• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

درخواست مجمع سازندگان کیش از پورابراهیمی برای اجرای معافیت مالیاتی مناطق آزاد

  • کد خبر : 24889
  • 24 اردیبهشت 1401 - 13:02
درخواست مجمع سازندگان کیش از پورابراهیمی برای اجرای معافیت مالیاتی مناطق آزاد

دبیر مجمع سازندگان کیش طی نامه ای با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در راستای اجرای مصوبه مالی معافیت مالیات بر ارزش افزوده برابر بند ” ش” ماده ۱۰ قانون مالیاتی مکاتبه کرد.

به گزارش پایگاه خبری کیشوندنیوز، در این نامه آمده است؛

جناب آقای دکتر پورابراهیمی

رئیس محترم کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

همانگونه که مستحضرید نمایندگان مجلس در فرایند تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با حذف دریافت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد موضوع بند ” ش” تبصره (۶ ) ماده واحده لایحه مربوط، عملاً این موضوع را به قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوبه ۰۲/۰۳/ ۱۴۰۰ ارجاع دادند.

 مطابق با ماده (۱۰) این قانون هر یک از مناطق آزاد تجاری و صنعتی که خارج از نقاط جمعیتی و دارای تراز تجاری مثبت باشند در صورتی که محصور بودن آنها به صورت سالانه به تایید گمرک جمهوری اسلامی برسد از مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مستثنی می باشند.

 با عنایت به اینکه اجرای این حکم ضرورتاً نیازمند اقدامات اجرایی و یا نظامات مربوطه است؛ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون یعنی ۱۳/۱۰/ ۱۴۰۰ سازمان امور مالیاتی موظف بود با همکاری دبیرخانه مناطق آزاد و گمرک جمهوری اسلامی نسبت به تهیه ساز و کارهای لازم و تعیین مصادیق موضوع این حکم اقدام نماید .در غیر این صورت هر نوع دریافتی به هر میزان از این طریق فاقد وجاهت قانونی بوده است.

 اکنون که بیش از ۴ ماه از اجرای این قانون می گذرد بدون هیچ ضابطه‌ای از مناطق آزاد ای که دارای شروط سه گانه مندرج در قانون میباشند مالیات بر ارزش افزوده به صورت غیر نظام‌مند دریافت و بعضاً در موعد قانونی به حساب دولت واریز نمی گردد.

با توجه به ضرورت حفظ مزایای قانونی مناطق آزاد و همینطور دستور ویژه ریاست محترم جمهوری برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه های دولتی جهت بهره مندی از ظرفیت های گردشگری و اقتصادی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به ویژه از طریق کیش و قشم به عنوان مناطق آزاد پیشرو در کشور از آن مقام محترم که مسئولیت حسن اجرای این قانون را بر عهده دارند خواهشمند است پیگیری های لازم برای اجرای ماده (۱۰)  قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۰۲/۰۳/۱۴۰۰معمول فرمایند تا با جلوگیری از تفسیر توسعه‌گرا از قانون مزایای آن دسته از مناطق آزادی که دارای شرایط سه گانه قانونی هستند بیش از پیش حفظ گردد.

طهمورث قاسمی

دبیر کل مجمع سازندگان کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24889
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.