• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

آذر منصوری: پزشکیان ۲۰درصد اختیارات را هم ندارد/ تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم/ تعبیر اسب تروآ به‌جای اسب زین کرده دولت/ دلیل ساخته شدن این همه مسجد در کیش چیست؟

  • کد خبر : 31145
  • 25 مرداد 1403 - 13:16
آذر منصوری: پزشکیان ۲۰درصد اختیارات را هم ندارد/ تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم/ تعبیر اسب تروآ به‌جای اسب زین کرده دولت/ دلیل ساخته شدن این همه مسجد در کیش چیست؟

رئیس جبهه اصلاحات گفت: آقای پزشکیان خوشبینانه تنها ۲۰ درصد از اختیارات اداره کشور را دارد و ۸۰ درصد اختیارات در دست بخش‌های دیگر و احزاب و رقبا هستند، اینجاست که می‌گویم باید انتظاراتمان را تعدیل کنیم.

به گزارش کیشوندنیوز، آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات در مراسم تقدیر از ستاد حامیان پزشکیان در کیش گفت: همه چالش‌هایی که می‌بینیم این جزیره را از آن ماهیت منطقه آزاد دور می‌کند هانند مشت نمونه خرواری است که در سطح کلان کشور باآن مواجه هستیم.

وی افزود: دولت اقای پزشکیان کار بسیار سخت و دشواری در پیش گرفته و می‌گویند آقای پزشکیان اسب زین کرده‌ای را تحویل گرفته است اما با قرار گرفتن ناترازی‌ها در کنار افت شدید سرمایه اجتماعی مشخص می‌شود که این اسب نه تنها اسب زین کرده‌ای نیست بلکه هیچ رمقی هم برای راه رفتن ندارد و خدا کند که اسب تروآ نباشد که از درون هم بخواهند موانعی را برای آقای پزشکیان بگذارند.

منصوری بیان داشت: محور اصلی راهبرد ما در جبهه اصلاحات این است که یا کاندیدا داریم و در انتخابات شرکت می‌کنیم و یا اگر کاندیدایی نداشته باشیم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

رئیس جبهه اصلاحات گفت: نمی‌خواستیم تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت کنیم که تجربه‌های شکست خورده دوره‌های قبل بخواهد برای ما تکرار شود، وقتی که حاضر باشیم تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت کنیم دولت پنهان از همه ظرفیت‌هایش استفاده می‌کند که نگذارند این پیروزی پایدار بماند.

وی اظهار داشت: ما تا انتخابات آزاد خیلی فاصله داریم اما توانستیم مقدمات یک انتخابات رقابتی را فراهم کنیم، این هم میسر نشد مگر با ایستادگی بر این موضع که “ما تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت نمی‌کنیم”.

منصوری تأکید کرد: انتخابات و حضور در قدرت برای ما اصل هست اما هدف نیست و این یعنی یک گام جدی برای بهبود شیوه حکمرانی اصلاح‌طلبان است.

وی گفت: در آخرین پیمایش نگرش‌ و ارزش‌های ایرانیان که در سال ۱۴۰۲ توسط صداوسیما برگزار شد نشان داد که بیشترین شکاف بین حاکمیت و ملت وجود دارد، این نشان از بی اعتمادی و نا امیدی در جامعه است، نتایج دیگر این پیمایش جالب است و نشان از وجود فساد به‌شدت رانت زا در کشور که بی اعتمادی را در کشور روز به روز بیشتر می کند.

رئیس جبهه اصلاحات با بیان اینکه دکتر پزشکیان یک فرصت برای اصلاح شیوه حکمرانی در کشور هست عنوان کرد: فرصت تاریخی در اختیار ما است که شیوه حکمرانی در کشور اصلاح شود و خیلی باید مراقبت کنیم، تنها بحثی که با آقای پزشکیان داشتیم این بود که از شما حمایت می‌کنیم اما مطالبه ما این است که کشور را در مسیری که قرار دارد متوقف کنید و به سمت اصلاح ببرید.

وی با تأکید بر تشکیل دولت ملی بیان داشت: مقدمه شکل گیری دولت ملی آقای دکتر پزشکیان این است که آقای پزشکیان رقیب هیچ بخشی از حکمرانی در کشور نباشد، آقای پزشکیان خوشبینانه تنها ۲۰ درصد از اختیارات اداره کشور را دارد و ۸۰ درصد اختیارات در دست بخش‌های دیگر و احزاب و رقبا هستند، اینجاست که می‌گویم باید انتظاراتمان را تعدیل کنیم.

منصوری ادامه داد: برخی می‌گفتند دولت ائتلافی تشکیل دهید به آنها گفتم خدا به شما انصاف بدهد، این ۲۰درصد را هم می‌خواهید تقسیم کنید؟ اجازه دهید آقای پزشکیان به سمت دولت ملی برود، آوردن اسم دولت ائتلافی یک بحث انحرافی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیت ملی هر کشوری کاهش مشروعیت سیاسی است، اظهار داشت: ما می‌خواهیم مشروعیت افزایش پیدا کند و به‌دنبال مشروعیت زایی حقیقی هستیم، آنجا است که حاکمیت باید با مردم خودش راه بیایید، چه در بخش پوشش زنان باشد، فیلترینگ، سبک زندگی، چه سفره‌هایی که روز به روز کوچکتر می شود و حاکمیت باید با این بخش از جامعه آشتی کند.

وی در ادامه به ذکر مواردی در رابطه با کیش پرداخت و گفت: می‌گویند مدارس کیش در بدترین وضعیت وجود دارد، بعد می‌بینیم که در‌ هر چهار راه و میدان یک مسجد ساخته شده است، در صورتی که به‌جای مساجد در کیش باید مدرسه ساخته می‌شد.

منصوری ادامه داد: اصلاً دلیل ساخته شدن این همه مسجد در کیش چیست؟ چندهزار نفر اینجا هستند و اگر مساجد را به نسبت جمعیت توزیع کنیم سهم هر نفر چقدر می‌شود؟

وی در پایان گفت: تصورم از اینجا این بود که مدرسه‌ها در بهترین حالت است مگر می‌شود نیروی انسانی اینجا بیایید کار‌ کند و سرمایه‌گذاری کند اما برای فرزندانش امکان تحصیل وجود نداشته باشد؟ کیش نیاز به توسعه متوازن و همه جانبه دارد، همان نیازی که کل کشور دارد.

انتهای پیام/۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=31145
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. یه جوری اظهار نظر میکنن که انگار دولت مسجد می سازه، علیرغم چشم شما مردم با هزینه خودشون مسجد ساخته اند. لطفا مشارکت مردم در امور اجتماعی و فرهنگی را تاب بیاورید.
    ضمنا سهم جناح خودتان را در ایجاد نا امیدی و کوچک شدن سفره ها در چندین دوره حکمرانی اصلاحات نادیده نگیرید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.