• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

افزایش ۵۰ درصدی خروج اقلام بازیافتی از کیش

  • کد خبر : 27505
  • 16 اردیبهشت 1402 - 17:37
افزایش ۵۰ درصدی خروج اقلام بازیافتی از کیش

معاون امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات از خروح ۱۵ هزار تن اقلام بازیافتی از جزیره کیش در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات ، غفارآقازاده معاون امور شهری و محیط زیست این شرکت با تقدیر از افزایش چشمگیر مشارکت مردمی در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ میزان اقلام بازیافتی منتقل شده از جزیره به سرزمین اصلی حدود ۱۰ هزار تن بود که در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۵۰ درصدی به بیش از ۱۵ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند برای محیط زیست محدود جزیره کیش اهمیت بسزایی دارد در خصوص اقلام بازیافتی منتقل شده گفت: این اقلام شامل انواع نایلون های سفید، رنگی و مشکی ، شیشه ، حلب های آلمینیومی ، فویل غذا، ضایعات چوبی، شیشه ، کارتن و ضایعات آهن بود.

در میان این اقلام پس از ضایعات آهنی و کارتن، بیشترین مقدار به میزان ۱۳۲۶ تن متعلق به انواع نایلون بوده است. این میزان که نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ برابر رشد داشته بیانگر مشارکت بی سابقه ساکنان در تفکیک پسماند در منازل و همکاری آنان برای ترویج مدیریت پسماند در این جزیره زیبای مرجانی است.

لازم به ذکر است علاوه بر نوسازی خط پردازش زباله در سایت بازیافت کیش که منجر به ارتقای فعالیت های این سایت شده است ، برنامه ریزی گسترده معاونت خدمات شهری و برگزاری دوره های آموزشی با هدف ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و جلب مشارکت مردمی در بخش های گوناگون از جمله مناطق مسکونی ، بازارها و مراکز تجاری ، مدارس و هتل و مراکز پذیرایی و اقامتی از عوامل موثر در ثبت رکورد بی سابقه مشارکت مردمی در تفکیک زباله از مبدا است.    

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27505
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.