• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آغاز جشنواره همام در کیش با اهدای خودرو وجوایز نقدی

  • کد خبر : 3121
  • 19 بهمن 1395 - 15:26
آغاز جشنواره همام در کیش با اهدای خودرو وجوایز نقدی

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز جشنواره همام خبر داد و گفت: کلیه مسافران و کیشوندانی که در این جشنواره به خرید می پردازند، می توانند در قرعه کشی های این بخش که هر شب ۶ میلیون تومان وجه نقد و ماهیانه یک خودرو را شامل می شود، شرکت کنند.

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه شب های انقلاب تولید صدا و سیمای کیش، درباره جمع آوری کانترهای بازارها گفت: قطعا زمانی که استانداردها را مد نظر قرار دهیم، ضوابط حاکم می شود. همانطور که می دانید، کانترها بخشی از آژانس های بند «ب» بودند که متاسفانه به جای قرار گرفتن در مرکز خود بدون شناسنامه در حوزه های مختلفی فعالیت می کردند.

وی افزود: در بدو ورود بنده به بخش های مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش، ما شروع به آسیب شناسی و شناسایی خلاء ها کردیم که این مساله یکی از آنها بود لذا به این افراد فرصت داده شد که مجوز آژانس بند «ب» را کسب کنند و به شکل قانونی و استاندارد به فعالیت بپردازند که سبب شد امروز بالغ بر ۱۳۰ آژانس به صورت قانونی در کیش فعالیت کنند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، ادامه داد: متاسفانه مسائلی که به آن اشاره کردم در دوره ای سبب شد که مجوز فروشی آژانس ها باب شد که با ا این اقدام لغو شد و فعالان واقعی وارد عرصه شدند. در واقع این مساله کمک کرد که یک سیستم یکپارچه پیاده سازی شود و ما به بخش کنترل سیستمی باز گردیم.

محب خدایی از تثبیت قیمت ها در بخش گردشگری خبر داد و تصریح کرد: درحال حاضر شاهد تثبیت قیمت ها هستیم و می بینیم که کسانی هم که قبلا در بخش کانترها، کار میکردند، امروز خود دفتر و آژانس دارند و صاحب شناسنامه شده اند که نشان می دهد، درمسیر خوبی حرکت کرده ایم و این امر باعث شده امنیت مالی و فروش به برنامه گذاران باز گردد.

وی افزایش ظرفیت های اقامتی کیش را یک اتفاق مثبت خواند و گفت: امروز ما شاهد رشد در عرصه های مختلف جزیره به خصوص هتلداری هستیم. این در حالی است که رئیس جامعه هتلداران ایران چندی پیش اظهار کرده بود که هتل های سطح کشور با بحران مسافر رو به رو هستند اما خوشبختانه ما در کیش گاهی ۱۰۰ درصد ظرفیت اشغال را نیز می گذارنیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش حذف واسطه گری ها را اقدامی مثبت در راستای رشدگردشگری خواند و گفت: متاسفانه یک سری واسطه گری ها سبب شده بود که مثلا یک برنامه تفریح دریایی قیمت گزافی را به خاطر واسطه ها داشته باشد لذا با حذف واسطه های غیر منطقی قیمت کیش به شکلی درست برای مسافر مشخص شد و مشکلات مالی و امنیت این حوزه تامین شد.

محب خدایی وجود خانه های شبانه را در صورت ساماندهی یک ظرفیت مناسب برای کیش خواند و بیان کرد:طبق آمارهای اعلام شده مازندران به عنوان یک شهر گردشگری سالانه ۲۰ میلیون مسافر دارد در حالیکه تعداد هتل های این شهر پاسخگو نیست. مساله اینجاست که در همه جای دنیا پتانسیل های اقامتی صرفا مختص هتل نیست.

وی ادامه داد: خانه های استیجاری، هتل ها، متل ها و هتل آپارتمان ها در تمام دنیا فعال هستند لذا در حال حاضر این حوزه نیز در کیش در دست ساماندهی است که می تواند ظرفیت جدیدی را به جزیره بیافزاید بدون اینکه برای هتل ها تهدید باشد زیرا همانطور که می دانید مخاطب هتل شرایط خاص خود را دارد که به سمت خانه های استیجاری نمی رود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: به نظر من اگر بتوانیم از پتانسیل خانه های اسیتجاری بهره ببریم، اتفاق خوبی رخ می دهد زیرا کل فضای هتلی ما بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر را پوشش می دهد این در حالی است که این میزان با وجود خانه های اسیتجاری به ۲ و نیم میلیون نفر در سال می رسد.

