به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران ، آب و خدمات نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ یکشنبه یکم بهمن با حضور برخی نمایندگان کمیته های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش در سالن اجتماعات سازمان متطقه ازاد کیش برگزارو براهمیت تعامل گسترده این کمیته با سایر بخش های ستاد نوروزی و استفاده از ظرفیت های موجود در جزیره تاکید شد.
استفاده بهینه از نرم افزارهای ارتباطی در جهت اطلاع رسانی دقیق و گسترده به گردشگران نوروزی در زمینه وضعیت تردد شناورها وقوانین و مقررات سفرهای دریایی ، شرایط آب و هوایی و بارندگی، معرفی مراکز تفریحی و گردشگری، کمپ های اسکان چادری، رستوران ها و مراکز پذیرایی ، حفظ محیط زیست ارزشمند جزیره کیش ، قوانین گمرکی ، فرهنگ ترافیکی و ضوابط راهنمایی و رانندگی ، اطلاع رسانی زمان و مکان اجرای برنامه های مفرح نوروزی در نقاط مختلف شهری و ویژه برنامه های فرهنگی ماه مبارک رمضان از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.
بر اساس این گزارش، اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده در شهرهای مختلف کشور و مبادی ورودی جزیره کیش، بهره گیری از سامانه های تبلیغاتی و ظرفیت های رسانه ملی و محلی در اطلاع رسانی سریع و مناسب به گردشگران نوروزی، ارسال پیامک خوشامدگویی توسط شرکت مخابرات و تله کیش به مسافران در بدو ورود و معرفی مراکز بهداشتی و درمانی از دیگر مواردی بود که به عنوان مسئولیت های کمیته اطلاع رسانی عنوان شد.
همچنین با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، مقرر شد در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران و مسافرانی که در این ایام به کیش سفر می کنند، تمهیدات لازم برای دسترسی گردشگران به زمان و مکان برنامه های فرهنگی و مذهبی ، اوقات شرعی و آدرس مساجد و مصلای بزرگ کیش فراهم شود.
ایجاد سه کانال اطلاع رسانی فعال از ابتدای اسفند توسط اعضای کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات در پیام رسان های شبکه های اجتماعی ، تهیه و تولید نماهنگ های تبلیغاتی و اطلاع رسانی، ، تهیه قالب های واحد برای اطلاع رسانی بخش های مختلف ستاد نوروزی و هماهنگی های لازم رسانه های ملی و محلی با کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از دیگر مصوبات این جلسه بود.
در ادامه اعضای حاضر در این نشست ضمن شرح برنامه های نوروزی خود در جهت توسعه فعالیت های حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی و تقویت هماهنگی های میان بخشی و ارتقای کمی و کیفی روند اطلاع رسانی راهکارهایی ارائه کردند.