• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

اعلام عملکرد اداره ایمنی و آتش نشانی کیش در سه ماهه گذشته سال جاری

  • کد خبر : 2493
  • 12 دی 1395 - 20:08

اسدی زنوز افزود: در این مدت کارشناسان این اداره ، ۱۳۸ مورد بازدید از اماکن مختلف با هدف رعایت نکات ایمنی در محل کار داشتند و ۶۰ مورد خدمات ایمنی را به شهروندان ارائه دادند

به گزارش کیشوندنیوز ، اسدی  زنوز  رئیس اداره ایمنی و آتش نشانی جزیره کیش اعلام کرد: از اول مهر تا پایان آذر ماه سالجاری، اطفاء حریق در ۹۵ فقره آتش سوزی که ۸۰ در صد این حریق ها منشأ برقی دارد، شرکت در ۱۱۰ مورد عملیات امداد رسانی شامل تصادفات, سقوط از ارتفاع  آوار، سقوط در چاه، خزندگان و حشرات موذی، محبوس شدن در منزل، امداد رسانی به خودرو، آسانسور و امور خانگی توسط این اداره انجام شده که در این مدت تعداد ۷ نفر آسیب دیدند و ۳  نفر جان خود را در این حوادث از دست دادند.

اسدی زنوز افزود: در این مدت کارشناسان این اداره ، ۱۳۸ مورد  بازدید از اماکن مختلف با هدف رعایت نکات ایمنی در محل کار داشتند و ۶۰ مورد خدمات ایمنی را به شهروندان ارائه دادند.

وی در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی برای پرسنل آتش نشانی و کیشوندان گفت: اطلاع رسانی های موضوعی در خصوص راه های مقابله جهت جلوگیری از حادث شدن آتش سوزی در قالب کلاس های آموزشی رایگان در ایستگاه شماره یک مرجان به صورت روزانه برای کیشوندان  برگزار می شود که مورد قبول و رضایت شرکت کنندگان قرار گرفته است.

این آموزش های مقدماتی به مدت ۱و نیم ساعت تئوری و ۲ ساعت عملی است و شرکت کنندگان را قبل از هر چیز با خطرات موجود در محیط کار و زندگی که باعث به وجود آمدن حریق می شود و سپس در عملیات واقعی با انواع خاموش کننده های دستی آشنا می کنند. تداوم این آموزش ها سبب کاهش حوادث در جزیره می شود. در همین راستا پرسنل آتش نشانی نیز در آخرین دوره های آموزشی استاندارد شرکت می کنند.

لازم به ذکر است، اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه فعال اطفاء و نجات با ۵۹ نفر پرسنل در دو شیفت کاری با اهدافی چون مهار و اطفاء حریق و حفاظت از افراد و شرکت های عمومی و خصوصی در مقابل آتش سوزی، عوارض و سوانح ناشی از آن، ارایه آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف، ایجاد توسعه ایستگاه های مورد نیاز و بهره برداری از آنها، انجام اقدامات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سوء ناشی از حوادث، سوانح طبیعی و غیر طبیعی، نظارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان ها در مقابل سوانح گوناگون آتش سوزی، زلزله، برق گرفتگی، سیل و …فعالیت می کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2493
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.