• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تورکشی و صید در محدوده ۲ مایلی اطراف کیش ممنوع شد

  • کد خبر : 25443
  • 13 مرداد 1401 - 3:22
تورکشی و صید در محدوده ۲ مایلی اطراف کیش ممنوع شد

نماینده دادستان کیش گفت: طبق مصوبات کمیته مدیریت صید و انضباط بخشی به فعالیت ها، هرگونه تورکشی و صید در محدوده ۲ مایلی سواحل این جزیره ممنوع است.

به گزارش کیشوندنیوز، ابوالفضل بهمن آبادی اظهار داشت: به منظور ایجاد وحدت رویه در بررسی و پیشگیری و مقابله با صید غیرمجاز در کمیته انضباط بخشی به فعالیت ها مقرر شده به علت وجود زیستگاه های مرجانی و عملیات کاشت مرجان ها و ایجاد زیستگاه های مصنوعی هرگونه صید و توکشی در اطراف جزیره ممنوع است.

وی اضافه کرد: این ممنوعیت از محدوده ۲ مایلی آب ها به سمت جزیره مد نظر قرار گرفته و به زودی با تصویب کمیته مدیریت صید هرمزگان ابلاغ و اجرایی می شود.

بهمن آبادی افزود: به منظور مقابله با پیشگیری از صید غیرمجاز رزمایش مشترکی نیز با همکاری یگان های عملیاتی از جمله دریابانی، یگان حفاظت منابع شیلات، محیط بانان محیط زیست و صیادان کیش نیز به زودی برگزار می شود.

این مقام قضایی با بیان اینکه همچنین مقرر شده دوره توجیهی آشنایی با ادوات صید برای پرسنل عملیاتی دریابانی و و محیط زیست برگزار شود اضافه کرد: مستندات قانونی و ابلاغی، روش های مجاز و غیرمجازصید به دستگاه قضایی کیش ارسال و تورهای غیرمجاز نیز از سطح بندر صیادی میرمهنا نیز جمع آوری شود.

پیشتر سومین جلسه انضباط بخشی به فعالیت های ماهیگیری و کمیته مدیریت صید آبزان جزیره در سال جاری با دستور کار وحدت رویه در تشخیص تورهای مجاز یا غیرمجاز تورهای محاصره ای و تورهای گوشگیر با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب، دریابانی، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنادر، محیط زیست، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و شیلات هرمزگان برگزار شد./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=25443
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.