• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

قدر مناطق آزاد را بدانیم/ درب اتاق مسئولان باید به روی بخش خصوصی باز باشد

  • کد خبر : 24940
  • 31 اردیبهشت 1401 - 20:24
قدر مناطق آزاد را بدانیم/ درب اتاق مسئولان باید به روی بخش خصوصی باز باشد

امام جمعه کیش گفت: یکی از وظایف دولت میدان دادن به بخش خصوصی است، باید به این بخش در عمل توجه کرد، میدان دار اقتصاد باید بخش خصوصی باشد و دولت وظیفه هدایت، نظارت و حمایت بخش خصوصی را داشته باشد.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش باعنوان اینکه حدود ۱۰ روز از اجرای سیاست مردمی سازی یارانه‌ها می‌گذرد، گفت: سال‌ها کشور یارانه می‌داد اما این یارانه‌ها تنها جایی که نمی‌رفت به جیب مردم بود و به جیب قاچاقچیان، دلالان و کارخانه‌داران خاص و برخی مردم کشورهای دیگر می‌رفت.

وی بیان داشت: کار سختی است اما تبعات خودش را هم دارد، پایان قاچاق کالاهای اساسی است، تأمین امنیت غذایی مردم و پایان وابستگی معیشت مردم به دلار از پیامدهای این طرح است.
امام جمعه کیش افزود: دولت سیزدهم کار هوشمندانه و بزرگی انجام داد، خیلی می‌خواستند آشوب در کشور ایجاد کنند، اما نشد و باید از صبوری مردم تشکر کنم.
وی اظهار داشت: دولت قبل از اجرا با مردم گفتگو و جزئیات طرح را بیان کرد و باعث شد به جامعه شک وارد نشود، همزمان که رئیس جمهور در حال مصاحبه بود دو ماه یارانه را واریز کردند که کار عاقلانه‌ای بود.
حسن زاده گفت: وظیفه دولت بعد از مردمی سازی یارانه‌ها هدایت درآمدهای دولت از اجرای این طرح به سمت تولید است، تورم و بیکاری دو بیماری مزمن که کشور را به سختی انداخته است و راه درمان آن تولید است.
وی با اشاره به مراسم بهره برداری از ۸۲ طرح در مناطق آزاد با حضور رئیس جمهور چند نکته را یادآور شد و بیان داشت: جلسه خوبی بود، گزارش خوبی هم مدیرعامل کیش به رئیس جمهور ارائه داد که از ایشان تقدیر می‌کنیم، این مراسمات نشان از نقش مهم و ظرفیت بالای مناطق آزاد در اقتصاد و تولید کشور دارد.
امام جمعه کیش ادامه داد: باید قدر مناطق آزاد را دانست، راه دانستن قدر مناطق آزاد اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد است، این مناطق می‌توانند بازوی قوی برای تولید و اقتصاد کشور باشند.
وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در این مراسم بیان داشت: یکی از وظایف دولت میدان دادن به بخش خصوصی است، باید به این بخش در عمل توجه کرد، میدان دار اقتصاد باید بخش خصوصی باشد و دولت وظیفه هدایت، نظارت و حمایت بخش خصوصی را داشته باشد.

حسن زاده افزود: صدور مجوزهای کسب و کار مخصوصاً در مناطق آزاد باید تسهیل شود، نباید در مناطق آزاد هیچ سرمایه‌گذاری نباید منتظر روندهای اداری فرسایشی شود، گرچه این امر دلیل بر انجام بی‌قانونی نیست و حتما باید امکان سنجی و ظرفیت مالی سرمایه‌گذار بررسی شود، درب اتاق مسئولان باید به روی بخش خصوصی باز باشد.
وی استفاده از نیروهای بومی را از موارد مطرح شده توسط رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: آیت اله رئیسی برای چندمین بار این موضوع را مطرح کرده است، اینکه در حرف از نیروهای بومی بگوییم و در عمل چیزی نبینیم بی معناست، جزیره کیش دارای نیروهای انسانی قوی، کاربلد، کارآمد تحصیلکرده و باکیفیت داریم که می‌توانیم برخی از ظرفیت‌های مناطق آزاد دیگر را هم پر کنیم، در سطح معاونین و مدیران هم اولویت در استفاده نیروهای بومی جزیره است.

این مقام مسئول فرهنگی افزود: توجه به مسائل فرهنگی موضوع بسیار مهمی است که آقای رئیسی به آن اشاره کرد، باید زیرساخت‌های فرهنگی درست شود، زیرساخت‌های آموزش و پرورش شکننده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ۴هزار شهید روحانی، گفت: تعداد شهدای یکصدسال اخیر از عصر مشروطه تا امروز نشان می‌دهد روحانیت همیشه در خط مقدم مبارزه بوده‌اند.

حسن زاده ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد، امدادهای غیبی باعث آزادسازی شد.

وی به بیان مشکل تردد خودروهای پلاک ملی در کیش پرداخت و گفت: امروز از بیرون کشور نمی‌توانیم ماشین وارد کنیم، در جزیره کیش از سرزمین اصلی هم امکان وارد کردن ماشین نیست، از مسئولین محترم تقاضا می‌کنم که این مشکل را حداقل تا وقتی که واردات برطرف شود حل کنید.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24940
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.