• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

اولین پرواز آزمایشی در فرودگاه هندورابی به زمین نشست

  • کد خبر : 2849
  • 05 بهمن 1395 - 6:59
اولین پرواز آزمایشی در فرودگاه هندورابی به زمین نشست

نخستین پرواز آزمایشی از جزیره کیش با یک فروند هواپیمای Y12 با ظرفیت ۱۸ مسافر در فرودگاه هندورابی به زمین نشست.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اولین پرواز آزمایشی از جزیره کیش در فرودگاه هندورابی به زمین نشست. این پرواز که یک فروند هواپیمای y12 بود با ۱۸ مسافر ساعت ۱۳فرودگاه جزیره کیش را به مقصد جزیره آرام هندورابی ترک کرد و پس از گذشت دوازده دقیقه در فرودگاه هندورابی به زمین نشست.

مدیر عامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش که به همراه معاونان عمرانی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرکل فرودگاه کیش و جمعی از مدیران و دست اندرکاران اجرایی پروژه ها مسافر اولین پرواز آزمایشی به هندورابی بودند در خصوص این پرواز گفت: امروز اولین پرواز آزمایشی به مقصد فرودگاه هندورابی انجام شد. علاوه بر این، به منظور اطمینان خاطر چند پرواز آزمایشی دیگر تا زمان بهره برداری رسمی به این فرودگاه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه که ۹۸ درصد از عملیات احداث این فرودگاه انجام شده است گفت: طول باند فرودگاه هندورابی ۱۴۵۰ متر است که پذیرای هواپیماهای سبک از نوع فوکر ۵۰ و ATR با ظرفیت مسافر تا ۴۰ نفر مسافر است.

موسوی به انجام زیرساخت های رفاهی در جزیره هندورابی اشاره کرد و گفت:علاوه بر حوضچه هندورابی به عنوان یک مجموعه تفریحی ،از سوی معاون گردشگری نیز تدابیری اتخاذ شده تا بتوانند اوقات فراغت گردشگران را با برنامه های متنوع و سرگرم کننده در این جزیره به مرحله اجرا بگذارند .

مدیر عامل شرکت توسعه  بنادر و فرودگاه های کیش در ادامه از راه اندازی تاکسی هوایی در مسیر کیش به هندورابی گفت و تصریح کرد: در آینده نزدیک در مرحله اول تاکسی هوایی در مسیر جزیره کیش به هندورابی راه اندازی می شود و در فازهای بعدی با هدف رونق گردشگری جزیره هندورابی از شهرهای نزدیک از جمله بندرعباس، بوشهر، بندر لنگه و شیراز تاکسی های هوایی به گردشگران خدمات می دهند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2849
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.