• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

عدم نظارت و افراد سوءاستفاده کننده‌؛ عمده دلایل گرانی مسکن در کیش

  • کد خبر : 24987
  • 07 خرداد 1401 - 16:54
عدم نظارت و افراد سوءاستفاده کننده‌؛ عمده دلایل گرانی مسکن در کیش

امام جمعه کیش گفت: بسیاری از گرانی‌ها نتیجه عدم نظارت و سو استفاده سوءاستفاده کننده‌هاست، قیمت‌های بالای اجاره و خرید ساختمان در کیش باید با سیاست گذاری درست مدیریت شود.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و به بیان دو هشدار اقتصادی از زبان این امام معصوم پرداخت و عنوان کرد: گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، باعث می‌شود امانتداری از بین برود و مردم را از فشار و سختی به ستوه آورد.

وی افزود: اسلام روی اقتصاد و شکوفایی جامعه اسلامی تأکید دارد، همه مسئولین ودولتمردان و بخش خصوصی موظف هستیم که به مسئله اقتصاد توجه کنیم، باید مشکلات گرانی را حل کرد و این موضوع را باید جدی رفت.

عدم نظارت و افراد سوءاستفاده کننده‌؛ عمده دلایل گرانی مسکن در کیش

امام جمعه کیش از افزایش بیش از حد اجاره بهای مسکن گلایه کرد و گفت: بسیاری از گرانی‌ها نتیجه عدم نظارت و سو استفاده سوءاستفاده کننده‌هاست، قیمت‌های بالای اجاره و خرید ساختمان در کیش باید با سیاست گذاری درست مدیریت شود و با اجرای مدیریت عاقلانه می‌توان فضای گرانی را مدیریت کرد.

وی بیان داشت: احتکار خوراکی‌ها باعث بی‌زاری و نارضایتی مردم می‌شود، گاهی اوقات کاسب جزء هم متکر می‌شود به این امید که بعداً آن کالا گران شود، چطور ممکن است روغن یک شبه کم شود و تمام قفسه‌ها خالی شود بعد از چند روز همه قفسه‌ها پر از روغن شود!

حسن زاده گفت: در اسلام پیامدهای سختی برای محتکر بیان شده، پیامبر اسلام محتکر را ملعون خطاب کرده است، و دلیل ورشکستگی احتکارکنندگان را احتکار کالا عنوان شده است.  

انقلابی ماندن مجلسی ها مهمتر از انقلابی بودن است

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است، برخی از افراد باید هر از چند گاهی انقلابی بودن خود را تجدید و نوسازی کنند، برخی در سال‌های اول انقلاب خیلی انقلابی بودند اما در وسط کار بریدند، امیدواریم که شاهد مجلسی انقلابی باشیم.

امام جمعه کیش به چند شاخصه نماینده انقلابی اشاره کرد و گفت: باید مردمی و با مردم نشست و برخاست داشته باشند، ساده زیست باشند و اسیر تجملات نشوند، درهایشان به روی مردم باز باشد، گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشته باشند.

تسلیت حادثه آبادان و پیشگیری از تکرار آن در کیش

وی وقوع حادثه تأسف بار آبادان و فروریختن ساختمان متروپل و جان باختن برخی از هموطنانمان را تسلیت گفت و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها باید برای کاستن تلفات استفاده کرد و مقصران حادثه مجازات عبرت آموز شوند.

حسن زاده افزود: باید برای جلوگیری از تکرار چنین موضوعاتی نظارت‌ها را تقویت کرد، مسئولیت یک ساختمان بر عهده ناظر ساختمان است، مهندسان ناظر باید با جدیت نظارت کند، توجه به آئین نامه ملی ساختمان از مسائلی است که می‌تواند جلوگیری از وقوع این حوادث کند، باید آیین نامه‌ها به‌روز رسانی و از مصالح مرغوب استفاده شود، اجازه ندهید ساختمان بی‌کیفیت در کیش تولید شود.

لزوم افزایش ظرفیت پلاژهای کیش

وی در ادامه با توجه به افزایش فوتی‌های ناشی از غرق شدن برخی گردشگران در دریای کیش اظهار داشت:  این وضعیت نامناسب است و قابل قبول نیست، معتقدیم باید ظرفیت پلاژها را بالا برد، مناطق ممنوعه شنا را مشخص کنید و جلوی شنا ممنوع را بگیرید، همچنین هشدارهای به موقع می‌تواند تأثیرگذار باشد.

خطیب نماز جمعه کیش پیشنهادی برای کاهش تلفات ارائه داد و گفت: برای جلوگیری از خطرات دریا باید در سواحل کیش استخرهای آب دریا احداث کنیم و در اختیار مردم و گردشگران قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24987
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.