• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

جزیره کیش تنها شهر کشور با فعالیت اقتصادی ۸۰ درصدی بخش خصوصی است

  • کد خبر : 3127
  • 19 بهمن 1395 - 21:51
جزیره کیش تنها شهر کشور با فعالیت اقتصادی ۸۰ درصدی بخش خصوصی است

وی افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش های تولید و سرمایه گذاری اتفاقات خوبی افتاد و دولتمردان هم در تمام بخش ها تلاش کردند تا مردم را درگیر اقتصاد کنند و بخش عمده اقتصاد کشورمان به بخش خصوصی انتقال یافت.

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی جیرفتی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری صبح روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه با حضور در برنامه زنده رادیویی صبح انقلاب، ضمن ارائه گزارشی از دستاورهای اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، به سئوالات مخاطبان پاسخ داد.

علی جیرفتی در ابتدای این برنامه گفت: همه کشورها برای اینکه اقتصاد سالمی را پایه گذاری کنند ، به دنبال افزایش سهم بخش خصوصی در تولیدات داخلی کشورشان هستند و طبیعتا افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی و تولید مولد، از پایه های مقاومت اقتصاد در مقابل تکانه های خارجی و بیرونی است. در کشور ما نیز مقام معظم رهبری مدل اقتصاد مقاومتی را ترسیم کردند که مبتنی بر تولید و صادرات است.

وی افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش های تولید و سرمایه گذاری اتفاقات خوبی افتاد و دولتمردان هم در تمام بخش ها تلاش کردند تا مردم را درگیر اقتصاد کنند و بخش عمده اقتصاد کشورمان به بخش خصوصی انتقال یافت. مردم نیز زمانی به اقتصاد و سرمایه گذاری رو می آورند که احساس امنیت و همراهی کنند و کشور ما از امنیت اقتصادی خوبی برخوردار است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه جزیره کیش تنها شهر در کشور است که ۸۰ درصد اقتصاد آن در اختیار بخش خصوصی قرار دارد ، اظهار داشت: علاوه بر آن بیش از ۸۰ درصد بودجه سالانه سازمان منطقه آزاد کیش نیز صرف هزینه های عمرانی می شود.

وی با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری در ۵/۳ سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ پروژه در بخش خصوصی تعریف شده است، گفت: ۵۰ درصد این پروژه ها در بخش گردشگری و هتلینگ قرار دارد و بازدهی در این بخش سرمایه گذاری به زمان بیشتری نیاز دارد. در حال حاضر این پروژه ها که از مقیاس بزرگی برخوردارند ، از نظر فیزیکی ۳۵ درصد رشد داشته اند. برخی از این پروژه ها بیش از ۵۰۰۰ متر مربع مساحت و زیر بنا دارند.

جیرفتی ضمن اشاره به اینکه ۵۵ هتل در کیش به بهره برداری رسیده  افزود: در حال حاضر۳۶ هتل در جزیره در دست ساخت است که با ساخت این هتل ها شاهد ۷۰ درصد رشد در بخش هتلینگ خواهیم بود. در همین راستا ۲ هتل ۵ ستاره نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و ۱۰ درصد به ظرفیت اتاق های ما افزوده می شود.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته حدود ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به کیش جذب شده است، یادآور شد : این میزان در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور رقم بسیار خوبی است که عمده این سرمایه گذاری ها در بخش داخلی بوده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: برخی از پروژه ها در کیش در بخش زیر ساختی و عمرانی هستند که سازمان منطقه آزاد کیش متولی آن است. علاوه بر این پروژه ها حدود ۸ پروژه در بخش خصوصی از جمله پارک آبی، ۲ هتل و یک مجموعه تفریحی ساحلیرا آماده افتتاح داریم که در این ایام مبارک به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ پروژه بزرگ در کیش بود که به دلایل مختلف نیمه کاره رها شده بود، تصریح کرد: این پروژه ها دوباره فعال شده و در حال حاضر هیچ پروژه بزرگ تعیین و تکلیف نشده در کیش وجود ندارد. اگر شهروندان پروژه ای را ببینند که نیمه کاره است باید بدانند که یا آن پروژه به سازمان برگشتهو یا در مراحل قضایی قرار دارد.

