• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

شرایط جدید ماندگاری خودرو پلاک ملی در کیش

  • کد خبر : 24980
  • 04 خرداد 1401 - 20:35
شرایط جدید ماندگاری خودرو پلاک ملی در کیش

شرایط جدید ماندگاری خودرو پلاک ملی در کیش جهت اجرا ابلاغ شد.

به گزارش کیشوندنیوز، بخشنامه جدید ماندگاری خودروهای پلاک ملی در جزیره کیش صادر شد.
از این پس تا زمان رفع واردات خوردو به جزیره کیش، خودروهای پلاک ملی با پرداخت عوارض تردد روزانه از ۱۰ روز تا یک ماه و در موارد خاص تا ۴ ماه می توانند در جزیره کیش تردد کنند.
متن بخشنامه صادر شده به شرح زیر می باشد؛
۱_ میزان عوارض تردد سالانه خودروهای پلاک ملی، به ازای هر روز تردد ۷۰۰/۰۰۰ هزار ریال، برای سال ۱۴۰۱ می باشد.
۲_ مدت زمان ماندگاری این خودروها طبق مصوبات هیئت مدیره ۱۰ روز و در صورت احراز شرایط کیشوندی با پرداخت عوارض تردد مندرج در بند ۱ تا یک ماه امکان پذیر است.
۳_ در صورت تقاضا برای بیش از یک ماه با تائید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش تا ۳ ماه دیگر (مجموعه۴ماه) و با پرداخت عوارض تردد برای هر روز ۷۰۰/۰۰۰ ریال قابل تمدید است.
۴_ خودروهای مذکور می بایست هر ۳ ماه یک بار جهت خروج و ورود به جزیره اقدام نمایند.
۵_ خودروهای پلاک ملی، در صورتی از تمدید بیش از یک ماه برخوردار خواهند شد که از زمان ساخت آن ها کمتر از ۵ سال گذشته باشد.
۶_ در موارد خاص به شرح زیر برای بیش از ۴ ماه با دستور اینجانب یا معاون فرهنگی و اجتماعی و پرداخت عوارض روزانه ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال تا ۴ ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود.
افراد با شرایط خاص و ویژه:
۱_۶_ جانبازان و معلولین
۲_۶_ ایثارگران و خانواده های شهدا
۳_۶_ بیماران خاص و صعب العلاج
۴_۶_ بیماران سرطانی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24980
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. ارسال انواع ماشین سنگین وبار وسواری و…به جزیره کیش ازطریق کشتی ازبندرچارک
    کشتیرانی کریمی۰۹۱۷۱۶۲۱۰۵۸ارسال انواع ماشین سنگین وبار وسواری و…به جزیره کیش ازطریق کشتی ازبندرچارک
    کشتیرانی کریمی۰۹۱۷۱۶۲۱۰۵۸

  2. وای به حال مردم بیچاره

  3. وضع عوارض با کدام مستند و تشریفات قانونی؟ “با دستور اینجانب” اینجانب چه کسی است ؟ اجازه وضع عوارض و تعیین میزان آن را دارد؟ بهتر بود قبلا به آرای دیوان عدالت اداری مراجعه میشد.

  4. سلام وقت بخیر. ازاینکه بفکر تسهیل ترددماهستیدبینهایت زحمت کشیده.آخردرکدام قانون شرع و عرف گفته شده تویرای ترددباخودروخوددرکشوروملک محل سکونت خود بایدروزی هفتادهزارتومان پول بدهی ماهی دوملیون حقوق بازنشستگی میگیرم اون روبرای تردد خودروبدهم بعدچکارکنم هزینه کاپیتاژعوارض بندرچارک هزینه‌های لندینگگراف آقا توروخدانکنیدعاقبت خوبی ندارد.بااین شرایط جوی بااین گرانی کیش این دیگه قوزبالاقوزاست….

