• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مهارت “نه گفتن” به دانش آموزان دوره متوسطه کیش آموزش داده شد

  • کد خبر : 3475
  • 09 اسفند 1395 - 12:17
مهارت “نه گفتن” به دانش آموزان دوره متوسطه کیش آموزش داده شد

یکدوره کارگاه اموزشی مهارت نه گفتن در مدارس دوره متوسطه کیش برگزارگردید .

به گزارش کیشوند نیوز، در این دوره آقای تاج الدینی کارشناس مرکز توسعه سلامت کیش هدف از اجرای طرح آموزش توانمندی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مهارت نه گفتن یا رفتار قاطع به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شناخته می شود .بسیاری از نوجوانان به این دلیل دچار آسیب هایی مثل اعتیاد به مواد مخدر و الکل می شوند که توانایی رفتار قاطع یا قدرت نه گفتن را ندارند. آنها اغلب رفتار انفعالی را بر می گزینند. یعنی برای اینکه حمایت و دوستی همسالان خود را از دست ندهند، در مقابل خواست های آنها مقاومت نکرده و دوستی خود را به بهای ناراحتی خود و خانواده خود و یا آسیب دیدن حفظ می کنند.
تاج الدینی  با تاکید بر اینکه آموزش رفتار قاطع یا مهارت نه گفتن از آموزش های ضروری دوران نوجوانی است، ادامه داد : تجربه نشان داده است که اکثر کسانی که به سیگار، مواد مخدر، رفتارهای پر خطر جنسی ، الکل و سایر آسیب های اجتماعی دچار شـده اند، از سنین نوجوانی و در اثر ارتباطات صمیمی با همسالان دراین وادی پا گذاشته اند .
وی ابراز امیدواری کرد با آموزش مهارت های زندگی و مخصوصا رفتار قاطع به نوجوانان بتوانیم از بسیاری از آسیب های آینده پیشگیری کرده، در عین حفظ دوستی و صمیمیت که لازمه سنین نوجوانی است، آسیب های ناشی از این دوستی ها را به حداقل برسانیم.
 این کارشناس روانشناسی اظهار داشت : شرکت کنندگان در  این کارگاه آموزشی “قاطعیت و مهارت نه گفتن” در زمینه مسائل و مشکلات پیش روی در جامعه بویژه از بعد روانشناسی و جامعه شناسی مهارت های لازم را کسب کردند.
وی  برپایی این برنامه را یکی از آموزش های لازم با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دانست و گفت: هدف از برپایی این کارگاه ها ایمن سازی فردی و اجتماعی دانش آموزان در مقابل آسیب های اجتماعی، در زمینه فعالیت های پیشگیرانه و ارائه اطلاعات و ارتقای آگاهی برای جلوگیری از گرایش به آسیب های اجتماعی است. 
 
شایان ذکر است این کلاس ها در دبیرستان پسرانه امام خمینی  و خوارزمی به مناسبت هفته سلامت مردان برگزار شد
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3475
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.