• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

نان در کیش گران‌ شد/ چراغ سبز مدیران منطقه آزاد برای گرانی‌های بیشتر!

  • کد خبر : 25874
  • 28 شهریور 1401 - 17:54
نان در کیش گران‌ شد/ چراغ سبز مدیران منطقه آزاد برای گرانی‌های بیشتر!

بعد از اعتصاب و تعطیلی یک روزه نانوایی‌های سطح جزیره کیش، از امروز نان با افزایش قیمت حدود ۴۰درصدی عرضه می‌شود.

به گزارش کیشوندنیوز، بعد از اعتصاب و تعطیلی یک روزه نانوایی‌های سطح جزیره کیش، از امروز نان با افزایش قیمت حدود ۴۰درصدی عرضه می‌شود.

در حال حاضر قیمت نان یارانه‌ای لواش در کیش برای وزن چانه ۱۶۰ گرمی، ۶۰۰ تومان(قیمت قبل: ۴۵۰تومان)، نان بربری ساده با چانه ۴۲۵ گرمی، ۲۷۰۰ تومان و نان بربری کنجدی ۴۲۵ گرمی نیز ۴۷۰۰تومان قیمت گذاری شده است.

سازمان منطقه آزاد کیش در اطلاعیه ای که بر روی نانوایی‌های سطح جزیره نصب شده عنوان کرده که با توجه به افزایش هزینه‌های نانوایی از قبیل: حمل و نقل آرد، بیمه، کارگر، تعمیرات دستگاه و …بر اساس مصوبه شورای آرد و نان، نرخ نان افزایش پیدا کرده است.

این اقدام بعد از گران شدن نرخ شارژ کپسول گاز در کیش و هوشمندسازی نانوایی‌ها صورت گرفته است.

یک ماه پیش سازمان منطقه آزاد کیش برای چندمین بار مجوز افزایش نرخ کپسول گاز را صادر کرد و از این افزایش قیمت نیز قاطعانه دفاع کرد. در حال حاضر هر سیلندر ۱۱ کیلویی گاز در جزیره کیش ۶۵هزار تومان است و این در حالی است که نرخ مصوب شارژ سیلندر گاز در بندرعباس ۲۲ هزار تومان تصویب شده است.

با این حال تیرماه سال جاری و بعد از اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان یا همان آزادسازی قیمت آرد، سید ابراهیم رئیسی تأکید کرده بود که نرخ نان دولتی افزایش نخواهد یافت و این اقدام منطقه آزاد کیش دهن کجی به یکی دیگر از سخنان رئیس جمهور کشورمان محسوب می‌شود.

امسال تاکنون حدود۹۰۰ خانواده از جزیره کیش مهاجرت معکوس داشته‌ و از دست گرانی‌های جزیره فرار کرده‌اند. مدیران منطقه آزاد کیش که حقوق‌های دریافتی آنها زبان‌زد عام و خاص است، با ادامه دادن به این چرخه معیوب گرانی، قطعاً باعث فراری دادن تعداد بیشتر خانوار از جزیره کیش خواهند شد و چراغ سبز خود را به گرانی‌های بیشتر در کیش نشان داده‌اند.

بعید نیست نرخ سوخت، دارو و یا اقلام دیگر که تا به امروز در کیش با نرخ مصوب فروخته می‌شد، در آینده آنها هم دستخوش تغییرات دلخواه شود.

سوال اینجاست که بهانه‌هایی که مسئولان منطقه آزاد کیش برای گران کردن بیان می‌کنند و دغدغه‌ای هم نسبت به آنها ندارند، آیا این بهانه‌ها در شهرها و یا دیگر جزایر کشور وجود ندارد؟ آیا وقتی دولت نرخی مصوب اعلام می‌کند شرایط را برای هر شهر یا منطقه متفاوت می‌بیند و مثلا می‌گوید این نرخ برای بالا شهر تهران با پایین شهر آن متفاوت است یا خیر؟

بهتر است سازمان منطقه آزاد کیش به‌جای بستن چشم و دست گذاشتن بر روی دکمه گرانی و فشار بر معیشت ساکنان کیش، چاره‌ای بیاندیشند که هزینه‌های جاری نانوایی‌ها را کاهش دهد و نان با قیمت مصوب کشور در جزیره کیش فروخته شود، وگرنه که گران کردن را همه بلد هستند!

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25874
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.