• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

برگزاری سومین جشنواره تجاری سازی و فناوری های پیشرفته در کیش

  • کد خبر : 2927
  • 08 بهمن 1395 - 10:49
برگزاری سومین جشنواره تجاری سازی و فناوری های پیشرفته در کیش

سومین جشنواره تجاری سازی و فناوری های پیشرفته با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این جشنواره عصر روز پنجشنبه ۷ بهمن با حضور دکتر امیر حسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروفسور علی رضا حیدری استاد دانشکده شیمی کالیفرنیای جنوبی و رئیس استاندارد بین المللی آمریکا و دکتر علمایی مدیر کل دفتر مشارکت های بخش غیر دولتی شرکت مخابرات ایران و جمعی از سرمایه داران داخلی و خارجی، کارشناسان و اساتید دانشگاه در حوزه های مربوطه در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام فرزاد سدری دبیر اجرایی این جشنواره ضمن خوشامد گویی به شرکت کنندگان و تسلیت به خانواده های شهدای پلاسکو، با تاکید بر عنوان سال از سوی مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت:  از ۲۲ استان کشور در این جشنواره شرکت کرده اند و ۲۵۰ طرح  از سوی جوانان متفکر و با ذوق ایرانی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد که با بررسی داوران ۱۳۰ طرح به این جشنواره راه پیدا کرد.

حجت الاسلام سدری ضمن تشکر از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با حمایت و استقبال دکتر مونسان تمام ظرفیت های لازم  برای برگزاری این نمایشگاه در اختیار ما قرار گرفت.

همچنین پروفسور علی رضا حیدری استاد دانشکده شیمی کالیفرنیای جنوبی و رئیس استاندارد بین المللی آمریکا ضمن درخواست یک دقیقه سکوت به احترام شهدای فاجعه پلاسکوی تهران، از برند سازی محصولات و فرآورده های علمی به عنوان چالش و دغدغه های این حوزه یاد کرد.

وی با بیان اینکه باید برای بر طرف کردن این چالش ها آسیب شناسی کرد، گفت: اگر در بعضی از حوزه ها نمی توانیم راه عملی ارائه کنیم،  باید آن نکات کلیدی که طی سالیان دراز در کار و تجربه به دست آمده را به آگاهی مسئولان رساند تا بلکه گره گشا باشد.

پروفسور حیدری از فقدان تجهیزات لازم سخت افزاری و نرم افزاری و تربیت نیروی انسانی، پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در رشته هایی که پتانسیل تجاری سازی دارند، حمایت صنعت و آشتی صنعت با دانشگاه، حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان، پیاده سازی و شبیه سازی پروژه های موفق بین المللی با توجه به شرایط اقلیمی، اجتماعی و فرهنگی، ارز آوری و جلب اعتماد سرمایه گذاران خارجی، برند سازی و ورود به بازارهای جهانی طبق استاندارد های بین المللی، کاهش بروکراسی های اداری، ثبت و حفاظت از دستاوردهای تحقیقاتی دانش بنیان، طرح های خلاقانه، بکر و واقع گرایانه متناسب با شرایط مختلف کشور و بومی سازی را از چالش ها و  محور های مشترک بین دانشگاه های داخلی و خارجی و تمامی فعالان این عرصه یاد کرد.

شایان ذکر است، سومین جشنواره و نمایشگاه تجاری سازی و فناوری های پیشرفته طی دو روز ۷ و ۸ بهمن  با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در مرکز همایش های بین المللی کیش بر پاست.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2927
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.