• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

آئین بزرگداشت علی نصیریان در میکامال کیش برگزار شد

  • کد خبر : 31313
  • 23 شهریور 1403 - 22:58
آئین بزرگداشت علی نصیریان در میکامال کیش برگزار شد

همزمان با روز ملی سینما، آیین گرامی داشت و تجلیل از هنرمند پیشکسوت سینمای ایران، استاد علی نصیریان در سینمای میکامال کیش با حضور جمع کثیری از کیشوندان و علاقمندان به آثار وی برگزار شد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار آریا، علی نصیریان هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر ایران متولد ۱۳۱۳ که به گفته خود حدود ۷۵ سال از عمر خود را در حرفه بازیگری گذرانده است در این آیین با اشاره به اینکه هنر غذای روح است اظهار کرد: ما به فضای جدیدی که ما را از روزمرگی خارج کرده و سلیقه ما در زیبایی شناسی و لذتت بردن از زیبایی ارتقاء ببخشد نیاز داریم.

دو هنر جدید سینما و تئاتر درماتیک به گفته علی نصیریان هنرهایی است که ازغرب گرفته شده است اما ما به خوبی توانستیم این هنرها را اقتباس کرده و یاد بگیریم.

وی با اشاره به بخشی از خاطرات ۷۵ سال کار و فعالیت خود در عرصه تئاتر و سینمای کشور افزود: هنرعرصه خلاقیت است که بدون سواد لازم نمی توان به موفقیت لازم دست یافت.

خود آموزی و پشتکار در تمرین و تعلیم از مهمترین مواردی است که برای دستیابی به موفقیت در این حرفه نصیریان به آن ها اشاره کرد و افزود: ما راه سختی را پشت سر گذاشتم و با وجود تجهیزات ابتدایی توانستیم این مسیر را به خوبی ادامه بدهیم.

وی تاکید کرد: کار بازیگری ساده نیست، سخت و پیچیده است و بسیار زحمت دارد و من بعد از ۷۵ سال با یک متن جدید خود را شاگرد کلاس اول این رشته می دانم زیر هنر انتها ندارد و همواره نیاز به یادگیری در آن احساس می شود.

این هنرمند پیشکسوت اضافه کرد:  امروز سینمای ایران به حدی از بالندگی رسیده است که در سطح جهانی حرف برای گفتن دارد.

امروز سینمای ایران به واسطه تلاش‌های هنرمندان و فعالان این حوزه به سطحی از شکوفایی رسیده که در عرصه جهانی حرف برای گفتن دارد.

وی با توصیه به جوانان در بهره گیری از ظرفیت و قدرت تخیل خود در عرصه هنر به زمانی اشاره کرد که از استاد و کتاب در حوزه سینما و تئاتر خبری نبود و تنها یک کتاب تئاتر برای هنرجویان این رشته نگاشته شده و در دسترس بود.

داریوش مودیبان کارگردان و فیلمنامه نویس پیشکسوت کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تاریخ هنر سینما به دو بخش قبل از بلبل سرگشته و پس از بلبل سرگشته تقسیم می شود گفت: استاد نصیریان در ۲۳ سالگی با اثر بلبل سرگشته مسیر تئاتر در کشور را تغییر و در مدار پیشرفت و نوآوری قرار داد.

مودیبان با بیان اینکه دوستی من با استاد نصیریان بر اثر کار شکل گرفت افزود: علی نصیریان در عرصه های مختلف ستودنی است، نخست اینکه در عرصه نمایشنامه نویسی از سال های ۱۳۳۴ که ۲۱ سال بیشتر نداشت در حالیکه ما در آن زمان نمایشنامه نویس حرفه ای در این عرصه نداشتیم و ایشان با مطالعه و پشتکار فراوان و با اقتباس آغاز می کنند و نمایشنامه هایی را به رشته تحریر در می آورند.

این کارگردان با بیان اینکه نصیریان در نمایشنامه نویسی راهی را گشود که بسیاری از نمایشنامه نویسان متاثر در این مسیر قدم برداشته و به پیش رفتند ادامه داد: ایشان وقتی ۲۳ سال داشتند با بلبل سرگشته برنده نخستین جایزه نمایشنامه نویسی در ایران می شوند.

وی نصیریان را از نوآورترین کارگردان‌های ایران برشمرد ادامه داد: علی نصیریان یکی از بهترین مدیران هنری کشور نیز بود که بسیاری از سرمایه‌های هنری این کشور را پرورش داد.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم ضمن تجلیل از علی نصیریان از تندیس وی رونمایی شد.

گفتنی است علی نصیریان بازیگر، نویسنده و کارگردان کشورمان متولد بهمن ۱۳۱۳ است و در سال ۱۳۸۰ به‌ عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایرانی در رشته بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه‌ یک هنری را دریافت کرد.

در این مراسم پس از رونمایی از سردیس استاد علی نصیریان، فعالان اقتصادی جزیره کیش با اهداء هدایایی از ۷۵ سال تلاش وی در عرصه بازیگری تئاتر و سینمای ایران تقدیر کردند.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=31313
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.