• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

بازدید کمیسیون عمران از ترمینال جدید فرودگاه کیش/ زمان افتتاح در ۲۲بهمن

  • کد خبر : 26394
  • 27 آبان 1401 - 19:39

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون متبوع خود از طرح توسعه فرودگاه بین المللی کیش با ظرفیت پذیرش ۶ میلیون مسافر، از افتتاح فرودگاه تا ۲۲ بهمن ماه در سال جاری خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه بازدید‌های نظارت میدانی خود صبح امروز (پنج شنبه، ۲۶ آبان ماه) به جزیره کیش رفته و در بدو ورود مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس در اولین برنامه نظارتی خود در جزیره کیش، از طرح توسعه فرودگاه بین المللی کیش بازدید کرده و در جریان میزان پیشرفت پروژه و موانع پیش رو قرار گرفتند.

عبدالجلال ایری در تشریح این بازدید، گفت: جزیره کیش از قدیم به دلیل موقعیت ویژه و استراتژیک خود و همچنین زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری، مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب شده است. توسعه فرودگاه این جزیره و افزایش ظرفیت پروازها ضرورتی بی بدیل بوده که از سال اوایل دهه ۹۰ آغاز شد و پس از وقفه ‌ای طولانی در سال‌های اخیر مجددا عملیاتی شد و هم اکنون پیشرفت فیزیکی حدود ۹۱ درصد دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این طرح توسعه با هدف افزایش ظرفیت پذیرش مسافران هوایی از ۳ میلیون نفر به صورت میانگین در سال به سالانه بیش از ۶ میلیون نفر در این جزیره اجرایی می‌شود. ضمن اینکه با گسترش باند فرودگاه بین المللی کیش زمینه نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر نیز فراهم خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: طبق گفته مسئولان فرودگاه بین المللی کیش بر اساس برآوردها برای این طرح توسعه حدود دو هزار میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده که از جانب سازمان منطقه آزاد کیش تامین خواهد شد و طبق گفته مسئولان تا ۲۲ بهمن افتتاح و به بهره‌برداری می‌‌رسد.

گفتنی است، اعضای کمیسیون عمران از پایانه بین المللی مسافری دریایی کیش نیز بازدید کردند./

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26394
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.