• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

اینترنت پرسرعت فیبر نوری در دسترس کیشوندان/ یکه تازی “فناپ تلکام” در سرعت اینترنت

  • کد خبر : 31320
  • 24 شهریور 1403 - 7:37
اینترنت پرسرعت فیبر نوری در دسترس کیشوندان/ یکه تازی “فناپ تلکام” در سرعت اینترنت

طرح فیبرنوری در جزیره کیش مراحل پایانی خود را می گذراند و در صورت تمایل خانواده ها نیز می توانند از تجربه یک سرعت خوب اینترنت با فیبرنوری برخوردار شوند.

به گزارش کیشوندنیوز، صابر فیضی مدیرعامل شرکت فناپ تلکام در نشست خبری که با اصحاب رسانه کیش برگزار شد با اشاره به ظرفیت های موجود در جزیره کیش، به بهره گیری برخی از هتل ها و مجموعه ها از فرصت فیبرنوری و تجربه یک سرعت و ارتباط خوب اینترنتی اظهار کرد: شرکت فناپ تلکام این امکان را فراهم ساخته است تا در جزیره کیش تمامی خانواده های متقاضی بتوانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت فناپ تلکام از شرکت های مادر تخصصی است که سهامدار عمده آن بانک پاسارگاد است افزود: بانک پاسارگاد سهامدار عمده ندارد و تمامی سهامداران آن افراد حقیقی و ریز سهامدار هستند و هیچ سهامدار عمده ای ندارد که بخواهد به صورت حاکمیتی برخورد کند.

فیضی با بیان اینکه این شرکت فعالیت های بسیاری در حوزه های ای سی تی انجام داده است تاکید کرد: فناپ تلکام در حوزه ارتباطات مسئولیت پیش روندگی دارد و توانسته است خدمات بسیاری در شهرهای مختلف مانند تهران، البرز، همدان و گیلان به مردم کشور ارائه کند.

وی درخصوص فعالیت های این شرکت در جزیره کیش نیز افزود: از سال ۹۸ فعالیت این شرکت با اجرای طرح فیبرنوری در جزیره کیش آغاز شد و در دو مرحله حفاری های مورد نیاز انجام و حدود ۱۲۰ کیلومتر فیبرنوری در جزیره کیش اجرایی شد.

مدیرعامل فناب تلکام با بیان اینکه در جزیره کیش همواره معضل اختلاف بین مخابرات و سازمان در مالکیت کانال و فیبر وجود داشت که موجب عدم توسعه این فناوری در جزیره شده بود افزود: در دوره مدیریت آقای دکتر مظفری مسئله معضل موجود مطرح شد و با موافقت های صورت گرفته شرکت تلکام در دو مرحله حفاری های لازم را انجام داد و حدود ۱۲۰ کیلومتر فیبرنوری در جزیره اجرا شد.

وی افزود: الان تا ۵۰ متری همه خانه های کیش فیبر کشیده شده و می خواهیم جلوی همه منازل فیبر را ببریم، اگر فرد ثبت نام کند سه ماه مجانی برایش اینترنت را فعال می کنیم، در بسیاری از بخش های جزیره فیبرنوری آماده بهره برداری است و در صورت تقاضا به سرعت می توان در عرض کمتر از یک هفته این خدمات را به افراد ارائه کرد.

فیضی با بیان اینکه با کانالهای موجود نیاز به کانال سازی وجود ندارد مگر در مکان های فرعی تاکید کرد: تنها کاری که نیاز است انجام شود شوت فیبر است که در ۹۰ درصد محدوده مسکونی اجرایی شده و پس از آن نیاز به ارائه لایه دسترسی است که باید روی دیوارها باکس های فیبرنوری اجرا شود.

وی تاکید کرد: در صورت اجرای باکس ها تا درب منازل تنها در صورت نیاز و تقاضای خانواده ها این امکان به صورت در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل فناپ تلکام توضیح داد: در گذشته ما منتظر تقاضای خانواده ها برای در اختیار گرفتن فیبرنوری بودیم اما در حال حاضر و از هفته آینده با سیاست گذاری جدید این خدمات مانند آب و برق به صورت رایگان تا درب منازل انجام خواهد شد اما برای ورود به خانه ها نیاز به اجازه مالک است که در صورت تقاضا با کمترین هزینه این خدمات ارائه می شود.

وی درخصوص تفاوت میزان سرعت اینترنت در بستر کنونی با بستر فیبرنوری نیز تصریح کرد: تا از این سرعت استفاده نشود تفاوت آن به خوبی احساس نمی شود، در بستر سیم های مسی در نهایت با ADSL امکان دریافت ۵۰ مگ سرعت را خواهید داشت اما در فیبرنوری این سرعت به یک گیگ می رسد که حدود ۲۰ برابر می باشد.

فیضی در خصوص نحوه دریافت اشتراک ینترنت پرسرعت فیبر نوری گفت: کیشوندانی که تمایل به استفاده از خدمات فیبرنوری دارند می توانند به سایت این شرکت به آدرس https://fanaptelecom.ir مراجعه کرده و یا بدون گرفتن کد با شماره ۱۵۶۷ تماس حاصل نمایند.

به گفته مدیرعامل فناپ تلکام از دیگر خدمات این شرکت ایجاد نرم افزاری برای ارائه خدمات جامع گردشگری است که دیگر نرم افزارها نیز می توانند در کنار این نرم افزار با حضور در پنجره واحد خدمات نرم افزاری در کیش زمینه ایجاد رضایت مشتریان از دریافت خدمات را به وجود آورند و در این زمینه نرم افزارهای اولیه تست شده و ترافیک های لازم در حال اجراست.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=31320
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.