• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

همه آمارهای انتظامی کیش در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 27246
  • 25 اسفند 1401 - 2:54
همه آمارهای انتظامی کیش در سال ۱۴۰۱

فرمانده انتظامی ویژه وپایگاه دریابانی کیش با اعلام شعار نوروزی سال ۱۴۰۲ پلیس با عنوان« نوروزی متفاوت، با پلیس مقتدر و حرفه ای» از اجرای بیش از یک هزار طرح انتظامی در سال ۱۴۰۱ در بخش های مختلف پلیس های تخصصی کیش خبرداد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار اریا، سرهنگ علی اصغر جمالی در نشست خبری به مناسبت قرار گرفتن در آستانه نوروز و ارائه گزارش عملکرد یک ساله فرماندهی انتظامی ویژه کیش با تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد:  از ۱۰۲۱ طرح اجرایی در سال جاری ۲۱۵ طرح در راستای مقابله با سرقت انجام شد که شاهد افزایش ۵ درصدی کشفیات سرقت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته همراه با دستگیری ۴۳۸ سارق وافزایش ۲۰ درصدی دستگیرشدگان بودیم که زمینه ایجاد امنیت و احساس امنیت در جامعه را فراهم می سازد.

وی با اشاره به دستور نصب دوربین های پلاک خوان و چهره خوان در مبادی ورودی کیش توسط مسئولان ذی ربط افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروش نیز پلیس کیش با اجرای ۱۳۸ طرح موفق به کشف ۱۹۶ کیلوگرم انواعمواد مخدر و دستگیری ۶۱۸ قاچاقچی، خرده فروش و معتاد متجاهر شد.

در حوزه ترافیکی نیز فرمانده انتظامی ویژه کیش از اجرای ۱۸۵ طرح ترافیکی در راستای انضباط بخشی با کاهش ۲۰ درصدی تصادفات و ۲۲ درصدی کاهش صدمات جانی و کاهش ۳۰ درصدی فوتی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبرداد.

سرهنگ جمالی با ۵۹۱ پروند جرائم مالی در سال ۱۴۰۱ در جزیره کیش افزود: در این حوزه شاهد کاهش ۱۰ درصدی جرائم کلاهبرداری بودیم.

وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی نیز ۱۳۸ پرونده تخلفات مجازی تشکیل شد که ۱۳۷ مورد حدود ۸۶ درصد کشف شده است.

در حوزه قاچاق سوخت و کالا به گفته جمالی ۳۴۸ هزار لیتر سوخت قاچاق، ۳۷ هزار کیلوگرم انواع آبزیان و فرآوده های شیلات، ۱۴۸ هزار متر مربع تور غیرمجاز صیادی کشف و ۱۸۴ قاچاقچی دستگیر و ۸۷ شناور توقیف و تحویل مراجعدقضایی شدند

جمالی همچنین در ارائه گزارش خدمات رسانی پلیس به گردشگران و کیشوندان نیز افزود: در سال جاری در بخش اتباع و گذرنامه ۳۵ هزار نفر، اماکن عمومی و نظارت بر اماکن ۷ هزار و ۵۰۰ خدمت از خدمات پلیس بهره مند شدند.

۲۰۷ هزار اعمال قانون در حوزه ترافیکی توسط دوربین و پلیس حاضر در محل، که نشان از افزایش ۲۳ درصدی اعمال قانون دارد از دیگر مواردی است که جمالی به آن اشاره کرد و افزود: این میزان تخلف با وجود تنها ۱۹ هزار خودرو در کیش جای تاسف دارد و انتظار می رود شهروندان و گردشگران با حفظ و عمل به قوانین فرهنگ زیبای ترافیک جزیره کیش را خدشه دار نسازند.

وی ادامه داد: در این رابطه ۲ هزار ۲۹۷ خودرو و ۳ هزار و ۵۶۳ موتور سیکلت متخلف به پارکینگ هدایت شدند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش همچنین به شناسایی ۱۰ نقطه پرخطر در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: موارد به مسئولان اعلام شده و تاکنون یک نقطه اصلاح و یک نقطه نیز در دست اصلاح است و امیدواریم پس از ایام نوروز دیگر موارد پر خطر در سطح شهر نیز اصلاح شوند.

۱۳ هزار و ۱۸۶ مورد شماره گذاری توسط پلیس راهور و باز آموزی بیش از ۶۳ هزار مورد از رانندگان متخلف تهیه ۳۸ هزار و ۶۵۰ بروشورآموزشی و توزیع در میان رانندگان، تهیه بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب و ۳۲۰ حلقه سی دی آموزشی و توزیع در بین مردم ارائه ۹۱۵ خدمت سوء پیشینه،  کارشناسی و تعیین اصالت ۱۳۵ دستگاه خودرو، ارائه ۱۰۰ خدمت به سربازان وظیفه، بیش از ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار خدمت به گردشگران در فرودگاه و ۱۶۰ هزار خدمت در بندرگاه کیش توسط پلیس به گردشگران، ارائه خدمات به ۳۵۰ هزار نفر مسافران کشتی های تفریحی و اجرای ۴ طرح سالم سازی فضای مجازی پیشگیری از جرائم فضای مجازی که منجر به ۳۶ مورد شناسایی مجرم و برخورد با آنان شد از دیگر خدمات پلیس در سال ۱۴۰۱ است که فرمانده انتظامی ویژه کیش در این نشست به آن ها اشاره کرد.

جمالی همچنین از برپایی قرارگاه امام علی (ع) از ۱۵ اسفند ماه جاری و استقرار قرارگاه های فرعی در ۱۰ نقطه پرتردد جزیره کیش در ایام نوروز خبرداد و افزود: به منظور تسهیل دسترسی گردشگران به خدمات پلیس در ایام نوروز ۱۰ ایستگاه در نقاط پرتردد جزیره کیش آماده ارائه خدمات به گردشگران و کیشوندان است.

وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز به هیچ عنوان امکان جابجایی لوازم منزل و اثاث کشی بدون مجوز پلیس وجود ندارد از شهروندانی که به هر دلیل قصد جابجایی لوازم منزل خود را دارند درخواست کرد که با کلانتری محدوده خود هماهنگی های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش همچنین از شهروندان درخواست کرد در صورتی که قصد سفر دارند اموال خود را به افراد مطمئن بسپارند ضمن اینکه شهروندان باید از رهاسازی اموال قیمتی خود در پارکینگ های منازل بدون حفاظ خودداری کنند.

جمالی با تاکید بر اینکه پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمت به گردشگران و کیشوندان است خاطر نشان کرد: شهروندان برای ارتباط با پلیس راهور با شماره ۱۲۰، فوریت های پلیس ۱۱۰ و ارائه پیشنهاد، انتقادات و تقدیر از خدمات پلیس را با شماره ۱۹۷ اعلام کنند .
 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27246
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.