• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

آمادگی زیرساخت های کیش برای نوروز ۱۴۰۲

  • کد خبر : 27250
  • 25 اسفند 1401 - 3:15
آمادگی زیرساخت های کیش برای نوروز ۱۴۰۲

دبیر کمیته بحران ستاد خدمات سفرهای نوروزی کیش گفت: با توجه به افزایش حدود ۲۰ درصدی ظرفیت تولید آب در این جزیره نوروز ۱۴۰۲ مشکلی در خصوص تامین این کالای استراتژیک وجود ندارد.

 به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار آریا، منصور ملانوری در نشست خبری اعلام برنامه های این کمیته با اشاره به آمادگی کامل اعضای کمیته بحران ستاد نوروزی برای امادگی مقابله با بروز احتمالی بحران های مختلف در ایام نوروز اظهار کرد:  تمهیدات لازم جهت تامین آب و برق و مواد غذایی مورد نیاز جزیره به عنوان یکی از اولویت های ستاد سفرهای نوروزی اندیشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه درحالت عادی نیز مواد غذایی ضروری و مورد نیاز مردم به اندازه یک ماه در کیش ذخیره می شود افزود: در ایام نوروز با وجود پیک مسافر نیز سعی شده است تا به میزان مصرف یک ماه موارد ضروری معیشتی مردم ذخیره شود.

دبیر کمیته بحران ستاد نوروزی کیش با اشاره به اینکه دو نیروگاه شمال و جنوب جزیره کیش آماده ارائه خدمات آب و برق به کیشوندان هستند از افزایش میزان ذخیره آب در کیش خبرداد و افزود: شرکت آب و برق کیش با افزایش تولید آب و ذخیره ۵۰ هزارمتر مکعبی آب، و تولید روزانه ۲۰ هزار متر مکعب که با تعمیرات به میزان ۱۰ درصد افزایش تولید داشته و برای نوروز ۲۵۰۰ مترمکعب نیز به این میزان افزوده خواهد شد با وجود پیک مسافر به هیچ عنوان با کمبود آب مواجه نخواهد شد.

ملانوری با بیان اینکه پیش بینی می شود در پیک حضورمسافران در جزیره در هر ۲۴ ساعت ۳۵ هزار مترمکعب آب مصرف شود اضافه کرد: برای پنج هزار مترمکعب آب مورد نیاز اضافه بر تولید از ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعبی آب ذخیر شرکت آب و برق کیش بهره گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان برق مورد نیاز جزیره در ایام نوروز در هر شبانه ۱۱۰ مگاوات است افزود: توان هر ۲ شرکت برای تولید این این انرژی در هر ۲۴ ساعت بیش از ۲۰۰ مگاوات است که بیش از نیاز جزیره در این ایام خواهد بود

ملانوری همچنین به افزایش میزان ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب جزیره کیش اشاره کرد و افزود: با افزایش ۷۵ درصدی ظرفیت تصفیه فاضلاب جزیره کیش از ۱۰ هزار متر مکعب به ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز پیش بینی می شود از این حیث مشکلی در جزیره وجود نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره نصب دستگاه مانیتورینگ زلزله در کیش نیز به ارتباط تنگاتنگ با مرکز ژئوفیزیک کرد و افزود: در صورت بروز احتمالی هر گونه بحران مسئولان کیش آمادگی لازم برای خدمات رسانی به گردشگران و ساکنان کیش را دارند

دبیر کمیته بحران ستاد نوروزی به آمادگی تمامی بخش ها و نهادها در کیش خاطر نشان کرد: اسکان اضطراری از دیگر ماموریت های این کمیته بوده که در این راستا با استفاده از ظرفیت نمایشگاه های بین المللی جزیره امکان برپایی بیش از ۴۰۰ تخته چادر برای اسکان در مواقع بحرانی فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27250
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.