• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

بیش از دو تن مواد خوراکی غیر بهداشتی کشف و از چرخه مصرف خارج شد

  • کد خبر : 2936
  • 09 بهمن 1395 - 13:02

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش گفت : در بازدید های کارشناسان بهداشت محیط در دیماه سالجاری در مجموع بیش از دو تن مواد خوراکی غیربهداشتی و تاریخ گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

به گزارش کیشوند نیوز، خلیل علیرضایی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش گفت : نظارت بر فعالیت صنوف تهیه و توزیع مواد خوراکی و انجام بازدیدهای بهداشتی از جمله وظایف و ماموریت های واحد بهداشت محیط این مرکز است که به صورت مستمر انجام می شود.
وی با اعلام اینکه در دیماه امسال  ۵۵۱ مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی در سطح شهر صورت گرفته افزود : ۱۱ مورد نمونه برداری نیز از مواد خوراکی مشکوک به عمل آمده است .
وی با تاکید بر اهمیت نظارت بر واحدهای نانوایی در جزیره گفت: این واحدها نقش مهمی در تامین و ارتقای سطح سلامت مردم دارند از این رو در گشت های مشترک و فردی این مراکز توسط بازرسان بهداشت محیط ۲۱ مورد نمونه برداری نان در این ماه انجام شد.

علیرضایی اضافه کرد : در بازدیدهای انجام شده تعداد ۴ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی که اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکردند به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی در ادامه صدور ۱۰۰۴ کارت بهداشتی ، ۲۶نمونه برداری میکربی و۵ مورد نمونه برداری شیمیایی از آب ،انجام ۴ بازدید از مدارس و مهد های کودک ،صدور۶۱مورد کارت صلاحیت بهداشتی و بررسی آلودگی ناشی از آب و فاضلاب را ازمهمترین برنامه های این ماه بهداشت محیط کیش عنوان کرد. .
به گفته این مسئول ، بازدیدهای دوره ای از مراکز توزیع مواد غذایی و خوراکی همچنان ادامه خواهد داشت.
علاوه بر حضور تیم های نظارتی ، سامانه تلفنی ۱۹۰ آماده دریافت شکایات و گزارش های مردمی است و شماره تلفنهای ۰۷۶۴۴۴۲۳۳۱۱ برای طرح مسائل و مشکلات بهداشتی شهروندان و گردشگران در نظر گرفته شده است .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2936
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.