• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

امکان حذف خانه های شبانه وجود ندارد / درجه بندی هتل ها در اولویت است

  • کد خبر : 2918
  • 07 بهمن 1395 - 12:54
امکان حذف خانه های شبانه وجود ندارد / درجه بندی هتل ها در اولویت است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با مالکان هتل های جزیره بر اولویت درجه بندی هتل ها و ساماندهی خانه های شبانه تاکید کرد.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشستی که با حضور مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد کیش با مالکان هتل های جزیره انجام شد، دکتر مونسان بر اولویت درجه بندی هتل ها و ساماندهی خانه های شبانه تاکید کرد.

در این نشست مسیح الله صفا، رئیس جامعه هتلداران کیش ضمن ابراز تشکر از اقدامات انجام شده در راستای استاندارد سازی هتل ها ، خواستار کاهش بروکراسی اداری برای دریافت مجوز اقتصادی هتل ها شد و گفت: نیاز است که به کاهش بروکراسی و رفت و آمدهای هتل داران برای دریافت مجوز اقتصادی فکر کنیم و برای آن تمهیدی اندیشیده شود.

وی لزوم نظارت بر سیستم حمل ونقل را خواستار شد و بیان کرد: اگر کسانی به صورت غیر محسوس بررسی کنند می بینند که علاوه بر تاکسی های کد دار و مینی بوس های هتل ها، خودروهای بدون آرم و شخصی نیز وجود دارند که به صورت علنی مسافران را به سوار شدن و اسکان درخانه های شبانه ترغیب می کنند.

در ادامه این جلسه علی اصغر مونسان در پاسخ به هتلداران درباره خانه های شبانه گفت: در مورد خانه های شبانه دو دیدگاه وجود دارد که یکی از آنها وارد کردن این بخش ها به شکل رسمی به بدنه اقامتی کیش است.

وی افزود: قطعا دیدگاه دیگری نیز درباره مخالفت با این بخش ها وجود دارد چرا که مسائل امنیتی این بخش بسیار مهم است و به سمت جدی شدن می رود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: به نظر من اگر بخواهیم خانه های شبانه را حذف کنیم ممکن نیست چرا که این بخش به شکلی پنهانی فعالیت خود را ادامه می دهد اما پیشنهاد ما این است که بر اساس یک سامانه خانه های شبانه ثبت شوند تا امکان نظارت بر آنها میسر شود. در واقع بتوانیم از طریق این سامانه کسانی که خانه های شبانه اجاره می دهند و مسافرانی که خانه های شبانه اجاره می کنند را بشناسیم و قابلیت پیگیری قضایی در صورت تخلف ایجاد شود.

مونسان در پاسخ به درخواست هتلداران مبنی بر کاهش زمان اخذ مجوز اقتصادی گفت: بحث مجوز اقتصادی و زمانبر بودن آن را قبول دارم البته بخش مهمی از زمانبر بودن این پروسه مربوط به بخش های قانونی و استعلام ها است که کاری برای حذف آن نمی توان کرد. بخش دیگر مربوط به پایان کار است که بر اساس آن کارشناس باید از محیط هتل ها بازدید کند. بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم که زمان اخذ پایان کار را از یک سال به دو سال افزایش دهیم و این روند را به صورت آزمایشی بررسی کنیم تا در صورت دریافت جواب مثبت آن را به سه سال افزایش داده و در غیر اینصورت به یکسال بازگردانیم.

وی در پاسخ به صحبت رئیس جامعه هتلداران کیش مبنی بر حضور مسافرکش های شخصی در محوطه فرودگاه و بندر گفت: این موضوع را با همکاری فرمانده محترم نیروی انتظامی کیش پیگیری می کنیم زیرا مهم است که با این بخش برخورد جدی شود چرا که ما تلاش داریم که کیش را در همیشه سالم و امن نگاه داریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تصریح کرد: امروز کیش دربسیاری امور پیشروتر از دیگر مناطق آزاد است لذا تلاش می کنیم که نگاه منفی به هیچ عنوان نسبت به کیش ایجاد نشود بنابراین این مساله هم از جانب ما و هم نیروی انتظامی پیگیری می شود.

در ادامه این نشست محسن مخملباف، رئیس هتل داریوش از اجرای برنامه های آموزشی خبر داد و گفت: طی این مدت آموزش کارکنان هتل ها و افزایش سطح کمی و کیفی خدمات از جمله تصمیماتی است که اتخاذ شده است تا بتواند بر جذابیت های گردشگری کیش بیافزاید لذا در بخش خانه داری و پذیرش، دوره های آموزشی برگزار شده است که در صورت حمایت واستقبال افزایش می یابد.

وی ضمن ابراز خرسندی از جمع آوری کانترهای سطح بازارها اظهار کرد: جمع آوری کانترها و حذف تریپ تاکسی ها، باعث کاهش قیمت های تمام شده و رشد گردشگری در کیش شده است که باعث خرسندی است و جای تشکر دارد ضمن اینکه آمادگی داریم در بخش های دیگری نظیر نظارت، درجه بندی ها و استاندارد سازی در کنار سازمان حضور داشته باشیم.

مدیر هتل داریوش کیش تصریح کرد: با توجه به اینکه هتل های زیادی در حال افزوده شدن به عرصه مهمانپذیری جزیره هستند، لازم است که بتوانیم خودمان را با دنیای روز هتلداری تطبیق دهیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2918
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.