• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

ثبت ۱۶ هزار فقره تخلف رانندگی درکیش

  • کد خبر : 24962
  • 02 خرداد 1401 - 16:20
ثبت ۱۶ هزار فقره تخلف رانندگی درکیش

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کیش گفت: اردیبهشت امسال بیش از ۱۶ هزار فقره تخلف رانندگی در این جزیره به ثبت رسیده ست.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرهنگ مهدی توانگر روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: اردیبهشت امسال شاهد وقوع چند فقره تصادف در سطح معابر جزیره کیش بودیم که لا وقوع این تصادفات، شاهد رشد آمارها نسبت به مدت مشابه گذشته هستیم.

وی اضافه کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان پلیس راهور، تغییر مسیر ناگهانی، عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه و مواردی که حواس راننده را پرت می کند و جز عوامل اصلی و تاثیر گذار در وقوع تصادف و تخلف های رانندگی در این مدت در جزیره کیش است.

توانگر افزود: تیم های محسوس و نامحسوس پلیس راهور کیش با حضور ۲۴ ساعته در حال فعالیت های ترافیکی هستند و آموزش های روزانه، اهدای گل و دفترچه قانون به رانندگان قانونمند، آموزش از طریق فضای مجازی از اقدامات پیشگیرانه پلیس راهور است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی ویژه جزیره کیش اظهار داشت: برخورد با تخلف های حادثه ساز کماکان در اولویت پلیس بوده و اردیبهشت امسال بیش از ۱۶ هزار فقره اعمال قانون از سوی دوربین های سطح جزیره و افسران پلیس، برای رانندگان متخلف ثبت و ضبط شده است.

وی  با بیان اینکه فرهنگ ترافیک رانندگی کیش با اختلاف در بهترین سطح در مقایسه با سایر نقاط کشور قرار داد، از کیشوندان خواست: هر گونه تخلف راهنمایی و رانندگی را از طریق شماره ۱۲۰ به پلیس راهور اعلام کنند و معتقدم با همکاری و همیاری پلیس، گامی مهم در حفظ فرهنگ ترافیک جزیره کیش بر می دارند.

حرکت خودروها برابر با سرعت اعلامی تابلوهای نصب شده، اجبار استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشین‌ها، استفاده از چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان، است کامل خودرو در زمان عبور عابر پیاده، رانندگی بین خطوط، استفاده از راهنما برای تغییر حرکت از یک خط به خط دیگر از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش است.

رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش اجباری بوده و در صورت بروز تخلف، جرایم به صورت مکانیزه با استفاده از دوربین های سطح معابر ثبت می‌شود.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به علت شیوه ویروس کرونا به حداقل ممکن رسیده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24962
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.