افزایش دو برابری دوربین های کنترل ترافیک ، ساماندهی خودرهای کرایه ای و نصب آرم تایید شده بر روی این خودروها ، همکاری پلیس افتخاری با ماموران پلیس و ازفایش نظارت پلیس ، رضایت مندی مردم از پلیس ۱۱۰ و ۱۹۷ ، هنجار بخشی به نظم ترافیکی ، نظارت بر تمیزی ظاهر و معاینه فنی خودروها ، رعایت عفاف و حجاب از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه بود.
نشست خبری نوروزی و چهارشنبه آخر سال با حضور روسای پلیس و اصحاب رسانه در سالن جلسات دفتر فرماندهی پلیس کیش برگزار شد .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3691
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.