• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تجمع اعتراض آمیز جمعی از کیشوندان برای لغو قانون ممنوعیت خروج خودرو از جزیره کیش

  • کد خبر : 3609
  • 17 اسفند 1395 - 12:45
تجمع اعتراض آمیز جمعی از کیشوندان برای لغو قانون ممنوعیت خروج خودرو از جزیره کیش

صبح امروز جمعی از کیشوندان برای لغو قانون ممنوعیت خروج خودرو از جزیره کیش، در مقابل اداره گمرک کیش بصورت مسالمت آمیز تجمع کردند.

به گزارش کیشوند نیوز، مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران ۲۶ آبان‌ماه سال جاری، از گمرکات مناطق آزاد درخواست کرد ضمن لغو دستورالعمل های سابق در زمینه تردد خودروهای مناطق آزاد، از پذیرش هرگونه درخواست ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند تا بر اساس این بخشنامه که به گمرکات مناطق آزاد ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم و کیش ابلاغ شده است، دستور العملهای پیشین که ورود موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی را مجاز می‌دانست، ملغی شود.

بعد از اجرایی شدن این قانون (که خود جای بحث فراوان دارد)، این سئوال در ذهن بسیاری از کیشوندان خطور کرد که اصلاً چرا باید چنین قانونی برای جزیره کیش اعمال شود و چرا جزیره کیش که راه زمینی و راه فرار خودرویی ندارد، باید مشمول قانونی شود که دلیل اصلی آن خروج بی‌ضابطه خودرو از آن منطقه است؟! حالا که چندین ماه از اجرایی شدن این قانون می‌گذرد، شنیده‌ها حاکی از آن است که این قانون برای دیگر مناطق آزاد برداشته شده و تنها جزایر کیش و قشم در حال اجرای آن هستند. در واقع قانون منع خروج خودرو نه‌تنها از جزیره کیش برداشته نشد، بلکه فقط محدود به جزایر ابلاغیه، شده است.

با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز بسیاری از ساکنین جزیره کیش قصد سفر به سرزمین مادری خود را دارند که علاوه بر هزینه بسیار بالای سفر با هواپیما به‌ویژه برای خانواده‌ها، آنها دوست دارند که لذت سفر را با خودروی شخصی خود تجربه کنند و اینکه هزینه اضافی برای تردد در مقصد خود پرداخت نکنند. با اجرای قانون ممنوعیت خروج خودروهای مناطق آزاد از محدوده خود، لذت این سفر نه‌تنها برای ایام تعطیلات نوروز، بلکه برای همیشه از بین خواهد رفت و این جزیره گردشگری را به مثابه یک زندان برای آنها تبدیل کرده است. فرا رسیدن ایام نوروز که مقارن با ازدحام جمعیت در این جزیره است و نیاز به استراحت چند هفته‌ای برای کیشوندان بعد از یک سال سخت و طاقت‌فرسا، بهانه‌ای شد تا آنها را به فکر چاره‌ای برای “فرار از زندان” بیاندازد. بدین منظور برخی کیشوندان با راه‌اندازی کمپینی در فضای مجازی که به‌سرعت در بین کیشوندان گسترش یافت، از یکدیگر خواستند که با همفکری راه حلی برای این مسئله پیدا کنند.

در نتیجه، صبح امروز جمعی از کیشوندان با حضور در مقابل سازمان منطقه آزاد کیش و بعد از آن با تجمع در مقابل درب گمرگ بندرگاه جزیره کیش، اعتراض خود را نسبت به این قانون اعلام کردند و از مسئولان مربوطه لغو قانون ممنوعیت خروج خودرو از جزیره کیش را خواستار شدند.

این اعتراض به‌صورت بسیار آرام و مسالمت آمیز شکل گرفته بود، به گونه‌‌ای بود که برخی افراد با فرزندان خردسال خود در آن حاضر شده بودند. بعد از تجمع کیشوندان مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش، نماینده سازمان در جمع این افراد اعلام کرد که مسئله به گمرک مربوط می‌شود و خواسته خود را از آنها پیگیری کنند. بعد از آن، این افراد به گمرک کیش رفته و با تجمع در مقابل دفتر گمرک در کیش، اعتراض خود را اعلام کردند. آنها همچنین با نوشتن بیانیه‌ای اعتراض خود را به مراتب بالای گمرک ارجاع دادند.

کیشوندان همچنان با رفتن به دفتر گمرک در حال امضا کردن این بیانیه و مذاکره با مسئولان برای لغو این قانون هستند.

۹۵/۱۲/۱۸***قول مساعد مدیرکل گمرک جزیره کیش برای حل مشکل ممنوع بودن خروج خودرو از کیش 

مدیرکل گمرک جزیره کیش از اعلام نتیجه پیگیری مشکل ممنوع بودن خروج خودرو از کیش تا دو روز آینده خبر داد.

مهدی اقبالی مقدم در خصوص تجمع اعتراضی شهروندان کیش برای حل این مشکل گفت: مجوز خروج خودرو باید از سازمان مرکزی صادر شود اما گمرک کیش پیگیر این موضوع است و تا دو روز آینده این موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام می کند.

خبر در حال تکمیل شدن است…

خروج خودرو از جزیره کیش آزاد شد

مدیرکل گمرک جمهوری اسلامی ایران در کیش از لغو ممنوعیت خروج خودرو از منطقه آزاد کیش خبر داد.

 

تجمع برای لغو ممنوعیت خروج خودرو از کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3609
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با تشکر از پیگیری شما