• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

کنترل پشه آئدس برای پیشگیری از بیماری ها یک مسئولیت همگانی است

  • کد خبر : 30786
  • 22 خرداد 1403 - 10:38
کنترل پشه آئدس برای پیشگیری از بیماری ها یک مسئولیت همگانی است

کنترل پشه آئدس برای پیشگیری از بیماری ها یک مسئولیت همگانی است

به گزارش کیشوندنیوز، رئیس مرکز بهداشت کیش در جمع پرسنل بهداشتی درمانی مرکز ضمن تاکید بر افزایش آگاهی عمومی در مورد بیماری‌های منتقله از پشه آئدس گفت:آموزش اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گزش پشه و ابتلا به بیماری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ضمن تشریح نقش سیستم بهداشت و درمان در تشخیص، درمان و کنترل بیماری های منتقله از پشه آئدس به ارائه راهکارهای عملی برای کنترل پشه‌ها در منازل و جوامع، اقدامات خودمراقبتی در کنترل پشه آئدس و مراقبت ها بر اساس نظام مراقبت سندرومیک تاکید کرد.

در ادامه دکتر رضانیا به تشریح بیماری های منتقله از آئدس پرداخت وافزود: بیماری‌های منتقله از پشه مانند آئدس و مالاریا می‌توانند به سرعت شیوع پیدا کرده و به اپیدمی‌های انفجاری تبدیل شوند. همچنین این بیماری‌ها علاوه بر تهدید سلامت افراد، می‌توانند منجر به هدررفت منابع اقتصادی و آسیب به توسعه پایدار، صنعت گردشگری و سایر بخش‌های اقتصادی و..جوامع شوند.

وی افزود: پشه‌ی آئدس درصورت آلودگی به ویروس تب دانگ، این ویروس را به تخم‌های خود نیز منتقل می‌کند و پشه‌های جدید تازه‌متولدشده‌ نیز، آلوده و ناقل این ویروس خواهند بود.

تشریح علائم بیماری، زیر گونه های مختلف تب دانگ، گروه‌های در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌ها، پیشگیری ازشیوع بیماری ،افزایش آگاهی و دانش پزشکان در مورد این بیماری‌ها ،اجرای دقیق نظام مراقبت سندرومیک در تشخیص زودهنگام ، نظارت بر موارد بیماری، گزارش موارد مشکوک یا تأیید شده، و همکاری عمومی از دیگر موارد مطرح شده توسط پزشک مرکز بهداشت کیش بود.

در بخش دیگری از این برنامه نیلوفرصفری کارشناس بیولوژی و کنترل ناقلین مرکز بهداشت در خصوص اهمیت کنترل ناقلین ، انواع پشه، چرخه زندگی،انواع زیستگاههای لاروی، سختی‌های کنترل پشه و راههای مبارزه با پشه با اولویت بهسازی محیط و استفاده از مدیریت تلفیقی در مبارزه با رشد و تکثیر آئدس مطالبی بیان کرد.

این کلاس آموزشی در سالن شهید همت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و با حضور کلیه پرسنل بهداشتی و درمانی مرکز بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=30786
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. علاوه بر سم پاشی چراغ های ضد پشته رو میزی کافه رستورانها بگذارند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.