• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

تقدیر “سازمان بهداشت جهانی” از برنامه کیش و زندگی

  • کد خبر : 2950
  • 10 بهمن 1395 - 7:39
تقدیر “سازمان بهداشت جهانی” از برنامه کیش و زندگی

سازمان بهداشت جهانی از برنامه کیش و زندگی به دلیل پرداخت ویژه به موضوع پیشگیری از بیماری هپاتیت C تقدیر کرد.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سازمان بهداشت جهانی در قالب گزارش ماهیانه سال ۲۰۱۷  در ستون ” دستاورد بزرگ این ماه” (This month’s great achievement) خود از برنامه کیش و زندگی صدا و سیمای مرکز کیش به تهیه کنندگی سارا رضایی که با دعوت از پروفسور موید علویان، ریس شبکه ملی هپاتیت ایران  به موضوع هپاتیت C پرداخت  قدردانی کرد.
برنامه تلویزیونی” کیش و زندگی”با پرداختن به موضوع بهداشت و درمان ، موضوع هپاتیت سی و آگاهی بخشی به مردم پخش شد که  این برنامه به سرعت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد و توجه سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۷  را به خود جلب کرد.
وب سایت NOhep News  با استناد به گزارش سازمان بهداشت جهانی در ستون خبری “دستاورد بزرگ این ماه”  (This month’s great achievement) با اشاره به انعکاس حرکت رسانه ای ” پروفسور سید مؤید علویان ”  از اقدام برنامه تلویزیونی کیش و زندگی تقدیر کرد و با اشاره به اهمیت بالای اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از هپاتیت سی در جهان نوشت : ” پروفسور سید مؤید علویان از خاورمیانه با اهدا و الصاق نماد مبارزه با هپاتیت c به مجری و عوامل برنامه تلویزیونی کیش و زندگی حرکت خوبی کرد و بهترین راه پیشگیری از هپاتیت ، اطلاع رسانی به عامه مردم از رسانه ملی است  .
در مراسم تقدیر از عوامل برنامه کیش و زندگی مرکز کیش که با حضور ریس شبکه ملی هپاتیت ایران و رئیس مرکز بیماریهای کبدی خاورمیانه و همچنین دکتر خلخالی رئیس بیمارستان جزیره کیش برگزار شد، پروفسور سید موید علویان با تقدیر از تلاش صدا و سیمای مرکز کیش برای توسعه مباحث پیشگیری از بیماری ها گفت: هپاتیت C  یکی از بیماری هایی است که بر اساس توافقات بین المللی باید تا سال ۲۰۳۰ ریشه کن شود و  بر اساس برنامه ریزی ها، کشورمان قصد دارد تا زمان معین شده درصد ابتلای این بیماری را به کمتر از پنج صدم درصد برساند.
 رئیس مرکز بیماریهای کبدی خاورمیانه افزود: در این راستا رسانه یکی از ابزارهای مهمی است که می تواند به تحقق برنامه ریزی های کشور برای ریشه کن کردن بیماری هپاتیت C  کمک  کند.
ریس شبکه ملی هپاتیت ایران با تاکید بر دستاوردهای پزشکی کشورمان در حوزه بهداشت و درمان و علاقه مندی شرکت ها و سازمان های بین المللی برای حضور و همکاری در ایران  بیان کرد: برنامه تلویزیونی کیش و زندگی صداوسیمای کیش در راستای پرداختن به موضوع بهداشت و درمان ، به موضوع هپاتیت سی و آگاهی بخشی به مردم درباره این موضوع پرداخت که این برنامه به سرعت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد و مورد توجه سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۷  قرار گرفت.
محمد خلخالی رئیس بیمارستان کیش هم در این مراسم سه رکن امنیت، سلامت و آموزش را از عوامل اصلی رشد شاخص های توسعه یافتگی دانست و گفت: صدا و سیمای مرکز کیش در چند سال اخیر با توجه ویژه به مقوله بهداشت و درمان توانسته است به تحقق اهداف حوزه سلامت در جزیره کیش کمک کند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش هم با تاکید بر اینکه مسائل حوزه بهداشت و درمان از اولویت های برنامه سازی در مرکز کیش است گفت: قریب به یک سال است که برنامه کیش و زندگی با موضوع مسائل مربوط به خانواده تولید و پخش می شود که تاکید ویژه ای هم به معرفی و پیشگیری از بیماری ها دارد.
محمد قاریان پور افزود: رسالت صدا و سیما در زمینه آگاه سازی جامعه به منزله یک دانشگاه عمومی است که  در همه حوزه های زندگی خانوادگی و اجتماعی به مردم اطلاع رسانی می کند.
وی  بیان کرد: برای معرفی کردن جزیره کیش به عنوان پایلوت مبارزه و ریشه کن کردن بیماری های مرتبط با هپاتیت و کبد ، آماده همکاری با سازمان ها و ادارات مختلف هستیم .
در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود از عوامل برنامه کیش و زندگی تشکر و قدردانی شد.
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2950
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.