• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

رتبه بندی رستوران های جزیره کیش بر اساس ارائه خدمات

  • کد خبر : 3046
  • 15 بهمن 1395 - 20:45
رتبه بندی رستوران های جزیره کیش بر اساس ارائه خدمات

مهندس محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، صبح روز پنجشنبه ۱۴ بهمن با حضور در ویژه برنامه صبح انقلاب،  اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری جزیره کیش از ابتدای سال ۹۵، را تشریح کرد.

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس محب خدایی ضمن تبریک فرا رسیدن این ایام به مخاطبان این برنامه، با بیان اینکه در زمان مدیریت دکتر علی اصغر مونسان در سازمان منطقه آزاد کیش، همه مجموعه ها سعی دارند تا با خرد جمعی عمل کنند تا کارهای ساختاری و ماندگاری انجام دهند، گفت:  یکی از تاکیدات دکتر مونسان بر سیستمی بودن کار ها است که از نقش فرد کاسته و بر ماندگاری کار افزود می شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگر بابت هزینه ای که در سفر پرداخت می کند، انتظار دریافت خدمات خوب و مناسب را دارد، افزود: مسافر به بسته سفر خود از جمله هتل، رستوران و خدمات گردشگری توجه می کند و در سفری ۳ تا ۴ روزه که با خانواده، هزینه هایش تجمیع می شود و انتظار دارد رضایت تمام اعضای خانواده را به دست آورد. ما نیز به عنوان میزبان باید توجه کنیم تا این رضایتمندی در عملکرد ما مشهود باشد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه یکی از اصلی ترین شعار های ما این است که اولین ها را در کیش داشته باشیم، گفت: جزیره کیش به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور الگوی خوبی برای سایر مناطق گردشگری کشور است. در جزیره کیش با ۳۰ هزار نفر جمعیت، به ۲ میلیون گردشگر در سال خدمات رسانی می شود و این خدمات رسانی تمام ایام سال حتی در روزهای تعطیل و مناسبت های مذهبی و عزاداری را نیز شامل می شود. همکاران بخش نظارت این معاونت نیز هر روز تا ساعت ۴ صبح تمام اماکن گردشگری را نظارت می کنند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور سامانه نظارت الکترونیکی کیش راه اندازی شده، گفت:  فعالیت این سامانه از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور برای پیاده سازی و اجرا در کل کشور درخواست شده است.

در این راستا، استاندارد های حوزه های هتل ها، رستوران ها، کلوپ های دریایی، آژانس های هواپیمایی و مراکز خدمات گردشگری نیز مدون شده است.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو در تهران، عنوان کرد: گردشگر با توجه به هزینه ای که می پردازد، انتظار دارد به یک محیط ایمن سفر کند. در گذشته در بحث ایمن سازی استناد ما به حداقل ها بود. با حمایت دکتر مونسان استاندارد سازی در تجهیزات آتش نشانی، بهداشت، افراد شاغل از نظر سوء پیشینه انجام شده است و در هتل ها نیز به جای تاکید بر تعداد ستاره هتل ها، ادامه فعالیت ها منوط به داشتن حداقل استاندارد ها شده است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری حمایت می شود، عنوان کرد: ۹۵ درصد سرمایه گذاران این حوزه ملزم به اخذ بیمه و رعایت استاندارد های آتش نشانی شدند.

وی در ادامه از رتبه بندی و دریافت ستاره رستوران های جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد رستوران های جزیره بر اساس ارائه خدماتشان رتبه بندی و رستوران های  دارای موزیک زنده نیز کلاس بندی می شوند.

همچنین محب خدایی با اشاره به اینکه با حمایت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش قیمت بلیط های سفر در شرکت هواپیمایی کیش جلوگیری شد، اظهار داشت: در سال های اخیر با رشد میزان گردشگر در جزیره کیش مواجه هستیم. از ابتدای سال ۹۵ جزیره کیش در بخش ورود مسافر با چهار و نیم درصد رشد مواجه بود که در روزهای اخیر بر میزان ورود گردشگر افزوده شده و این آمار به ۱۵ درصد رشد رسیده این در حالی است که در سال گذشته در همین زمان با رشد ۱۱ درصدی مواجه بودیم.

وی افزود: ایجاد تورهای سازمانی از ارگان ها و سازمان های گوناگون در کشور و تورهای بازنشستگان به جزیره کیش، کمک شایانی به افزایش ورود گردشگر به جزیره کیش داشته است. از ابتدای سال تا کنون ضریب اشغال هتل ها درایام خلوتی ۶۵ درصد و در ایام شلوغی  بالای ۹۰ درصد رسیده است.

مهندس محب خدایی با اشاره به اینکه حوزه گردشگری از سال ۷۷ تا کنون بررسی و آسیب شناسی شده است، گفت: با این بررسی ها سعی در برطرف کردن نقاط ضعف در این حوزه را داریم تا ریل گذاری خوبی در توسعه گردشگری کیش انجام شود.

وی با اعلام اینکه به زودی نرم افزار ستاک مانند نرم افزار اسنپ در سرزمین اصلی جهت گرفتن تاکسی با تلفن همراه، در جزیره کیش راه اندازی می شود، گفت: در همین راستا خرید و  پرداخت دیجیتالی خدمات گردشگری کیش با استفاده از نرم افزار دوجین در تلفن های همراه با کمک سیستم جیرینگ راه اندازی می شود.

همچنین، تبلیغات بازاریابی، ترانسفر رایگان گردشگران به مکان های مختلف گردشگری، نظارت و ساماندهی خانه های استیجاری جهت استفاده گردشگر، میزان گردشگران خارجی در کیش، شروع جشنواره همام همراه با ۶ میلیون تومان جایزه به قید قرعه در روز، از دیگر بحث هایی بود که مهندس محب خدایی در این برنامه به آن اشاره کرد.
شایان ذکر است، در ایام مبارک دهه فجر معاونان و مسئولان جزیره کیش با حضور در ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیمای کیش در خصوص اقدامات انجام شده در سال ۹۵ اطلاع رسانی می کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3046
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.