• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تشریح رویدادهای متنوع برای نوروز ۱۴۰۲

  • کد خبر : 27212
  • 18 اسفند 1401 - 2:27
تشریح رویدادهای متنوع برای نوروز ۱۴۰۲

رئیس کمیته رویدادهای ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ ضمن تشریح برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، شاد و مفرح از برگزاری “نمایشگاه بهارانه” در ایام نوروز خبر داد.

سعید یکه دهقان رئیس کمیته رویدادهای  ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، صبح سه شنبه ۱۶ اسفند با حضور در برنامه زنده صبحگاهی “کیشانه” با اجرای فرهاد فرهادی “مجری و تهیه کننده” صدا و سیمای مرکز کیش؛ برگزاری برنامه های متنوعی فرهنگی و هنری، اجرای گروه های موسیقی، تئاتر، عرضه سوغات و صنایع دستی، غذاهای سنتی، برگزاری ایستگاه های شعر، کودک، جشنواره بازی و سرگرمی و مسابقه مجسمه های ماسه ای را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این کمیته عنوان کرد.

یکه دهقان با بیان این که “نمایشگاه بهارانه” با حضور اقوام مختلف ایرانی، تجلی آداب و رسوم کشورمان است، اظهار داشت: بومیان هنرمند جزیره کیش در حوزه های موسیقی و صنایع دستی نقش محوری در این نمایشگاه ایفاء خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور فعال اقوام مختلف ایرانی در نمایشگاه “بهارانه” افزود: در محوطه نمایشگاه ضمن عرضه سوغات، صنایع دستی و غذاهای سنتی استان ها؛ فضای شاد و مفرحی برای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است.

رئیس کمیته رویدادهای ستاد نوروزی هدف از انتخاب محل برگزاری نمایشگاه بهارانه؛ استفاده از محوطه زیبای باغ راه و هموار سازی ترافیک شهری در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: برنامه های پیش بینی شده در ایام نوروز و ۱۰ روزی که هم زمانی مبارکی با ماه رمضان دارد، از افطار تا سحر فضای معنوی و شاد و مفرحی برای ساکنان کیش و گردشگران ایجاد خواهیم کرد.  

سعید یکه دهقان، در خصوص برگزاری جشنواره بازی و سرگرمی توسط بخش خصوصی در نوار ساحلی کیش، خاطر نشان کرد: برنامه هایی با محوریت مجسمه های ماسه ای امسال قوی تر از سال های گذشته برگزار می شود تا کیشوندان و گردشگران در یک فضای هنری و دریایی خلق آثار هنری داشته باشند.  

یکه دهقان در رابطه با برگزاری برنامه های هنری تئاتر و کنسرت ها در این ایام، گفت: هماهنگی و مدیریت برنامه ها توسط ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی در دستور کار قرار گرفته و اجرا نیز با کمک بخش خصوصی انجام می شود.

به گفته یکه دهقان، با استفاده از ظرفیت هنرمندان کیش جهت برگزاری رویدادهای هنری در حوزه تئاتر، چندین گروه هنری از جزیره در حال فعالیت هستند.

وی، با بیان این که بومیان هنرمند کیش نقش مهمی در برگزاری برنامه های نوروزی دارند، اظهار داشت: امسال در فضای نمایشگاه بهارانه به منظور این که گروه های خوبی در حوزه صنایع دستی حضور دارند غرفه هایی برای بومیان جزیره در نظر گرفته شده است.

سعید یکه دهقان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هر شب در فضای “نمایشگاه بهارانه” کارناوال شادی با حضور تمام گروه هایی که در کیش حضور دارند یک جا برنامه برگزار خواهند کرد.

لازم به ذکر است، بر اساس جدول زمان بندی شده؛ روسای کمیته های ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ جهت ارائه برنامه ها و اقدامات انجام شده در راستای میزبانی شایسته از مهمانان نوروزی در برنامه زنده صبحگاهی “کیشانه” شرکت می کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27212
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.