به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در این مراسم با بیان اینکه در ده سال گذشته این خبرگزاری رتبه اول را در بین دیگر خبرگزاریها به خود اختصاص داده است، گفت: حضور در اخبار منطقهای با هدف شکستن قُرُق رسانه ای، هدف اصلی راه اندازی خبرگزاری تسنیم بوده است.
مجید قلی زاده با بیان اینکه در چهار کشور دفتر نمایندگی خبرگزاری فعال است و در بیست کشور نیز رابط خبرنگاری مشغول فعالیت است، افزود: دفاتر خبرگزاری تسنیم در تمام استانهای کشور در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه تسنیم در فضای بین المللی حضور خوبی دارد و جزو منابع معتبر خبری است، بیان کرد: حضور خبرگزاری تسنیم در جزایر کشور همچون کیش با هدف امید آفرینی و جریان سازی سالم به ویژه ارائه دستاوردهای نظام در این مناطق به نسل جوان است چرا که کیش علاوه برگردشگری ظرفیتهای خوبی در حوزه اقتصاد و فرهنگی دارد و باید به خوبی آن را پوشش داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تشکر از رسانههای جزیره کیش برای همدلی و همراهی در پوشش توانمندیهای جزیره در مدت حضور خود در کیش، گفت: برخی از مسئولان هنوز به کیش نیامده اند و باید گفت مسئولان با حضور خود میتوانند از نزدیک با توانمندیها و مشکلات جزیره کیش آشنا شوند و در تصمیم گیریها نگاهی شفاف و قضاوتی منطقی نسبت به جزیره کیش داشته باشند.
مهدی کشاورز افزود: برخی از مشکلات مثل واردات خودرو، افزایش پروازها و آب و برق مشکلاتی است که از حوزه مدیریتی ما خارج است و رفع این مشکلات نیازمند حضور مسئولان کشور در جزیره کیش است.
وی با بیان اینکه تاکید آقای عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد بر بازگشت و تحقق مزیتهای مناطق آزاد است، گفت: حضور میدانی تسنیم در کیش امیدوار کننده است و از خبرگزاری تسنیم میخواهیم توانمندیهای کیش در حوزه ایران قوی را به خوبی منعکس کند.
کشاورز با بیان اینکه ایران قوی را مسئولان باید به درستی نشان دهند و رسانهها هم به درستی منعکس کنند، تاکید کرد: بررسی درست مشکلات، ریشه یابی آن و انعکاس درست علل مشکلات موجود را موضوعی دانست که میتواند به فهم درست قشر جوان از دستاوردهای کشور کمک کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از خبرگزاری تسنیم میخواهیم از رسانههای محلی هم در حوزه آموزش و هم در به کارگیری از آنها استفاده کند.
مهدی کشاورز راه اندازی ابزارهای مالی مثل بورس، بیمه و بانک آفشور در مناطق آزاد را از مسایلی دانست که با حمایت رسانهها میتوان موجب جذب گردشگران خارجی به کشور شوند.
وی افزود: در حوزه گردشگری که محور همه کارها در کیش محسوب میشود به تازگی نقشه جامع گردشگری کیش با تاکید بر ۱۶ حوزه تخصصی رونمایی شده و میتواند ظرفیت خوبی را برای معرفی توانمندیهای کیش در رسانهها ایجاد کند.
مهدی کشاورز گفت: شناساندن ظرفیتهای گردشگری انسانی، طبیعی و مصنوعی کیش توقع ما از رسانه است، همچنین نقد منصفانه به همراه دیدن خوبیها باید رویکرد رسانهها در حوزه امید آفرینی باشد.
وی بیان کرد: بیان توسعه متوازن در همه حوزهها در کیش موضوع دیگری است که باید به آن ورود کرد و رسانهها میتوانند در این زمینه با نقد ها، تحلیلها و پیشنهادات خود ما را یاری کنند.