علی جیرفتی با بیان اینکه در جزیره کیش برای تسهیل رفت و آمد و عدم نیاز به حضور مستمر سرمایه گذاران اقدامات خوبی انجام شده گفت: در سال گذشته با تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش کلیه فرآیندهای درخواست سرمایه گذاری در کیش به صورت الکترونیک انجام می شود. حتی فرصت های سرمایه گذاریدر کیش بر روی پرتال سازمان منطقه آزاد کیش قرار داده شده است. سرمایه گذاران می توانند در این پرتال درخواست سرمایه گذاری و یا از همین طریق حتی مدارک خود را به سازمان منطقه آزاد کیش ارسال کنند.

وی در خصوص دستاوردهای حوزه صنعت در کیش گفت: گردشگرانی که برای تفریح به کیش سفر می کنند  این جزیره را به عنوان مقصد گردشگری می شناسند. در حالیکه در حوزه صنعت نیز کیش یکی از موفق ترین مناطق کشور است. در جزیره کیش ۶ شهرک صنعتی ایجاد شده است و در شهرک صنعتی شماره شش جزیره ۴۰۰ صنعت فعال کوچک ولی با ارزش افزوده بالا اعم از صنایع های تک و دانش بنیان به فعالیت مشغول هستند و محصولات بسیار گرانقیمت های تک و دانش بنیان را تولید می کنند.

جیرفتی افزود: اولویت فعالیت در شهرک صنعتی شماره ۶ با بومیان جزیره کیش است. هر کسی که صاحب فن و یا حرفه ای بوده اما توان سرمایه گذاری های بزرگ را نداشته، در این شهرک توانسته به خوبی فعالیت اقتصادی داشته باشد که در فاز نخست حدود ۶۰ صنعت در آن راه اندازی شد که ۱۲ صنعت آن به بهره برداری رسید و فازهای بعدی آن نیز آماده واگذاری است.

وی با اشاره به اینکه پایه های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون زا و دانش بنیان است، گفت: بر این اساس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور که دولت متولی آن است، برای مناطق آزاد سه هدف را مشخص کرده است که افزایش صادرات محصولات تولیدی به میزان ۳۰ درصد، افزایش صادرات مجدد که توسعه تجارت محسوب می شود به میزان ۳۰ درصد و احداث مراکز ارتقاء و انتقال فناوری پیشرفته از جمله این اهداف است.

جیرفتی با اعلام اینکه سازمان منطقه آزاد کیش در دستیابی به این سه هدف و شاخص رتبه ممتاز را کسب کرده است، عنوان کرد: در تمام این اهداف توانستیم بیشتر از میزان طرح شده موفقیت هایی را کسب کنیم. در بخش صادرات مجدد ۴۸ درصد و در بخش صادرات محصولات تولیدی نیز ۴۲ درصد به نسبت سال گذشته افزایش داشتیم. در بخش ایجاد مراکز ارتقاء و انتقال فناوری پیشرفته هم اقدامات خوبی انجام شده است. این مرکز در تیر ماه امسال ایجاد شد و به بهره برداری رسیده است. علاوه بر اینکه اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق ساختیم، بیش از آن نیز گام برداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در منطقه آزاد کیش عمده تولیدات های تک و دانش بنیان در حوزه سلامت ، دارو و تجهیزات پزشکی است، گفت: اولین مرکز رشد منطقه آزاد کیش را با همکاری وزارت بهداشت تاسیس کردیم و در بهمن ماه عملیاتی شد. در این مرکز قرار است فناوری هایی در حوزه سلامت، تجهیزات پزشکی ، دارو و محصولات سلامت توسعه پیدا کند.

شایان ذکر است ، ایجاد مراکز میوه و تره بار، نرخ گذاری میوه، تمهیدات ویژه سازمان منطقه آزاد کیش برای ذخیره سازی میوه و تره بار برای ایام عید نوروز از دیگر موضوعاتی بود که در این برنامه به آن اشاره شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3127
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.