• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

تقدیر امام جمعه کیش از برپایی نماز جماعت در بازارها/ تشریح اهداف حمله تروریستی در حرم مظهر رضوی

  • کد خبر : 24664
  • 20 فروردین 1401 - 18:09
تقدیر امام جمعه کیش از برپایی نماز جماعت در بازارها/ تشریح اهداف حمله تروریستی در حرم مظهر رضوی

امام جمعه کیش گفت: فکر نمی‌کنم در ایران شهری را داشته باشیم که در اکثر بازارهایش نماز جماعت برگزار شود و به روزه‌داران افطاری بدهند، این افتخار در کیش رخ داده است.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش، حادثه دلخراش ترور سه روحانی جهادی و انقلابی در حریم قدس رضوی را محکوم کرد و گفت: اتفاق ناگواری توسط فرد یا افرادی پلید و نانجیب در ‌حرم امام رضا(ع) رخ داد که این حادثه دل‌ها و جان‌های امت اسلامی را جریحه دار کرد.

وی افزود: این حادثه بعد از حادثه بمب گذاری سال ۷۱ و شهادت تعدادی از زائران، حادثه بسیار سنگینی بود و از جهات مختلف مثل نحوه ترور، افرادی که مورد ترور قرار گرفتند، مکان حادثه و … می‌توان به آن پرداخت.

امام جمعه کیش ادامه داد: نحوه انجام کار بسیار دلخراش است، به افرادی که روزه دار هستند حمله شده و به شهید اصلانی یکی از این روحانیون بیست ضربه چاقو وارد شد که نشان از عمق کینه این فرد نسبت به روحانیت و مسلمانان را دارد.

وی بیان داشت: بعد از جنگ باب جهاد دیگری بین جوانان انقلابی باز شد، عده‌ای از جوانان در حوزه کمک رسانی به مستمندان و محرومان خدمات ارزشمندی را در قالب گروه‌های جهادی انجام می‌دهند، افرادی که مورد هدف قرار‌گرفتند روحانیون جهادی و انقلابی بودند.

حسن زاده اظهار داشت: روحانیونی را زدند که در‌کنار ‌مردم بودند، کار‌تبلیغی را در حاشیه شهر مشهد انجام می‌دادند.

وی افزود: شهید اصلانی برادر دو شهید، رزمنده و جانباز دفاع مقدس و انسان فوق‌العاده‌ای که عاشق شهادت بود، امام جماعت در‌ تراز نظام انقلاب اسلامی و منزلش مامن مردم بود.

وی تأکید کرد: آستان قدس رضوی مورد احترام همه مسلمان‌ها چه شیعه و چه سنی است، حریم قدس حتی مورد احترام ادیان دیگر هم هست و یهودیان و مسیحیان به آن احترام می‌گذارند، افکار تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و آنها حرمت شکنی کردند.

خطیب نماز جمعه کیش دانستن اهداف دشمن را از انجام اینگونه حوادث ضروری دانست و چهار هدف را برای این جنایت عنوان کرد و گفت: اگر اهداف دشمن از این جنایت را نشناسیم در دام آنها قرار‌ می‌گیریم، اولین هدف دشمن را می‌توان از بین بردن وحدت امت اسلامی عنوان کرد که اکنون این وحدت در غرب آسیا سخت‌ترین اتفاق برای صهیونیزم جهانی است.

وی ادامه داد: انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین و قدس در ماه مبارک رمضان نیز یکی دیگر از اهداف جنایت است، صهیونیزم‌ها در تلاش هستند که ذهن مسلمانان را درگیر مسائل جزء و حاشیه‌ای کنند.

حسن زاده بیان داشت: تضعیف گفتمان مقاومت در منطقه غرب آسیا و ایجاد کدورت بین دو کشور همسایه نیز از اهداف این جنایت است و امیدورم به زودی زود شاهد نابودی استکبار‌جهانی باشیم.

وی در ادامه به بیان فضیلت ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: ماه رمضان ماه مغفرت و مواسات و مسابقه در‌کارهای خیر است، فضیلت ماه رمضان نسبت به ۱۱ ماه دیگر مثل فضیلت اهل بیت به انسان‌های دیگر است، فاصله زیادی بین ما و اهل بیت است، قدر این ماه عزیز را بدانیم.

امام جمعه کیش سالروز وفات حضرت خدیجه را تسلیت گفت و اظهار داشت: حضرت خدیجه مثل رسول خدا جزو دین حنیف بود، ائمه بزرگوار ما به انتساب به حضرت خدیجه افتخار می‌کردند.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مراسمات مذهبی سطح شهر گفت: از همه مردم، هیئت‌های مذهبی، هیئت امنای مساجد در برگزاری این چند روز ماه رمضان کمال تشکر را دارم، همچنین قدردان از اساتید و مبلغین و روحانیون معزز که از قم تشریف آوردند هستیم و از طرف مردم و مسئولین کیش از همه شما کمال تشکر را دارم.

حسن زاده در پایان ضمن تأکید بر نگه داشتن حرمت ماه مبارک رمضان، از بازاریان و جامعه این صنف بابت برگزاری نماز جماعت و دادن افطاری به روزه‌داران تقدیر کرد و گفت: فکر نمی‌کنم در ایران شهری را داشته باشیم که در اکثر بازارهایش نماز جماعت برگزار شود و به روزه‌داران افطاری بدهند، این افتخار در کیش رخ داده است و بازارهای کیش در این ماه به یک مرکز معنوی تبدیل می‌شوند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24664
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.