• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

برنامه های هفته ملی پویش سرطان در کیش تبیین شد

  • کد خبر : 2802
  • 02 بهمن 1395 - 14:12
برنامه های هفته ملی پویش سرطان در کیش تبیین شد

مرکز توسعه سلامت کیش با تاکید بر پیشگیری قبل از اقدام، به برگزاری کمیته پیشگیری از سرطان نموده است.

به گزارش کیشوند نیوز، دکتررضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش  گفت: سرطان ها از مهمترین بیماریهای غیر واگیر هستند که بار بیماری عمده ای را به جامعه تحمیل می کنند. لذا لازم است برای اجرای برنامه های ملی کنترل سرطان به منظور کاهش بروز سرطان و مرگ و میر ، بهبود کیفیت زندگی و کاهش عوامل خطر سرطان تلاش نمود .

وی افزود:خود مراقبتی و امید،  افزایش اگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن، اصلاح باورهای نادرست مردم درمورد سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن و جلب مشارکت سیاستگزاران و مجریان سلامت (درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان موثر می باشد.

دکتر رضانیا  تاکید کرد:افزایش آگاهی از علایم سرطان در کشف بیماری در مراحل اولیه نقش مهمی دارد و غربالگری افراد به ظاهر سالم می تواند سرطان را در مراحل اولیه مشخص نماید .

وی گروه های هدف پویش را ” مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده ها، سیاستگزاران و مجریان خارج حوزه سلامت، سیاستگزاران و مجریان حوزه سلامت نام برد.

در این راستا  مرکز توسعه سلامت کیش با تاکید بر پیشگیری از اقدام به برگزاری کمیته پیشگیری از سرطان نمود .

در این کمیته اقداماتی از قبیل آموزش ، مسابقات ، برگزاری جلسات وکلاس های آموزشی در مدارس و حوزه علمیه ،آموزش مراقبان و سفیران سلامت ،تهیه و توزیع بروشور،ارائه پیام های رادیویی و ….. برنامه ریزی شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2802
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.