خدایی تاکید کرد: قطعا اگر در ۲۰ روز عید، صرفا روی ظرفیت هتل ها تمرکز داشته باشیم ، با وجود ۱۲ هزار تخت می توانیم ۸۰ هزار مسافر را در روز پوشش دهیم که به معنای از دست دادن میزان زیادی از مسافران است در حالیکه این ظرفیتی است که حوزه های بازار و خدمات گردشگری ما به آن نیاز دارد و شرایط اقتصادی کیش را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کیش قابلیت رقابت با ترکیه را داراست گفت: دقیقا زمانی که ما به شرایط تقاضای بالا در کیش می رسیم، ترکیه در زمان کم تقاضا قرار دارد زیرا ما تابستان گرمی را داریم اما ترکیه خنک است برعکس ما پاییز و زمستان مطلوبی را داریم اما ترکیه سرد لذا لازم نیست که گاهی شرایط مشابه را مد نظر قرار دهیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: ما با کنترل هایی که در بخش قیمت داشتیم، هزینه ها را کاهش داده ایم زیرا قیمت ها با از بین رفتن واسطه گری غیر منطقی، شکلی منطقی پیدا کرده است به همین خاطر از ابتدای سال ۹۴ به ده درصد و امسال به ۱۵ درصد رشد دست یافته ایم.

خدایی از جذب بیشاز ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر به کیش خبر داد و گفت: تا امروز ما نزدیک به ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ورودی داشته ایم و به دنبال این هستیم که رقم را به مرز ۲ میلیون برسانیم.

وی برگزاری تورهای سازمانی را از جمله بخش هایی خواند که جزیره را به سمت رشد برده و گفت: تورهای سازمانی از جمله بخش هایی بود که به دلایلی در گذشته منحل شده بود اما با تدابیر دکتر مونسان مجددا راه اندازی شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ما از سال گذشته که شهرداری تهران با ۴ هزار نفر تورهای سازمانی را شروع کرد و امسال به ۱۲ هزار نفر رسانده، تقاضاهای سازمانی مختلفی برای تورهای کیش داشته ایم که نشان از افزایش روند این بخش دارد.

خدایی کیش را تنها الگوی شهر گردشگری کشور خواند و بیان کرد: کیش یکی از مقصدهای گردشگری حلال است که در آن شادمانی لازم بدون عامل های کاذب وجود دارد و می تواند منجر به جذب گردشگر خارجی شود. در واقع ما در کیش با ۳۷ هزار نفر جمعیت به ۲ میلیون توریست خدمات می دهیم لذا کیش تنها الگوی شهر گردشگری کشور است که کاملا شرایط گردشگری دارد.

وی از برنامه ریزی برای انتقال نمایشگاه ها به نیمه نخست سال خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای بردن نمایشگاه ها به اردیبهشت ماه هستیم البته در این روند نیز تغییرات جدی رخ داد به عنوان مثال همانطور که می دانید در سال های گذشته اصولا بازدید کننده های نمایشگاه هایی که در کیش برگزار می شد،کیشوندان بودند اما با تدابیری که انجام شد و تقویم گردشگری که تدوین کردیم این روند دچار تغییر شد ضمن اینکه امسال همایش ها نیز در کنار نمایشگاه ها قرار گرفت و سبب افزایش یک هزار نفر به ظرفیتی معادل  ۴ هزار نفر شد به همین خاطر نمایشگاه های امسال بسیار قوی و پربار بودند و اوج رشد مسافر را کاملا نشان می داد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: امروز ما در کشور اولین های گردشگری را داریم که سناک به عنوان اولین سامانه الکترونیک نظارت کشور از جمله آنهاست.

خدایی از برگزاری جشنواره همام خبر داد و گفت: برخلاف گذشته که ما صرفا یک الگوی جشنواره تابستانی داشتیم، جشنواره های مختلف مد نظر قرار گرفته که یکی از آنها همام است.

وی افزود: جشنواره همام به مدت ۸۰ شب در بهمن ماه آغاز می شود و روند قرعه کشی های مختلف را خواهد داشت.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: جشنواره همام یک برنامه ملی با محوریت کیش است لذا ما سعی داریم که ضمن حمایت از کالای ایرانی، کیش را به عنوان جایزه ای برای استفاده از کالای ایرانی معرفی کنیم و بر ظرفیت گردشگری این بخش بیافزاییم.

خدایی درباره قرعه کشی های جشنواره همام گفت: در جشنواره همام تمام خریدهایی که مسافران و کیشوندان از حوزه های خدماتی، خدمات گردشگری و بازارها انجام می دهند، شامل قرعه کشی خواهد بود لذا در این جشنواره هر شب ۶ میلیون تومان وجه نقد و ماهیانه یک خودرو به قرعه کشی گذاشته می شود.

وی از آغاز برنامه های تلویزیونی جشنواره همام خبر داد و گفت: برنامه «جزیره همام» در شبکه ۵ این جشنواره را پوشش خواهد داد همچنین به دنبال ساخت برنامه هایی چون «قدم قدم» هستیم که در سبک برنامه درین درین ساخته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3121
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.