  5. با سلام و عرض ادب و احترام فارغ از هرگونه اظهار نظر احساسی که حق هر شهروند در هر کشور و شهری می باشد لازم است نکاتی را بدون توجه به بخشنامه صادر توسط منطقه آزاد کیش عرض کنم همانگونه که استحضار دارید چنانچه منطقه آزاد کیش را به عنوان یک منطقه گردشگری ویژه یا به نوعی تنها مقصد گردشگری کشور به لحاظ صنعت اقتصادی و سودآور بخواهیم لحاظ کنیم ذکر نکاتی حائز اهمیت و قابل تامل است اول اینکه منطقه آزاد کیش دارای محدوده جغرافیایی بسیار محدودی است که لازم است مدیریت شهری با توجه به طرح جامع این این منطقه اساس اقدامات قانونی و الزام آور را با رویکرد گردشگری تعریف نماید که به نظر می رسد این موضوع در اوایل دهه هفتاد با مصوبات شورای ترافیک در محدودیت سال خودروهای ورودی به منطقه آزاد کیش به خوبی تعریف نموده است تا بتوان با حفظ چهره زیبایی برای جزیره کیش به عنوان منطقه گردشگری اقای اقتصاد منطقه را به عنوان محیطی امن و قابل اتکا برای ساکنین و علی الخصوص گردشگران فراهم نمود همانگونه که احضار دارند مدل قانونی حضور خودروهای واردات ای به جزیره کیش ابتدا برای وسائط نقلیه با پلاک شخصی ۱۰ سال و پلاک عمومی پنج سال بود که ز من رعایت پاکی محیط زیست جزیره کیش امکان سفری متفاوت را حداقل در بخش حمل و نقل و ترافیک شهری برای گردشگران به نمایش گذارد که متاسفانه این قوانین و بخشنامه های شورای ترافیک به مرور زمان ۲۴ خط کش های قابل تاملی گردید و در نهایت در در سال ۲۰۱۸ با توجه به بخشنامه های سرزمین اصلی ورود خودروهای خارجی به کشور ممنوع گردید و اعمال آن بدون توجه به استقلال قوانین مناطق آزاد و تسری آن به این مناطق �کلات عدیده‌ای را برای ساکنین و سرمایه گذاران جزیره کیش در تمام حوزه ها در خصوص در حوزه حمل و نقل شهری که چهره زیبای گردشگری جزیره کیش بود فراهم نمود مشکلی که سال های سال به دلیل بغض یا بهتر بگوییم ناآگاهی مدیران داخلی کشور در تسری قوانین و بخشنامه های به سرزمین اصلی عملاً قوانین مناطق آزاد را تبدیل به کتابچه تاریخ مصرف گذشته در قفسه کتابخانه های تاریخی نمود به تبع با توجه به گرانی ارز تحریم ها و سایر بخشنامه های غیر مرتبط و متاسفانه افزایش هزینه ها هر اتفاقی ناممکن ممکن گردید مگر می شود به طوری که هم اکنون موتور که به تعداد چند هزار دستگاه در جزیره کیش وجود دارد به نوعی جایگزین وسیله حمل و نقل و حتی منبع درآمدی برای خانواده ها گردیده که این امر صرف نظر از ضرورت احترام به حقوق مردم به طور قطع مشکلات عدیده ای در حوزه گردشگری امنیت شهری و ترافیکی به وجود آورده است

  6. چاپ هم نکردید مهم نیست.. خودتان که می خوانید..بازنشسته هستم..یک آپارتمان در کیش خریده ام.. سالی دو ماه می آمدیم با خودرو شخصی.( پلاک ملی ). با کپی سند آپارتمان و کارت خوردو … نهایتا پرونده ای که در سازمان تشکیل داده بودید … دو ماه می موندیم.. حال یک بی انصاف از خود راضی اومده مقرراتی وضع کرده که برای ما هزینه تراشی کند… فقط می تونم بگویم خدا ازتان نگذرد… انشالله هم در این دنیا و هم در آخرت غداب مستمر داشته باشید..