• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

نسل چهارم اینترنت پرسرعت ثابت (TD_LTE) در ۴ شهر،صبح امروز راه اندازی شد

  • کد خبر : 2972
  • 10 بهمن 1395 - 19:17

واعظی اظهارداشت: ارائه اینترنت وایرلیس به خانه های مردم از طریق ارائه نسل چهارم ارتباطات می تواند بخشی از خلاء شبکه دسترسی فیبر نوری را جبران کند که برآورد وجود ۵ میلیون کاربر اینترنت وایرلس تا سال ۹۹ پیش بینی می شود.

به گزارش کیشوندنیوز ، نسل چهارم اینترنت پرسرعت ثابت (TD_LTE) در ۴ شهر تهران، کرج، مشهد و کیش صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات راه اندازی شد و تا پایان سال در ۱۱ شهر راه اندازی خواهد شد.

پس از منسوخ شدن فناوری وایمکس، TD_LTE به عنوان جایگزین فناوری وایمکس مطرح شد که امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت با سرعت ۴ مگابیت بر ثانیه تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات در این مراسم سهم ایران در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیا را ۳ دهم درصد اعلام کرد و گفت: ارزش بازار فناوری اطلاعات ایران ۴۰ هزار میلیارد تومان است که طبق اهداف برنامه ششم توسعه تا ۱۴۰۰ باید به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برسد و حداقل یک درصد سهم در بازار ۳۵۰ میلیارد دلاری ICT جهانی سهم داشته باشد.

واعظی با اشاره به ورود نسل سوم و چهارم موبایل، گفت: بیش از ۱۵۰ شهر تحت پوش نسل سوم موبایل و ۳۰۰ شهر تحت پوشش نسل چهارم موبایل است.

وی با بیان اینکه در حوزه  دسترسی منازل به فیبر نوری عقب هستیم، گفت: به عنوان هیئت مدیره مجمع مخابرات علاقمند به سرمایه گذاری مخابرات در این حوزه و علاقمند به ورود شرکت های سرمایه گذار در این حوزه هستیم.

واعظی اظهارداشت: ارائه اینترنت وایرلیس به خانه های مردم از طریق ارائه نسل چهارم ارتباطات می تواند بخشی از خلاء شبکه دسترسی فیبر نوری را جبران کند که برآورد وجود ۵ میلیون کاربر اینترنت وایرلس تا سال ۹۹ پیش بینی می شود.

وزیر ارتباطات همچنین خطاب به اعضای سندیکای مخابرات خواستار افزایش فعالیت ها در بخش سخت افزار شد.

وی گفت: ۱۰۶ شرکت سخت افزاری در بخش مخابرات کشور فعال هستند که این شرکت‌ها باید حفظ شوند.

واعظی از تدوین پیوست فناوری تولید داخل خبر داد و گفت: علاوه بر لزوم همکاری اپراتورهای بزرگ با تولیدکنندگان بومی، به عنوان دولت نیز با شرکت های تولید داخل قرارداد می بندیم. همچنین علاوه بر سخت‌گیری کمتر در ارائه وام به شرکت های سخت افزاری نسبت به شرکت های نرم افزاری برای رفع موانع صادرات تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: همچنان که تاکنون جلوی بسیاری از خریدهای تجهیزات خارجی مخابراتی را گرفته ایم و برای مثال پروژه‌ای به نام توانا را در شبکه زیرساخت با تجهیزات بومی اجرا کردیم.

واعظی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اعلام جزئیات جلسه شب گذشته شورای عالی فضای مجازی، گفت: تمامی اعضای شورای عالی فضای مجازی درباره حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی اتفاق نظر دارند که از همین رو بندهایی از آئین نامه ساماندهی شبکه های اجتماعی خارجی و حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی به تصویب اعضا رسید و ادامه بررسی آئین نامه به جلسه آینده موکول شد.

وزیر ارتباطات درباره تصمیم اخیر اعضای شورا در این باره، توضیح داد: افزود: برای شبکه های اجتماعی داخلی صد درصد بومی و شبکه های خارجی دارای سرور در ایران مشوق هایی در نظر گرفته ایم اما شبکه های خارجی خارج از ایران مورد حمایت نخواهند بود.

وی توضیح داد: بر اساس این آیین نامه شبکه‌های اجتماعی داخلی برای برخورداری از حمایت به سه سطح با تعداد کاربر تقسیم می شوند که در سطح اول به شبکه های دارای بیش از یک میلیون کاربر مجوز ارائه خدمات ارزش افزوده، تبلیغات و خدمات پرداخت اعطا خواهد شد.

واعظی همچنین از رونمایی از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در دهه فجر، راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات در اهواز و اصفهان به زودی، رونمایی از دولت الکترونیک تا پایان بهمن ماه و تفکیک تعرفه ترافیک داخلی و خارجی در آینده نزدیک خبر داد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2972
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.