• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

نخستین رالی تور خزر تا خلیج فارس به ایستگاه آخر رسید

  • کد خبر : 27491
  • 16 اردیبهشت 1402 - 2:30
نخستین رالی تور خزر تا خلیج فارس به ایستگاه آخر رسید

رالی تور گردشگری خزر تا خلیج فارس، پس از ۷ روز پیمایش در مسیر کریدور شمال به جنوب ایران، در مراسمی با معرفی برترین ها، به کار خود پایان داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فارس، رالی تور گردشگری خزر تا خلیج فارس، پس از ۷ روز پیمایش در مسیر کریدور شمال به جنوب ایران، در مراسمی با معرفی برترین ها، به کار خود پایان داد. 

۶۰ دستگاه خوردو دودیفرانسیل حاضر در این رویداد روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بندر چارک سوار بر لنج‌های خودروبر و از طریق آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس به جزیره زیبای کیش رسیدند. 

 شرکت کنندگان در این رالی که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس برگزار شد، پس از بازید از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی کیش، در کارناوال خودرویی به میزبانی کیشوندان بومی علاقه‌مند شرکت کردند و در پیمایشی نمادین، دور افتخاری در کنار خلیج فارس و در جزیره کیش زدند. 

در ادامه، مراسم اختتامیه رالی با حضور محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، سرهنگ حسن زاده معاون فرهنگی اجتماعی پلیس راهور فراجا، برخی از مدیران و مسؤولان و همچنین هنرمندان حاضر در رالی، در سالن خلیج فارس برگزار شد. 

در این مراسم، گروه هایی که در پیمایش ۲۳۰۰ کیلومتری،  موفق به کسب کمترین امتیاز منفی بر اساس میزان مهارت و عملکرد در مسیریابی، نقشه خوانی، رعایت اصول رانندگی ایمن، مدیریت زمان و … از سوی داوران مستقر در ایستگاه های کنترل شده بودند، به عنوان برترین ها معرفی شدند. 

بر این اساس علیرضا نعمتی راننده و محمودرضا عبادیان نقشه خوان موفق به کسب مقام اول، صدرا اسماعیلی فرد راننده و بهمن صالحی نقشه خوان مقام دوم و پیام نوربخش راننده و سمیره نور بخش نقشه خوان مقام سوم این دوره را به خود اختصاص دادند. 

همچنین سام نوری راننده و هومن حسین نژاد نقشه خوان به عنوان برترین تیم در گروه هنرمندان رالی انتخاب شدند. جایزه جوان ترین شرکت کننده رالی تور گردشگری خزر تا خلیج فارس به ارمیا زکی زاده و جام اخلاق ‌نیز به علیرضا اصلاحی راننده و سیده الناز احمدی نقشه خوان به دلیل حسن برخورد و تعامل، استفاده از پوشش های ایرانی اسلامی با پیام های مرتبط با خلیج فارس و همچنین رعایت شئونات و قوانین تعلق گرفت. 

اجرای موسیقی محلی گروه بومیان کیش جمعه فرج، اجرای موسیقی اقوام ایرانی توسط گروه روناک، اجرای استند آپ کمدی توسط محمد حاجی زاده و … بخش های مختلف این مراسم بود که با استقبال شرکت کنندگان رو به رو شد. 

گرامیداشت روز ملی خلیج همیشه فارس، معرفی جاذبه های بی شمار گردشگری، تاریخی و طبیعی کریدور شمال به جنوب ایران، ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی در کشور، توسعه سفرهای مسئولانه از مهمترین اهداف برگزاری رالی خزر تا خلیج فارس بود. 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27491
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.